شورای فرهنگ عمومی از اندیشه اهالی فرهنگ و هنر استفاده کند


شورای فرهنگ عمومی از اندیشه اهالی فرهنگ و هنر استفاده کند

تبریز-ایرنا-امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هریس گفت: شورای فرهنگ عمومی باید از اندیشه های مسئولان همه نهادها و اهالی فرهنگ و هنر استفاده و در جهت رسیدن به آرمان های مورد نظر تلاش کند.

حجت الاسلام قهرمان احمدی روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان هریس ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و عید بزرگ نیمه شعبان شورای فرهنگ عمومی را تجلی خرد جمعی دانست و گفت: شورا باید بسترساز و سیاست گذار فرهنگ عمومی مطلوب باشد .
وی با اشاره به اینکه برگزاری مجلس ترحیم در ساعات قبل از ظهر موجب حضور کارمندان در مجالس ترحیم و پشت در ماندن ارباب رجوع می شود، گفت: چه بسا افرادی از شهرها و روستاهای دوردست برای انجام کار اداری مراجعه می کنند و بدون جواب با تحمیل هزینه گزاف به محل زندگی خود برمی گردند.
امام جمعه هریس همچنین در خصوص به حداقل رساندن هزینه مراسم در حد وسع و اختصاص آن به منافع عام المنفعه و موسسه های خیریه تاکید کرد.
وی با اشاره به فرارسیدن روز جوان، حضرت علی اکبر (ع) می تواند الگوی بسیار مناسبی برای جوانان باشد.
حجت الاسلام احمدی ادامه داد: همچنان که رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه ویژه و خاصی به جوانان دارد و ادامه راه انقلاب در آغاز قدرتمند گام دوم را در گرو اعتماد به جوانان می دانند، گفت: درصورت قطع شدن ارتباط نسل جوان با گذشته آسیب های آن غیر قابل جبران خواهد بود .
وی خاطرنشان کرد: در انقلاب های سایر جوامع هرجا ارتباط نسل حال با گذشته گسسته است انقلاب ها با شکست و مشکل مواجه شده اند.
وی دادمه داد: بر این اساس مقرر شده است در راستای گام دوم انقلاب اسلامی در پایه دوازدهم دبیران در خصوص سبک زندگی بصورت کارگاهی در درس مدیریت خانواده و سبک زندگی مباحثی را مطرح کنند و دانش آموزان در قالب سمینار و مقاله و پژوهش آموخته های خود را بیان کنند.
امام جمعه هریس همچنین به نامگذاری سال1398 بنام سال رونق تولید اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر رویکرد مقام معظم رهبری در نامگذاری سال، رویکرد اقتصادی بوده است و تولید و رونق آن اشتغال، رفاه، معیشت مطلوب، جامعه با نشاط و در مجموع اقتصاد پویا، فعال و قدرتمند را در پی خواهد داشت که می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی هم بسیار موثر واقع شود .
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
7227/3071

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند