کاشی هفت رنگ؛​ هدیه‌ای ماندگار


کاشی هفت رنگ؛​ هدیه‌ای ماندگار

کاشی‌های هفت رنگ با طرح‌های مختلف هدیه‌های ماندگاری هستند که می‌توانند سال‌ها بدون هیچ آسیبی نگهداری شوند

کاشی هفت رنگ؛​ هدیه‌ای ماندگارمریم رسولی فر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: ۱۴ سال در زمینه کاشی‌های هفت رنگ فعالیت داشته ام.
این فارغ التحصیل رشته گرافیک با بیان اینکه به کمک یکی از استادانم در دانشگاه با این رشته آشنا شدم و ۱۱ سال در کارگاه وی فعالیت کردم، اضافه کرد: این فعالیت را ۳ سال است که به صورت مستقل شروع کرده ام.
رسولی فر خاطرنشان کرد: هم اکنون در این کارگاه ۷ بانوی هنرمند مشغول به کار هستند و ما سعی می‌کنیم کار‌هایی منحصر به فرد تولید کنیم.
وی تصریح کرد: به این دلیل که کار‌های ما همگی به کمک دست انجام می‌شود امکان تغییر طرح، ​رنگ و سایز کاشی‌ها وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را با طراحی امروزی طراحی و تولید کنیم. همچنین در طراحی‌های داخلی می‌توانیم از این کاشی‌ها استفاده کنیم.
وی افزود: یکی از علت‌هایی که کاشی را به اسم هفت رنگ معرفی کردند به این دلیل است که عدد ۷ نمادی بوده که ریشه در عرفان داشته است و کاربرد آن به قرن‌ها پیش باز می‌گردد.
رسولی فر گفت: هفت رنگ اصلی در کاشی کاری سنتی ایران به کار گرفته می‌شود و این رنگ‌ها عبارت از سیاه، سفید، زرد، قرمز، سبز، فیروزه‌ای و لاجوردی، البته الزامی برای استفاده هفت رنگ در یک کاشی وجود ندارد.
وی ادامه داد: نکته جالب وجه تمایز رنگ‌ها در کشور‌های مختلف است.
رسولی فر افزود: پشتکار یکی از رمز‌های موفقیت من طی این سال‌ها بوده است و همواره سعی کردم از استادم روش‌ها و کار‌های جدید بیاموزم و الان هم در کارگاه از آن‌ها استفاده می‌کنم.
وی گفت: افزایش قیمت وسایلی که با آن کار انجام می‌دهیم و نبودکاشی که روی آن طراحی‌ها را انجام می‌دهیم از مشکلاتی هستند که با آن‌ها مواجه هستیم، زیرا قیمت‌ها نیز باید به صرفه باشد که خریدار هم توان خرید آنرا داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان