مسئولیت‌پذیری چیست؟


مسئولیت‌پذیری چیست؟

مسئولیت‌پذیری چیزی نیست جز توانایی پذیرش، پاسخگویی و به عهده گرفتن فعالیتی که از کسی درخواست می‌شود و آن شخص حق دارد انجام آن کار محول شده را بپذیرد یا رد کند.

زمانی که فردی قصد دارد مسئولیتی را بپذیرد، باید کاملا برای خود مشخص کند که موضوع درخواست چیست و در برابر پذیرش آن چه چیزی به دست می‌آورد یا در صورت نپذیرفتن آن چه چیزی را از دست خواهد داد. در واقع مسئولیت‌پذیری یک انتخاب کاملا آگاهانه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، مسئولیت‌پذیری و احساس مسئولیت زمانی به وجود می‌آید که فرد مسئولیتی را که به وی محول شده را بر عهده بگیرد. به خاطر داشته باشید تا نخواهید و تلاش نکنید هرگز نمی‌توانید فرد مسئولیت‌پذیری شوید. با امروز و فردا کردن راه به جایی نخواهید برد، بی‌هیچ واهمه‌ای و با اعتماد به خود و اتکا به توانایی‌هایتان برای تجربه پیشآمدهای جدید در زندگی‌تان و پرورش بعد جدیدی از وجودتان گام ‌بردارید.

ظرفیت شخصیت شما چیزی بیش از آن است که می‌بینید، به خود و شایستگی‌های وجودتان ایمان داشته باشید، آنها را بپذیرید و برای شکوفایی‌شان از هیچ تلاشی دریغ نکنید. یادتان باشد هرگز از اشتباه کردن نهراسید، شما هم چون دیگران ممکن‌الخطا هستید و در مسیر جدیدتان نیازمند تجربه هستید و چه بسا تا زمانی که نابلد راه هستید اشتباه کردن شما حتمی است! به‌جای مایوس شدن به خودتان قول دهید از این پس، از منظری دیگر به اشتباهتان بنگرید، اگر دیدگاه‌تان را تغییر دهید، عملکردتان نیز متفاوت خواهد بود. به‌جای سرزنش خود یا احساس ناامیدی سعی کنید از اشتباهات خود درس بگیرید، نقایص و ضعف‌های خود را بشناسید و برای ترمیم آنها کاری کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید