سرپرست موسسه مالی البرز ایرانیان: هیچ اشتباهی نکردم/بانک مرکزی به ما مجوز داده بود/ قاضی: به بانک مرکزی توهین نکنید


پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده تعاونی‌های البرز ایرانیان و ولیعصر برگزار شد. به گزارش بانک مردم، میزان نوشت: سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده تعاونی‌های البرز ایرانیان و ولیعصر با حضور متهمین، وکلای تعیینی و نماینده دادستان به صورت علنی و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. قاضی صلواتی در ابتدای این...

کد خبر : 124046 تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۸

سرپرست موسسه مالی البرز ایرانیان: هیچ اشتباهی نکردم/بانک مرکزی به ما مجوز داده بود/ قاضی: به بانک مرکزی توهین نکنید

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده تعاونی‌های البرز ایرانیان و ولیعصر برگزار شد.

به گزارش بانک مردم، میزان نوشت: سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده تعاونی‌های البرز ایرانیان و ولیعصر با حضور متهمین، وکلای تعیینی و نماینده دادستان به صورت علنی و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

قاضی صلواتی در ابتدای این جلسه از نماینده حقوقی سازمان تعاونی روستایی خواست در جایگاه حاضر شده و شکایت خود را قرائت کند.

نماینده حقوقی سازمان تعاونی روستایی کشور پس از حضور در جایگاه به قرائت شکایت این سازمان پرداخت و گفت: شرکت تعاونی ولیعصر شرکتی است که از افراد حقیقی و حقوقی تشکیل شده و اساسنامه آن به تصویب مجمع رسیده، بنابراین اداره امور آن بر عهده هیئت مدیره و مدیرعامل آن است. سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران به عنوان ناظر پس از حسابرسی که انجام داد اعلام کرد که این شرکت بدون هماهنگی اقدام به خارج کردن منابع مالی مردم کرده است و از جمله تخلفاتی که داشته این بوده است که این منابع را صرف خرید املاک در شهر‌هایی همچون مشهد، تهران و آمل کرده است.

وی افزود: نظر به اینکه شرکت ولیعصر دارای شخصیت حقوقی مستقل می‌باشد از مقررات قانونی عدول کرده و در جمع آوری منابع مالی تخلف داشته است و این شرکت از جایگاه مردمی شرکت تعاونی روستایی که مورد اعتماد مردم بوده سوءاستفاده نموده و منابع مردم را در جا‌هایی غیر از کشاورزی صرف کرده است.

نماینده حقوقی سازمان تعاونی روستایی کشور در پایان شکایت خود از دادگاه صدور رأی مناسب را خواستار شد.

پس از قرائت این شکایت، قاضی با تفهیم اتهام متهم امیر حسین آ‌زاد از او خواست به دفاع از خود بپردازد.

متهم ردیف اول این پرونده امیر حسین آزاد در دفاع از خود مدعی شد: آقای قاضی بنده هیچ تخلفی در کارهایم نداشته و هیچ کدام از اتهامات را قبول ندارم. من هیچ مالی را برای خود برنداشته‌ام و تمام تلاشم برای حفظ حقوق مردم بوده است.

متهم آزاد گفت: در همه جای کیفرخواست ذکر شده است متهمین این پرونده فلان کرده‌اند، اما اصلا مشخص نیست که اقدامات من متهم چیست و من شخصا چه کرده‌ام و چقدر برده‌ام و چه جرمی داشته‌ام. اصلا به چه استنادی گفته می‌شود که جرم من چیست دلیل و مدرک آن کجاست؟

وی در انتقاد به عملکرد بانک مرکزی مدعی شد: بانک مرکزی اصلا بنا و قصدی برای حل مشکلات نداشته است و این قصد را از همان از ابتدا هم نشان نداده بود که بخواهد موسسات مالی را ساماندهی کند.

متهم آزاد گفت: البته خوشحالم که دادگاهی برگزار شده است و من می‌توانم از خود دفاع کنم به عدالت دادگاه ایمان دارم و می‌توانم اینجا مسائل را بازگو کنم.

وی بیان کرد: تمامی عرایضی که من اینجا بیان می‌کنم قابل استعلام است، اعلام کردم که بانک مرکزی هر کاری بگوید انجام می‌دهم، اما متاسفانه آنجا همه چیز شفاهی است و هیچ چیزی را دست افراد نمی‌دهند تا بتوانند بعدا زیر حرفشان بزنند.

متهم آزاد افزود: بنده به آن‌ها گفتم نه سهام می‌خواهم نه سود می‌خواهم و نه چیز دیگر فقط بیایید پول مردم را تحویل بگیرید تا ما برویم سراغ زندگی مان. من همه اسناد و مدارک را تحویل دادم و رسیدش را هم گرفته‌ام.

وی گفت: من اگر تخلفی کرده بودم که سیستم آنلاین راه اندازی نمی‌کردم با کاغذ کارهایم را پیش می‌بردم و نهایتا آن‌ها را آتش می‌زدم.

متهم بیان کرد: من حتی دو روز قبل از بازداشت شدنم در حال مکاتبه با بانک مرکزی بودم، آقای قاضی من از آن زمان تاکنون ۲۸ ماه است که بازداشت هستم و رویه غلط بانک مرکزی باعث این مشکلات شده است.

متهم آزاد گفت: من حدود ۴۸ زونکن را تحویل بانک مرکزی دادم و تمامی کیفرخواست از روی اطلاعات و پرونده‌های تحویلی من تهیه شده است.

وی خطاب به نماینده دادستان گفت: مگر پرونده من مالی نیست پس چرا اصلا یک بار هم حسابرسی نشده است من اموالم را فروختم تا کارم مردم را رفع و رجوع کنم شاید کم کاری وجود داشته است، اما تمام تلاشم را کرده ام تا کار مردم حل شود.

متهم گفت: بازپرس پرونده به من گفته است که ۶ هزار نفر شکایت کرده اند من که این را نمی‌دانم؛ اما از طریق بانک تجارت با همه تسویه شده است.

وی افزود: کل پولی که ما از مردم دریافت کرده بودیم ۱۶۲ میلیارد تومان بوده است یعنی کل پولی که در اختیار ما بوده همین عدد بوده است. شما باید بروید و ببینید که از این ۱۶۲ میلیارد چه میزان ملک خریداری شده چه میزان تسهیلات داده شده و کجا‌ها مصرف شده است.

متهم امیر حسین آزاد در ادامه لایحه دفاعیه خود را قرائت کرد و مدعی شد: اساس تشکیل پرونده قبل از استجازه بوده و در صلاحیت دادگاه‌های ویژه نمی‌باشد.

وی عدم کارشناسی و حسابرسی مالی در پرونده را ایراد دیگر کیفرخواست دانست و افزود: صدور دستور کارشناسی دقیق اموال را از محضر دادگاه استدعا دارم چرا که در کیفرخواست به موضوع حیف و میل اموال اشاره شده است.

متهم آزاد با اشاره به تامین لاین اعتباری با بانک تجارت گفت: قرارداد با بانک تجارت به درخواست اینجانب بوده و بنده به صورت دادوطلبانه آن را امضا کردم.

متهم آزاد در خصوص اتهام کلاهبرداری گفت: بنده هیچ گونه سوء نیتی نداشتم و هیچ مالی از سپرده‌های مردمی توسط این جانب برده نشده و مانور متقلبانه برای بردن مال مردم انجام ندادم.

وی در ارتباط با اتهام جعل امضای روح الله رحمانی زاده و استفاده از سند مجعول گفت: هیچگاه امضای ایشان را جعل نکردم و نامه توسط قریانی آماده شد و قرار بود برای امضا به علی ابراهیم بای سلامی داده شود و بنده سپس نامه را به بانک مرکزی تحویل دهم که طی تماسی گفتند ایشان در دفتر نیستند و بنده از طرف خودم امضا کردم و امضای ایشان را شبیه سازی نکردم، اما فراموش کردم کلمه (از طرف) را بنویسم که طی تماسی گفتند که ایشان در دفتر نیستند.

متهم آزاد در ارتباط با جعل مهر البرز ایرانیان گفت: این مهر به دستور اینجانب ساخته نشده است و همزمان با قرار صدور البرز ایرانیان توسط ابراهیم بای سلامی تحویل قریانی گردید و اساساً در زمان سرپرستی بنده از مهر استفاده نشده است.

وی در ارتباط با اتهام جعل مهر موسسه فردوسی و آرمان تصریح کرد: استفاده از این مهر در زمان فعالیت بنده نبوده است و تصدی اینجانب از سال ۹۴ به بعد بوده است در حالی که این موسسات سال ۹۲ تاسیس شد.

وی در خصوص نصب تابلو‌های البرز ایرانیان، فردوسی و آرمان بیان کرد: اولاً نصب هیچ کدام از تابلو‌ها در حوزه مدیریت این جانب نبوده است و از طرفی طی نامه بانک مرکزی به موسسه فردوسی اعلام شده است که سریعاً تابلو‌ها را تغییر دهند که نامه آن در پرونده‌ها موجود است.

متهم آزاد در ارتباط با انجام مانور متقلبانه به قصد فریب سپرده گذاران و صدور اوراق خارج از میزان سپرده گفت: هیچ مالی از سپرده گذاران توسط این جانب برده نشده است و هیچ اوراق بدون پشتوانه و هیچ ضمانت نامه‌ای در دوره مدیریت بنده صادر نشده است.

متهم آزاد گفت: خرید خودرو لوکس جهت سرمایه گذاری بوده است و سفر‌های خارجی تفریحی که در کیفرخواست به آن اشاره شده از محل‌های سپرده گذاران نبوده است.

قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: شما یک جانبه به دادگاه می‌روید به بازپرس، دادسرا و بانک مرکزی هر چه دلت خواستی گفتی شما به واسطه پدر همسرت که استاندار بندرعباس بوده با رابطه وارد دفتر آقای پورمحمدی می‌شوی و مجوز را می‌گیری، اقاریر شما در پرونده و صورتجلسه قید شده است.

متهم آزاد در پاسخ گفت: تکذیب می‌کنم این اقاریر، اقاریر آقای قریانی است.

قاضی صلواتی گفت: در دفاعیات خود بیان کردید که بانک مرکزی بحران سازی کرده است، بانک مرکزی کجا بحران سازی کرده است، به شما اجازه توهین داده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری میزان، اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده تعاونی‌های البرز ایرانیان و ولیعصر، روز ۲۲ اسفندماه سال گذشته برگزار شد، در این جلسه نماینده دادستان ضمن قرائت کیفرخواست به تشریح اتهامات متهمان این پرونده پرداخت.

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده تعاونی‌های البرز ایرانیان و ولیعصر روز ۲۵ اسفندماه سال گذشته برگزار شد. در این جلسه نماینده دادستان به قرائت ادامه کیفرخواست پرداخت و در ادامه نماینده بانک مرکزی، بانک تجارت و بانک کشاورزی اظهارات خود را در محضر دادگاه ارائه کردند.
سرپرست موسسه مالی البرز ایرانیان: هیچ اشتباهی نکردم/بانک مرکزی به ما مجوز داده بود/ قاضی: به بانک مرکزی توهین نکنید سرپرست موسسه مالی البرز ایرانیان: هیچ اشتباهی نکردم/بانک مرکزی به ما مجوز داده بود/ قاضی: به بانک مرکزی توهین نکنید سرپرست موسسه مالی البرز ایرانیان: هیچ اشتباهی نکردم/بانک مرکزی به ما مجوز داده بود/ قاضی: به بانک مرکزی توهین نکنید
202 views

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بانک‌

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه