معاون شهردار قم: 200 هکتار پارکینگ پذیرای 80 هزار خودرو در نیمه شعبان خواهند بود


معاون شهردار قم: 200 هکتار پارکینگ پذیرای 80 هزار خودرو در نیمه شعبان خواهند بود

شفقنا- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: پارکینگ ها به مساحت 200 هکتار برای حدود 80 هزار خودرو آماده شده و اگر به دلیل بارندگی امکان استفاده از پارکینگ های خاکی وجود نداشته باشد، مسیر برگشت بلوار پیامبر اعظم و بلوار مرجعیت به عنوان پارکینگ عمل خواهند کرد. به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، علیرضا ذاکریان عصر […]

معاون شهردار قم: 200 هکتار پارکینگ پذیرای 80 هزار خودرو در نیمه شعبان خواهند بود

شفقنا- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: پارکینگ ها به مساحت ۲۰۰ هکتار برای حدود ۸۰ هزار خودرو آماده شده و اگر به دلیل بارندگی امکان استفاده از پارکینگ های خاکی وجود نداشته باشد، مسیر برگشت بلوار پیامبر اعظم و بلوار مرجعیت به عنوان پارکینگ عمل خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، علیرضا ذاکریان عصر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده درباره نیمه شعبان اظهار داشت: بنای ما بر این است که در نیمه شعبان زائرین و مجاورین از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین حجم زائرین نیمه شعبان از تهران هستند، ظرفیت حمل و نقل جاده ای و ریلی در این ایام افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: از سطح شهر تا مسجد جمکران وسایل نقلیه به صورت رایگان مردم را حمل و نقل می کنند و در سال گذشته ۱۶۰ هزار شهروند توسط وسایل حمل و نقل عمومی به مسجد جمکران آمدند.

او گفت: خط حرم – جمکران از روز قبل نیمه شعبان فعال خواهد شد و صبح نیمه شعبان تا ظهر ترافیک سنگین شهری را خواهیم داشت که ما از مردم تقاضا داریم برای کاهش این ترافیک در هسته مرکزی شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

ذاکریان، افزایش زیرساخت های لازم برای برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: پوشش خطی ما نسبت به سال گذشته افزایش یافته و توزیع مناسب ترافیک از ورودی های مختلف مسجد جمکران با این رویکرد انجام می شود که از ظهر شنبه تا ظهر روز یکشنبه تردد خودروها در بلوار پیامبر اعظم(ص) ممنوع خواهد شد.

او ادامه داد: ما تمام تلاشمان این است که بار ورودی شهر را به بلوار پیامبر اعظم و میدان ولیعصر هدایت نکنیم و زائران از سمت تهران و کاشان به سمت اتوبان امیرکبیر و از سمت جاده اراک از کنار خیابان امام رضا(ع) به سمت شهرک قدس هدایت خواهند شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: در سال گذشته پارکینگ حجت که نزدیکترین نقطه به مسجد است راه اندازی شد و این پارکینگ و پارکینگ ظهور و ناظم زاده بیشترین حجم از خودروها را در خود جای خواهند داد.

ذاکریان ابراز کرد: پارکینگ ها به مساحت ۲۰۰ هکتار برای حدود ۸۰ هزار خودرو آماده شده و اگر به دلیل بارندگی امکان استفاده از پارکینگ های خاکی وجود نداشته باشد، مسیر برگشت بلوار پیامبر اعظم و بلوار مرجعیت به عنوان پارکینگ عمل خواهند کرد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403