ساخت آینه تزیینی ساده و شیک


ساخت آینه تزیینی ساده و شیک از کشف آینه، قریب به 6000 سال می‌گذرد و امروزه کاربردهای آن را در دکوراسیون منزل و اتاق مشاهده می‌کنیم. وسایل و اکسسوری‌های دکوری زیادی را در هر خانه‌ای می‌توان پیدا کرد. اما از میان آن‌ها آینه در ابتدای فهرست قرار دارد. ما در این بخش از هنرهای دستی سعی کرده‌ایم یکی دیگر از آموزش‌های کاربردی را خدمت علاقه‌مندان به...

ساخت آینه تزیینی ساده و شیک

از کشف آینه، قریب به ۶۰۰۰ سال می‌گذرد و امروزه کاربردهای آن را در دکوراسیون منزل و اتاق مشاهده می‌کنیم. وسایل و اکسسوری‌های دکوری زیادی را در هر خانه‌ای می‌توان پیدا کرد. اما از میان آن‌ها آینه در ابتدای فهرست قرار دارد. ما در این بخش از هنرهای دستی سعی کرده‌ایم یکی دیگر از آموزش‌های کاربردی را خدمت علاقه‌مندان به این بخش آماده کنیم. در ادامه با آموزش ساخت آینه تزیینی همراه ما باشید.

ساخت آینه تزیینی

ساخت آینه تزیینی ساده و شیک

آینه‌ها در طرح‌، نوع و اندازه‌های مختلفی وجود دارند و به جرات می‌توان گفت هر کدام از آن‌ها ظرافت منحصر به‌فردی به فضای خانه یا محل استفاده شده می‌بخشند. استفاده از آینه در اتاق، راهی برای بزرگ نشان دادن آن است و حتی می‌توان آن را به عنوان یک اثر هنری به دیوار نصب کرد. نور اتاق نیز با وجود آینه بیشتر می‌شود. شما می‌توانید آینه را با سلیقه خود در هر اتاق نصب یا از هر دیواری آویزان کنید.

اما بسیاری از ما به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها یا حتی نبود فضای کافی از میز کنسول استفاده نمی‌کنیم و یا هنوز نتوانسته‌ایم یک آینه تزیینی ارزان و شیک برای تکمیل دکور اتاق یا منزل پیدا کنیم. بنابراین در این بخش تصمیم گرفته‌ایم آموزش ساخت یک آینه ساده و شیک را ارائه دهیم. این آینه علاوه‌بر اینکه هر میزی را به میز آینه تبدیل می‌کند بلکه می‌توانید آن را بر دیوار نیز نصب کنید و دکوراسیون منزل‌تان را با آن کامل‌تر و شیک‌تر کنید.

ساخت آینه تزیینی ارائه شده در این آموزش بسیار ساده بوده و نیاز به مهارت خاصی ندارد. کافی است ابزارهای مورد نیاز برای ساخت آن را تهیه کنید و مراحل را با دقت انجام دهید. این آینه از سه قسمت پشتی، فریم و آینه تشکیل شده است که برای پنل پشتی از تور آلومینیومی و برای قسمت فریم از چوب استفاده خواهد شد. در ضمن می‌توانید شکل کلی آینه را به طور دلخواه تغییر دهید. ابزار و وسایل مورد نیاز برای ساخت آینه تزیینی را در لیست زیر مشاهده می‌کنید.

وسایل مورد نیاز برای ساخت آینه تزیینی:

ورقه آلومینیونی با سوراخ‌های بزرگ (توری) آینه ورق تخته (برای زیبایی کار می‌توانید از تخته‌های او اس بی استفاده کنید) براش نقاشی رنگ نقاشی (در این آموزش از رنگ سفید استفاده شده است) چسب اره دستی

پس از تهیه ابزار و وسایل مورد، مراحل ساخت آینه تزیینی را به صورت گام به گام دنبال کنید.

مراحل ساخت آینه تزیینی:

ساخت این آینه زیبا مراحلی دارد که شما باید آن‌ها را با دقت انحام دهید.

گام اول:

پس از آماده کردن وسایل مورد نیاز، باید در ابتدا توری آلومینیومی را رنگ کنید. رنگ توری امری کاملا سلیقه‌ای است و به سلیقه‌ی شخصی یا طرح و رنگ دکوراسیون منزل یا اتاق‌تان بستگی دارد. مزیتی دیگری که توری بودن پشته‌ی آینه دارد این است که می‌توانید دیگر وسایل تزیینی مانند زیورآلات یا گلدان‌های کوچک آویز را از سوراخ‌های آن آویزان کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است رنگ توری باید با رنگ فریم (تخته) انتخابی باید هماهنگی داشته باشد. در این آموزش از رنگ سفید استفاده برای رنگ کردن توری استفاده شده است. اگر شما از رنگ دیگری استفاده می‌کنید، بهتر از رنگ فریم را نیز با آن هماهنگ کنید. پس از عبور از این بحث‌های تصمیم‌گیری و انتخاب رنگ مناسب، براش نقاشی را برداشته و توری آلومینیومی را به دقت با آن رنگ کنید و اجازه دهید کاملا خشک شود.

ساخت آینه تزیینی ساده و شیک

گام دوم آموزش ساخت آینه تزیینی:

پس از خشک شدن رنگ توری، عرض توری آلومینیومی را اندازه بگیرید.

ساخت آینه تزیینی ساده و شیک

پس از آن سه قطعه تخته به طولِ اندازه‌ی عرضِ توری با استفاده از اره دستی، برش دهید. در صورت نیاز قطعه‌های برش داده شده را رنگ کنید و اجازه دهید کاملا خشک شوند.

ساخت آینه تزیینی ساده و شیک

این سه قطعه تخته را باید به عنوان فریم آینه بر روی توری آلومینیومی نصب کنید. پس از آماده شدن قطعه‌ها دوتا از آن‌ها را به صورت عمود بر توری در قسمت بالا و پایین توری نصب کنید. قطعه‌ی باقی‌مانده را به صورت افقی در قسمت پایین توری و بالای تخته‌ی پایینی نصب کنید.

ساخت آینه تزیینی ساده و شیک

گام سوم برای ساخت آینه تزیینی:

در آخرین گام از ساخت آینه تزیینی فقط باید آینه در نقطه دلخواه و مناسب از توری نصب کنید. برای اینکار توری را به چسب آغشته کنید و آینه را بر روی آینه بسچبانید.

ساخت آینه تزیینی ساده و شیک

ساخت آینه تزیینی به همین سادگی به اتمام رسید. ابعاد و شکل آینه به خودتان بستگی دارد ولی توصیه می‌کنیم از آینه با فریم چوبی استفاده کنید.

ساخت آینه تزیینی ساده و شیک

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید. حتما این آینه تزیینی را برای خانه خود بسازید و هنر خود را به دیگران نشان دهید.

برگرفته شده از: shakemyblog.com

منبع

شاید دیگر مطالب
روژان را هم دوست داشته باشید

ساخت آینه تزیینی ساده و شیک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار