ارتش در خدمت مردم ایران است


ارتش در  خدمت مردم ایران است

به گزارش ایرنا ، امیر سرتیپ علی رضا فخرآبادی عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود : در حوادث برف و بوران گردنه خوش ییلاق شاهرود و بخش کالپوش میامی ، نیروهای...

به گزارش ایرنا ، امیر سرتیپ علی رضا فخرآبادی عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود : در حوادث برف و بوران گردنه خوش ییلاق شاهرود و بخش کالپوش میامی ، نیروهای ارتش از ساعت های نخست در صحنه حاضرشده و همه امکانات خود را برای خدمات رسانی بکار بستند.
وی افزود : برای کمک رسانی به سیلزدگان استان های گلستان، لرستان و خوزستان هم لشکر 58 بیش از 40 دستگاه از خودروها و تجهیزات مهندسی را اعزام کرده است.
امیرفخرآبادی ادامه داد: در حادثه برف و بوران گردنه خوش ییلاق و توسکستان نیروهای ارتش حدود600تن از هموطنان را به مناطق امن منتقل کرده و 250 تن را در پادگان چلدختر اسکان داده و یک شبانه روز از آن ها پذیرایی نمودند.
فرمانده قرارگاه لشگرتکاور 58 ذوالفقار اقدام رییس جمهوری آمریکا در قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریست ها را محکوم کرد و گفت: همه رییسان جمهور آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی کینه توزانه رفتار کرده اند، ترامپ هم پس از روی کار آمدن هر اقدامی برای ضربه زدن به نظام ایران انجام داده است.
امیرفخرآبادی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهاد برآمده از نظام جمهوری اسلامی بوده و در سال های پس از پیروزی انقلاب خدمات بسیار بزرگی برای مردم و کشور انجام داده است.
وی با بیان این که ارتش جمهوری اسلامی ایران همکاری های زیادی با سپاه پاسداران دارد، افزود : مجموعه نیروهای ارتش از فرماندهی کل تا همه نیروها این اقدام آمریکا را محکوم می کنند.
فرمانده لشکر 58 با بیان این که همه نیروهای مسلح ایران آماده جانفشانی برای آرمان های نظام هستند، افزود: رصد تحرکات دشمنان همیشه انجام می شود، نیروهای ارتش با تمام توان و تجهیزات آماده مقابله با هر تجاوز احتمالی هستند.
وی با بیان این که نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تجهیزات بسیار مناسبی در اختیار دارند، افزود: تمرین ، برنامه های تاکتیکی و رزمایش های مداوم برقرار بوده و هر جای ایران که نیاز باشد به سرعت وارد عمل خواهند شد.
امیرفخرآبادی به رزمایش سال گذشته نیروی زمینی ارتش در منطقه نصرآباد اصفهان اشاره کرد و گفت : نیروی زمینی برای این رزمایش در کوتاهترین زمان همه نیروها و تجهیزات را وارد منطقه کرد به نحوی که موجب خشنودی فرمانده کل قوا شد.
وی به برنامه های روز ارتش جمهوری اسلامی ایران هم اشاره کرد و گفت : پس از پیروزی انقلاب اسلامی برخی ایادی شرق و غرب دنبال انحلال ارتش بودند که با تیزبینی امام خمینی (ره) این توطئه خنثی شد.
فرمانده لشکر 58 ذوالفقار افزود : بدستور امام خمینی و برای جلوگیری از بی نظمی و نیز افزایش اقتدار ارتش روز 29 فروردین سال 58 ارتش با تمام تجهیزات رژه ای را برپا کرد.
امیرفخرآبادی گفت: ارتش با پشتگرمی و حمایت رهبر کبیر انقلاب اسلامی جانی دوباره یافت و پس از آن در همه صحنه ها حضور موثر دارد ، بگونه ای که در غائله ترکمن صحرا اولین نیروهای مسلح که به مقابله با ضد انقلاب پرداخت یکی از یگان های ارتش بود.
وی افزود : در مسایل کردستان و هشت سال دفاع مقدس هم ارتش کارنامه درخشانی از خود بیادگار گذاشت و پس از جنگ هم در همه حوادث و بحران ها با همه امکانات در خدمت مردم حاضر می باشد.
امیرفخرآبادی در باره برنامه های روز ارتش هم گفت: عطرافشانی گلزار شهدا،مسابقه های ورزشی ، شرکت در نماز جمعه ، دیدار با امامان جمعه شاهرود و سمنان ، دیدار باخانواده شهدا و جانبازان و رژه باشکوه از مهم ترین برنامه های هفته گرامیداشت ارتش است.
وی افزود : به مناسبت چهلمین سالروز ارتش ، 40 برنامه بزرگ در لشکر 58 برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، قرارگاه لشگر58 تکاور ذوالفقار در شاهرود مستقر است.
این لشگر دارای 2تیپ 158 و 258 بوده و در سال های دفاع مقدس و نیز امور مستشاری در سوریه یک هزارو 813 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.
1023/6167
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر