ارتباط حقیقی با امام زمان(عج) جز با معرفت حاصل نمی شود


ارتباط حقیقی با امام زمان(عج) جز با معرفت حاصل نمی شود

حجت الاسلام صدیقی پاشاکی معرفت کم نسبت به امام زمان(عج) را از ایرادات جامعه شیعی دانست و گفت: ارتباط حقیقی با حضرت حجت(عج) حاصل نمی شود مگر از طریق معرفت، مراد از معرفت آن است که ما جایگاه حضرت حجت(عج) را در جهان هستی بشناسیم.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: برنامه «قافیه باران» ویژه نیمه شعبان با موضوع اهمیت و لزوم شناخت امام زمان (عج) و با حضور حجج اسلام «رضا شاه محمدی»، کارشناس مذهبی و «صدیقی پاشاکی» استاد حوزه و دانشگاه از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

حجت الاسلام «علی صدیقی پاشاکی» در این برنامه اظهار کرد: معرفت مهدوی یکی از مهم ترین موضوعات در بحث مهدویت است. ما در عصری زندگی می کنیم که اطلاعات حرف اول را می زند لذا هر چه قدر که بتوانیم در این موضوع با اهمیت و عظیم شناخت پیدا کنیم، قطعاً در معرفت پیدا کردن به حضرت حجت(ع) کمک بزرگی به ما می کند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: یکی از ایراداتی که امروز می توان به جامعه شیعی گرفت معرفت پایین نسبت به امام زمان (عج) است که متاسفانه این معرفت تنها در بین قشری خاص از شیعیان وجود دارد و البته این شناخت هم کامل نیست.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند: «هر کس امام زمان خود را نشناسند به مرگ جاهلیت مرده است»، تصریح کرد: این روایت گویای اهمیت موضوع معرفت و شناخت امام زمان (عج) است. امام صادق (ع) در پاسخ به فردی که درباره مرگ جاهلیت سوال کرد، فرمودند: اگر کسی امام زمان خود را نشناسد مرگ او در حالت کفر، نفاق و گمراهی خواهد بود.

حجت الاسلام صدیقی پاشاکی با اشاره به روش معرفت پیدا کردن نسبت به امام زمان (عج) بیان کرد: معرفت به امام زمان (عج) باید همراه با درک و از عمق فهم و جان باشد. ارتباط حقیقی با حضرت حجت(عج) حاصل نمی شود مگر از طریق معرفت پیدا کردن نسبت به ایشان البته این معرفت هم باید به صورت جایگاهی باشد بدین معنی که ما باید جایگاه امام عصر (عج) را در جهان هستی بشناسیم.

بنابر این گزارش، همچنین حجت الاسلام شاه محمدی نیز در این برنامه رادیویی بیان کرد: متأسفانه از دوران کودکی، امام زمان (عج) را به عنوان فردی به ما معرفی کردند که در زمان ظهور شمشیر می کِشد در صورتی که امام زمان(عج) مصلِح است و اصلاح با شمشیر ممکن نیست.

این کارشناس مذهبی افزود: طبق روایت دینی هر پیروی از پیروان امام عصر(عج) که مرتکب گناهی شود گویا تیری را به قلب امام زمان(عج) می زند.

وی با بیان اینکه مهدویت یک فرهنگ است، گفت: برخی به صورت افراطی در مورد امام زمان (عج) صحبت می کنند درصورتی که مهدویت ادبیات پیچیده ای ندارد. ما به دنبال سعادت، عدل، صلح، امنیت و رفاه در جهان هستیم و به همین خاطر باید به شناخت کامل از امام زمان (عج) برسیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط