لوتوس اورا GT4 معرفی شد


لوتوس اورا GT4 معرفی شد
شرکت لوتوس در نمایشگاه شانگهای، جدیدترین مدل از لوتوس اوُرا با نام GT4 را رونمایی کرد. این خودرو برای بازار چین درنظر گرفته شده است.

بازار کشور چین اصولا مکان مناسبی برای فروش خودروهای اسپرت نیست، چرا که مردم این کشور بیشتر به خودروهای لوکس و شاسی‌بلند‌ها علاقه‌مند هستند. اکنون شرکت لوتوس که به‌ساخت خودروهای اسپرت با فرمان‌پذیری خارق‌العاده مشهور است، قصد دارد به چینی‌ها بیاموزد که چه‌طور از راندن یک خودرو اسپرت لذت ببرند. لوتوس با همکاری آتلیه Norfolk premier قصد دارد مدرسه رانندگی جدیدی را در کشور چین راه‌اندازی کند. لوتوس جدیدترین محصول خود را که Evora GT4 نام دارد در آنجا به‌نمایش در خواهد آورد.

یکی از زیباترین بخش‌های این خودرو، رنگ‌‌بندی جذاب آن است که از پرچم‌های انگلستان و چین تشکیل شده و نتیجه زحمات راسل کار، مدیر بخش طراحی شرکت است. لوتوس Evora GT4 که به‌تازگی در نمایشگاه شانگهای معرفی شده است، از انبوهی از ویژگی‌های فنی درخور شان یک خودرو اسپرت بهره می‌برد. شاسی قدرتمند، موتور ۶ سیلندر تقویت‌شده، زه‌های فیبرکربنی و سیستم ایمنی مطابق با استانداردهای فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، از جمله ویژگی‌های فنی این خودرو است.

لوتوس اورا GT4 معرفی شد

لوتوس قصد دارد پس از کسب تأییدیه FIA، از این خودرو در سال ۲۰۲۰ در مسابقات اتومبیلرانی استفاده کند. لوتوس اوُرا GT4 از همان شاسی سبک‌وزن آلومینیومی نسخه شهری اورا بهره می‌برد؛ اما به‌روزرسانی‌هایی همچون ترمزهای بزرگتر، استفاده از ضربه‌گیرهای قابل تنظیم، طبق‌های سبک‌وزن، میل‌موج‌گیر لوله‌ای و استفاده از لاستیک‌های اسلیک مسابقه‌ای روی آن انجام شده است.

علاوه‌بر قابل تنظیم بودن سیستم تعلیق، تجهیزات آیرودینامیکی قرارگرفته روی بدنه همچون بالچه‌ها و بال عقب هم قابل تنظیم هستند. به‌منظور مقاومت بیشر شاسی و ایمنی بیشتر، لوتوس اوُرا GT4 از رول‌کیج ۸ نقطه‌ای مطابق با قوانین FIA بهره می‌برد. این مدل از پیشرانه تقویت‌شده ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری سوپرشارژ بهره می‌برد که ۴۴۳ اسب‌بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال قدرت به‌وسیله جعبه‌دنده ۶ سرعته سکوئنشال و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های عقب انجام می‌گیرد.

لوتوس اورا GT4 معرفی شد

با بهره‌گیری از این قابلیت‌های فنی، لوتوس اوُرا GT4 قادر به رسیدن به سرعت ۲۷۲ کیلومتربرساعت خواهد بود. با پیروی از ایده افزایش سبک‌ بودن محصولات لوتوس، قسمت‌هایی از جمله سپر جلو و عقب، سقف، پوشش موتور، گلگیر‌های عقب، دیفیوزر و بال‌عقب، همگی از جنس فیبرکربن ساخته شده‌اند. علاوه‌براین شیشه‌های جانبی از جنس پلاستیک ساخته شده است و باتری اسیدی سنتی، جای خود را به باتری لیتیوم-یون داده است تا به‌همراه رینگ‌های فورج آلومینومی، در مجموع وزن خودرو کاهش یابد.

لوتوس اورا GT4 معرفی شد

در‌نتیجه وزن لوتوس اوُرا اکنون به ۱۲۰۰ کیلوگرم رسیده است که به این خودرو نسبت قدرت ‌به ‌وزن ۳۷۰ اسب‌بخار بر یک تُن را می‌دهد. اکنون نسخه GT4 از لوتوس اوُرا نسبت به نسخه شهری معمولی، ۹۷ کیلوگرم سبک‌تر بوده و در معیار قدرت به وزن، ۴۴ اسب‌بخار بالاتر است. در آخر به‌منظور کسب اعتبار در قوانین FIA، این خودرو از تجهیزات ایمنی همچون کمربند ۶ نقطه‌ای مسابقه‌ای، صندلی‌های مطابق با قوانین، سیستم اطفاء حریق، سوییچ الکتریکی خاموش کردن خودرو در هنگام حادثه و مخزن ۱۲۰ لیتری بنزین به‌همراه سنسورهای چپ کردن و سوپاپ کاهش فشار بهره می‌برد.

لوتوس اورا GT4 معرفی شد

شاید برای برخی‌ این سؤال پیش آمده باشد که چرا لوتوس بازار چین را برای عرضه این خودرو انتخاب کرده است؟ در پاسخ باید گفت این شرکت انگلیسی هم‌اکنون تحت سلطه شرکت چینی جیلی قرار دارد که پیش از این ولوو را به مراتب بالاتری رسانده است. اگر لوتوس بتواند در کشور چین فرهنگ استفاده از خودروهای اسپرت را بین مردم گسترش دهد، بنابراین آینده روشنی را برای خود و سایر خودروسازان انگلیسی رقم زده است.

لوتوس اورا GT4 معرفی شد
لوتوس اورا GT4 معرفی شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس