معیارهای لازم برای انتخاب همسر


معیار انتخاب همسر,برای انتخاب همسر چکار کنیم,ملاک انتخاب همسر,معیارهای لازم برای انتخاب همسر

معیارهای لازم برای انتخاب همسر

معیارهای لازم برای انتخاب همسر

معیارهای لازم برای انتخاب همسر

برای انتخاب همسر مناسب معیارهایی وجود دارد که هنگام ازدواج باید آنها را درنظر داشت

فاصله سنی زوجین

در بعضی از نظریه‌ها فاصله سنی مناسب برای ازدواج را ۳ تا ۸ سال که مردان باید بزرگتر باشند تعریف کرده، اما نظریات امروزی سن عقلی را به عنوان معیار مناسب برای ازدواج در نظر دارد البته این موضوع را زیر سئوال نمی برد که خانم‌ها باید کوچک‌تر باشند.

این مطلب را بخوانید : سن مناسب ازدواج

درآمد فرد

یک تناسب که باید بین ایده آل فرد و آنچه وجود دارد دیده شود درآمد فرداست همچنین شغل از دیگر معیار‌های ازدواج است به عنوان مثال بعضی از آقایان با شاغل بودن همسر حود مخالف اند و یا بعضی از خانم‌ها به دنبال مردی هستند که شغل همسرشان از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار باشد.

جذابیت ظاهری

امروزه روانشناسان به این مسئله رسیده اند این مسئله می‌تواند در تداوم زندگی و رضایتمندی زوجین تاثیر داشته باشد.

این مطلب را بخوانید : برای ازدواج چقدر به ظاهر اهمیت دهیم

تحصیلات

تحصیلات از دیگر عامل‌های مناسب برای ازدواج است تحصیلات طرفین باید برابر باشد که نوعی مکمل بودن مثبت به آن می‌گویند تحصیلات خانم‌ها اگر از آقایان بالا‌تر باشد در زندگی مشترک تاثیرات منفی می‌گذارد چرا که تحصیلات فرد را قدرتمند می‌کند این قدرت در نگاه بنیادی باید در اختیار مرد باشد و اگر خلاف این باشد می‌تواند رضایتمندی زناشویی را پایین آورد.

تفاوت‌های فرهنگی

تفاوت‌های فرهنگی اگر بین زوجین زیاد باشد می‌تواند در زندگی مشترک تاثیرات منفی گذارد و زوجین باید پیش از ازدواج به این تفاوت‌های موجود توجه کنند.

سلامت روان طرفین

به طور مثال بدبینی، وسواس، افسردگی، استرس‌های بالا و... که این مشکلات روانی تاثیرات منفی در زندگی مشترک دارد که باید پیش از ازدواج بررسی شود و از نبود این مشکلات در طرفین مطمئن شد.

سلامت جسمی

سلامت جسمی از دیگر معیار‌های ازدواج است به این معنا که یکی از طرفین بیماری خاصی نداشته باشند چرا که این مسئله بعد از ازدواج می‌تواند در میزان رضایمندی زوجین تاثیر داشته باشد و زندگی زوجین را تحت الشعاع قرار دهد.

اخلاق خوب

مهم‌ترین ملاک در یک ازدواج موفق، داشتن توافق اخلاقی و روانی است. صداقت، صمیمیت، مهربانی و ثبات اخلاقی از مواردی‌ است که بودن آنها می‌تواند نوید یک زندگی همراه با آرامش را بدهد.

حس مسئولیت پذیری

از دیگر موارد اخلاقی مهم در ازدواج حس مسئولیت پذیری، تعهد، سخاوت و سازگاری است. خصوصیات اخلاقی‌ای که هر چند نمی‌توان همه‌ی آنها را در بهترین و بالاترین میزان در یک فرد دید ولی بودن آنها هر چند به اندازه‌ای که جایی برای رشد بیشتر داشته باشد، ضروری است.

شباهت خانواده ها

درست است که شما دونفر ازدواج می کنید، اما هم ریشه در خانواده دارید هم بسیاریتان ساقه و شاخه و برگ در خانواده دارید.نگاه کنید که ترکیب خانواده ها به هم بخورد.

برخی از خانواده ها به هم نمی خورند با وجودی که میتوانند ایرانی باشند، و با وجودی که می‌توانند در بسیاری از زمینه ها مانند هم باشند. مهم این است که این دو خانواده در یک اصولی شباهت هایی با هم دارند.

راستگویی و صداقت

"عشق بدترین راست ها را بازگو می کند" اگر در زندگیتون نمی توانید راست بگویید و راست بشنوید کارتون تمام است! عشق بدترین راست ها را می گیرد، هضم میکند، جذب میکند و دفع میکند! یادتان باشد ما به دو دلیل اصلی دروغ می گوییم.

یکی اینکه آسیب کودکی خوردیم و به این نتیجه رسیدیم هر وقت از ما چیزی می پرسند باید فکر کنیم که چه باید بگوییم نه اینکه چه هست و دوم اینکه وحشت از تنبیه است یعنی علتش ترس است.

هر کسی که بترسد می تواند دروغ بگوید. و بنابراین، اگر شکل راستگویی دارید و فکر می کنید باید پنهان کنید و سیاست داشته باشید تو زندگیتون از پا در می آیید.در نتیجه، مواظب مساله راست گویی باشید.

این مطالب را بخوانید :

ملاکهای مهم در انتخاب همسر

ملاک زنان برای ازدواج

منبع : زندگی ایده آل

معیارهای لازم برای انتخاب همسر

مشاهده دسته بندی : مقالات مطالب قبل از ازدواج

بازدید : 197

این مطلب را به اشتراک بگذارید و در گوگل محبوب کنید

معیارهای لازم برای انتخاب همسر معیارهای لازم برای انتخاب همسر




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی