خورشت به آلو | دو طرز تهیه خورشت آلو


خورشت به آلو | دو طرز تهیه خورشت آلو

خورشت به آلو : دستور تهیه خورشت آلو چیست ؟ چگونه خورشت آلو را بپزیم ؟ در اینجا با مقاله ای درباره آموزش انواع غذاها ، دو طرز تهیه خورشت به آلو در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.   خورش آلو با لپه، خورشت به آلو   خورشت به آلو ⛱ 🔴مواد لازم🔻🥩 … نوشته خورشت به آلو | دو طرز تهیه خورشت آلو اولین بار در پورتال جامع ایران بانو پدیدار شد.

خورشت به آلو

دستور تهیه خورشت آلو چیست ؟ چگونه خورشت آلو را بپزیم ؟ در اینجا با مقاله ای درباره آموزش انواع غذاها ، دو طرز تهیه خورشت به آلو در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

خورشت بِه آلو یه خورشت اصیل ایرانیه که خیلی لذیذ و خوشمزه ست و طعم ملسی داره و یه خورشت مختص پاییزه حتما امتحانش کنید.

خورشت به آلو | دو طرز تهیه خورشت آلو

طرز تهیه خورش به آلو :

?پیاز داغ رو آماده کنید وقتی طلایی شد زردچوبه و پاپریکا و فلفل و ادویه کاری رو اضافه کنید و کمی تفت بدید ، گوشت رو اضافه کنید و حسابی با حرارت بالا گوشت رو سرخ کنید تا آب نندازه و قهوه ای بشه.

?رب رو به گوشت اضافه کنید و کمی تفت بدید بعد آب جوش و‌ یک تکه چوب دارچین به گوشت اضافه کنید و حرارت رو کم کنید تا گوشت بپزه ، در نهایت خورش نباید خیلی آبدار باشه پس تو ریختن آب دقت کنید . به رو به قطعات مناسب برش بزنید یا برای زیباتر شدن قالب بزنید و با یک قاشق کره حدودا ۱۵ دقیقه به رو تفت بدید ، نیم ساعت آخر پخت خورش، به و آلو و کمی زعفران به خورش اضافه کنید و نمک غذا رو اندازه کنید ، صبر کنید تا خورش جا بیوفته . اگر طعم شیرین خورش رو نمیپسندید برای چاشنی میتونید از کمی آبلیمو یا لیموی تازه استفاده کنید ، من برای ملس شدن خورشت از آلوی بیشتری و کمی لیمو استفاده کردم.
این خورش رو با مرغ هم میتونید درست کنید.
حواستون باشه به زود له میشه یک ربع تا بیست دقیقه زمان بدید اگه نپخته بود دوباره بذارید بپزه.
ترجیحا از آلوی بخارا زرد استفاده کنید تا خورشت خوشرنگی داشته باشید اگه از آلوی سیاه استفاده کنید رنگ خورشت سیاه میشه.

فرستنده : فرزانه بانو

خورشت به آلو | دو طرز تهیه خورشت آلو

خورش آلو با لپه، خورشت به آلو

خورشت به آلو

مواد لازم

▫️گوشت ۳۰۰ گرم
▫️پیاز یک عدد
▫️به ۲ عدد

▫️الو به مقدار لازم
▫️شکر ۲ ق غ
▫️آب لیمو ۲ ق غ

▫️نمک و فلفل به مقدار لازم
▫️زعفران حل شده در آب جوش به مقدار لازم
▫️رب ۲ ق غ پر

طرز تهیه

گوشت را به قطعه‌های کوچک خرد کنید و با پیاز خرد شده و مقداری روغن تفت دهید. آب را اضافه و حرارت اجاق را ملایم کنید تا به مدت یک ساعت و نیم گوشت و پیاز سرخ شده تقریبا پخته شود.

خورشت به آلو | دو طرز تهیه خورشت آلو

خورش آلو با مرغ و هویج

آلو ها را شسته و در آب به مدت یک ساعت خیس کنید. پوست به را گرفته و چهار قاچ کنید و تخم آن ها را بگیرید، سپس برش دهید و با مقداری روغن مایع سرخ کردنی کمی سرخ کنید و با آلو که از قبل خیس کرده‌اید به گوشت و پیاز پخته شده اضافه کنید.

?شکر، آب لیمو تازه، نمک و فلفل را با زعفران آب شده به خورش اضافه کنید رب رو در مقداری روغن تفت بدید به خورش اضافه کنید بگذارید خورش آهسته بجوشد و جا بیفتد.

خورش آلو زرشک

یه لیوان آلو و چهار ق زرشک رو از یک ساعت قبل خیس کردم. دو تا پیاز متوسط رو خلالی خرد و نیمه سرخ کردم. سینه مرغ رو تیکه و بهش اصافه کردم و با کمی زردچوبه تفت دادم. بعد دو ق.غ رب اضافه کردم و تفت دادم. آلو و زرشک رو به همراه چهار لیوان آب بهش اضافه کردم و اجازه دادم خورش خوب جابیفته و یه آب غلیظ ازش بمونه. یک ربع آخر پخت هم مقداری زعفران دم کرده و نمک بهش اضافه کردم.

موقع سرو هم اگه دوس داشتید کمی زرشک رو جدا سرخ کرده و روی خورش بریزید.

خورشت به آلو | دو طرز تهیه خورشت آلو

تهیه خورش به

خورشت به آلو | دو طرز تهیه خورشت آلو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها