ورزش بدمینتون چه فوایدی دارد؟


ورزش بدمینتون چه فوایدی دارد؟ روژان: یک خبر خوب برای افرادی که آرزو دارند زندگی سالمی و اندام مناسبی بدون ورزش زیاد، دارو، یوگا یا رژیم طاقت فرسا داشته باشند! این امکان وجود دارد که بدون داشتن هر کدام از روش‌های گفته شده سلامت بمانید. یکی از این ورزش‌های مهیج که در کنار سرگرم شدن، می‌توانید سبک زندگی سالمی را دنبال کنید، بدمینتون است. ما دلایلی...

ورزش بدمینتون چه فوایدی دارد؟

روژان: یک خبر خوب برای افرادی که آرزو دارند زندگی سالمی و اندام مناسبی بدون ورزش زیاد، دارو، یوگا یا رژیم طاقت فرسا داشته باشند! این امکان وجود دارد که بدون داشتن هر کدام از روش‌های گفته شده سلامت بمانید. یکی از این ورزش‌های مهیج که در کنار سرگرم شدن، می‌توانید سبک زندگی سالمی را دنبال کنید، بدمینتون است. ما دلایلی برای این موضوع داریم با دانستن آن‌ها از همین فردا بدمینتون را شروع می‌کنید. در این مقاله فواید ورزش بدمینتون را خدمت شما معرفی می‌کنیم.

فواید ورزش بدمینتون

ورزش بدمینتون چه فوایدی دارد؟

بدمینتون یک بازی ساده است که هر فردی در هر گروه سنی بدون هیچ محدودیتی می‌تواند آن را انجام دهد. تنها مشکل بازی بدمینتون تعداد نفرات آن است. چرا که برای انجام آن به صورت حرفه‌ای باید حدالاقل ۲ و حدالاکثر ۴ نفر باشید. اما اگر آن را به صورت حرفه‌ای دنبال نمی‌کنید، می‌توانید تعداد حداکثری آن را در نظر نگیرید.

برای انجام این بازی یا ورزش تنها چیزهایی که نیاز دارید، دو راکت بدمینتون، یک توپ بدمینتون و یک مکان خالی از باد هوا دارید.

بهتر است بدانید برای انجام بازی بدمینتون همیشه نیازی به تور نیست. حتما در پارک‌ها و مکان‌های تفریحی افرادی را دیده‌اید که بدون تور این بازی را انجام می‌دهند یا حتی خود شما هم ممکن است در پیک‌نیک‌ها یک بار آن را تجربه کرده باشید. بازی کردن بدون قاعده خاص هم یکی دیگر از مزایای بدمینتون برای افراد آماتور است. در ادامه بیایید نگاهی به برخی فواید ورزش بدمینتون بیندازیم.

ورزش بدمینتون چه فوایدی دارد؟

کاهش وزن با بدمینتون:

همه ما شیفته روشی هستیم که افراد مشهور با آن سلامتی خود را حفظ می‌کنند. همه ما آرزو داریم که به هیکل مد نظر خود برسیم و از شر اضافه وزن خلاص شویم تا علاوه بر اینکه سالم زندگی می‌کنیم بتوانیم به هر چیزی که نیازمند اندام متناسبی است برسیم.

اما تنبلی اجازه‌ی پرهیز از خوراکی‌های خوشمزه اما مضر یا انجام ورزش منظم را نمی‌دهد. اما باید توجه داشته باشید که با استفاده ورزش‌هایی نظیرِ بدمینتون که هم موجب سرگرمی می‌شود و هم می‌توان با آن به وزن ایده‌آل رسید.

بهتر است بدانید که با انجام یک ساعت ورزش بدمینتون آن‌هم به صورت غیر حرفه‌ای می‌توان حدالاقل ۴۸۰ کالری سوزاند. این مقدار کالری سوازنده شده در مقایسه با سایر ورزش‌ها رقم قابل توجهی است. بنابراین اگر هر روز حدود یک ساعت بدمینتون بازی کنید در مدت یک ماه به راحتی ۴ کیلوگرم کم خواهید کرد.

یکی از دلایلی که می‌توان با انجام این ورزش تا این حد کالری مصرف کرد، این است در ورزش بدمینتون تمام ماهیچه‌های شما به طور فعال در هنگام بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بدن باید با سوزاندن کالری انرژی مورد نیاز آن‌ها را تامین کند. اگر همین زمان را به دویدن اختصاص دهید حدود ۲۴۰ کالری می‌سوزانید.

ورزش بدمینتون چه فوایدی دارد؟

خوش فرم شدن عضلات

یکی دیگر از فواید ورزش بدمینتون خوش فرم شدن ماهیچه‌ها و عضلات بدن است. یک امر بدیهی است که هیچکس از چربی‌های شکمی که حاصل خوردن غذاهای چرب و البته بی‌تحرکی است خوشش نمی‌آید. گاهی برای رها شدن از این چربی‌ها و رسیدن به اندام ایده‌آل بیش از حد معمول به بدن خود فشار می‌آوریم. با اینکه این روش می‌تواند جواب دهد اما پس از مدتی از آن خسته می‌شویم و ممکن است انگیزه خود را از دست بدهیم. اما اگر روزانه نیم ساعت بدمینتون بازی کنیم، علاوه بر اینکه چربی‌های شکمی را آب می‌کنیم بلکه عضلات ساق پا، همسترینگ، عضلات چهار ضلعی و تمام عضلات درگیر را تقویت می‌کنیم.

ورزش بدمینتون چه فوایدی دارد؟

افزایش قدرت بدنی

ممکن است این ادعا برای شما تعجب آور باشد که یکی دیگر از فواید ورزش بدمینتون افزایش قدرت بدنی است. اما این ادعا واقعیت دارد. در واقع بدمینتون با افزایش تراکم استخوان‌ها کمک می‌کند تا قدر بدنی شما قوی‌تر از قبل شود. در واقع در هنگام بازی بدمینتون کل بدن فعال می‌شود.

بدمینتون به رشد سلول‌های سازنده‌ی استخوان کمک می‌کند. این ورزش با جمع کردن ماتریکس باعث تقویت ظاهر فیزیکی شما می‌شود.

ورزش بدمینتون چه فوایدی دارد؟

بهبود میزان متابولیسم

خواسته یا ناخواسته مقدار زیادی از سموم وارد بدن ما می‌شوند. به همین دلیل با استفاده از روش‌های مختلفی مانند نوشدن آب زیاد یا صرف برخی آبمیوه‌های بدمزه تجویزی سعی می‌کنیم سموم بدن خود را دفع کنیم. با انجام بازی بدمینتون به راحتی می‌توانیم به تحمل درد یا داروهای بدمزه سموم را از بدن خود دفع کنیم. درواقع، بدمینتون به‌طور طبیعی بدن ما را به تعریق وا می‌دارد و ازطریق تعریق، تمام مواد سمی از بدن دفع خواهد شد و احساس سبکی خواهیم کرد.

ورزش بدمینتون چه فوایدی دارد؟

بهبود تمرکز با بدمینتون

یکی دیگر از فواید ورزش بدمینتون افزایش قدرت تمرکز است. تصور این را بکنید که بدون انجام مدیتیشن یا تمرکز مداوم بر روی یک چیز خاص، قدرت تمرکز خود را افزایش دهید. برای اینکار کافی است بدمینتون بازی کنید. دلیل بهبود تمرکز با انجام بدمینتون این است که در حین بازی شما دائما بر روی توپ بدمینتون تمرکز می‌کنید و همین تمرین باعث افزایش قدرت تمرکز شما می‌شود. همچنین به بدن شما کمک می‌کند تا زودتر از استرس فیزیکی رهایی یابد.

ورزش بدمینتون چه فوایدی دارد؟

ورزش بدمینتو باعث بهبود عملکرد قلب می‌شود:

مشکل قلبی از جمله مسائلی است که متاسفانه امروزه در اکثر خانواده‌ها مشاهده می‌شود. سطح بالای کلسترول به دلیل تغذیه اشتباه باعث انسداد دیواره‌های عروق شده و به نوبه‌ی خود عملکرد طبیعی قلب را مختل می‌کند. خبر خوش آن است که با انجام ورزش بدمینتون می‌توان به راحتی سطح کلسترول خون را کنترل کرد. اما این بدان معنا نیست که تمام داروهاو استراحت تجویز شده و را ترک کنید و شروع به بازی کنید. در مشکلات قلبی نباید قلب را بیش از حد تحت فشار قرار داد. با انجام روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بازی بدمینتون و کنترل سطح کلسترول می‌توان قلب را تقویت کرد. درواقع افرادی که به بیماری قلبی مبتلا هستند هم می‌توانند با نظر پزشک معالج از این مزیت بدمینتون بهره‌مند شوند.

ورزش بدمینتون چه فوایدی دارد؟

بهبود سلامت روانی یکی از فواید ورزش بدمینتون:

بدمینتون ورزشی است که نه تنها به سلامت فیزیکی کمک می‌کند، بلکه در بهبود سلامت روانی نیز تاثیر می‌گذارد. فردی که به‌طور مداوم بدمینتون بازی می‌کند، احساس تناسب اندام و قدرت بیشتری خواهد داشت و خود را فردی فعال‌ می‌بیند. درنتیجه در همه حال تشویق خواهد شد.

گفتیم که بدمینتون تمام بدن را به فعالیت وادار می‌کند و به انعطاف بدن کمک می‌کند. افرادی که روزانه یک ساعت به بازی بدمینتون اختصاص می‌دهند، تمرکز بیشتری دارند و در شرایطی که فشار عصبی و ذهنی را تجربه می‌کنند واکنش‌های قلبی-عروقی و عصبی-هورمونی فعال‌تری از خود نشان می‌دهند.

برگرفته شده از: tutorialspoint.com

منبع

شاید دیگر مطالب
روژان را هم دوست داشته باشید

ورزش بدمینتون چه فوایدی دارد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان