راهنمای اسلحه های پابجی ؛ با ویژگی تک تک اسلحه های PUBG آشنا شوید!


اگر شما هم پابجی بازی می کنید، حتما می دانید که راز موفق بودن در این گیم انتخاب اسلحه‌ی مناسب در لحظات حساس بازی می باشد. حال در این مطلب قصد داریم تا به بررسی اسلحه های پابجی بپردازیم. نوشته راهنمای اسلحه های پابجی ؛ با ویژگی تک تک اسلحه های PUBG آشنا شوید! اولین بار در نت نوشت. پدیدار شد.

راهنمای اسلحه های پابجی ؛ با ویژگی تک تک اسلحه های PUBG آشنا شوید!

اگر شما هم پابجی بازی می کنید، حتما می دانید که راز موفق بودن در این گیم انتخاب اسلحه‌ی مناسب در لحظات حساس بازی می باشد. حال در این مطلب قصد داریم تا به بررسی اسلحه های پابجی بپردازیم.

0

به جرئت می‌توان گفت که PUBG محبوب ترین بازی تاریخ اندروید می‌باشد. اگر شما هم پابجی بازی می‌کنید، حتما می‌دانید که راز موفق بودن در این گیم انتخاب اسلحه‌ی مناسب در لحظات حساس بازی می‌باشد. بنابراین در این مطلب قصد داریم تا به بررسی تک تک اسلحه های پابجی بپردازیم. با نت نوشت همراه باشید.

در بازی پابجی تعداد زیادی اسلحه وجود دارد که هر کدام از آن‌ها بر اساس دنیای واقعی شبیه سازی شده و ویژگی های مخصوص به خود را دارند. با این وجود شما در طول گیم فقط می‌توانید دو اسلحه‌ی سنگین را به همراه یک کلت کمری در اختیار داشته باشید. بنابراین لازم است تا با توجه به مهارتتان بهترین اسلحه های ممکن را با خود به همراه ببرید. برخی از اسلحه های پابجی مناسب شلیک از راه دور می‌باشند و برخی دیگر در نبردهای تن به تن به کار شما خواهند آمد. ضمن اینکه هر اسلحه دارای سرعت شلیک، مهمات و دمیج خاصی است که حتما باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید. در ادامه تمامی اسلحه های پابجی را برای شما تشریح خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: رفع مشکل و راه حل باز کردن بازی PUBG : اجرای پابجی بدون مشکل و فیلتر

اسلحه های پابجی را دقیق بشناسید!

ASSAULT RIFLES

تقریبا تمامی پلیرهای پابجی در طول هر بازی یک ASSAULT RIFLE یا مسلسل اتوماتیک یورشی را با خود به همراه دارند، پس در ابتدا به معرفی این نوع اسلحه های پابجی خواهیم پرداخت.

راهنمای اسلحه های پابجی ؛ با ویژگی تک تک اسلحه های PUBG آشنا شوید!

بررسی اسلحه های پابجی : AUG

AKM

AKM یا همان کلاشنیکف یکی از محبوب ترین اسلحه های پابجی است که معمولا توسط پروفشنال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اسلحه با فشنگ ۷٫۶۲ میلی متری کار می‌کند و با هر بار شلیک دمیج بالایی را به حریف وارد می‌سازد. با این حال پرش بسیار بالای AKM باعث می‌شود تا کنترل آن بسیار سخت باشد. AKM دارای دو حالت شلیک تمام اتوماتیک و تک تیر می‌باشد. شما می‌توانید بر روی AKM ضمایمی مثل خشاب، دوربین (زوم یک تا ۶) و انواع سرلوله (COMPENSATOR و FLASH HIDER و SUPPRESSOR) را وصل کنید.

M16A4

اگر فیلم های هالیوودی را دنبال کرده باشید، حتما مدل های مختلف این اسلحه را در فیلم های جنگی زیاد دیده اید. M16A4 با فشنگ های ۵٫۵۶ میلی متری خود پرش نسبتا کمی داشته و سرعت گلوله های شلیک شده از آن بالا می‌باشد. بدین معنی که با M16A4 شما می‌توانید هدف های در مسافت دور را بدون خم شدن مسیر حرکت گلوله مورد اصابت قرار دهید. با این حال این اسلحه فقط دارای حالت های شلیک تک تیر و burst یا سه تیر می‌باشد. به همین دلیل اکثر پلیرها از این اسلحه استفاده نمی‌کنند. ولی اگر در طول بازی موفق به یافتن اسنایپ نشدید، M16A4 قطعا بهترین جایگزین برای آن می‌باشد. ضمنا ضمایم متصل شده به این اسلحه دقیقا همانند AKM هستند.

بیشتر بخوانید: مقایسه Fortnite با PUBG : جدال دو بتل رویال در اندروید

SCAR-L

یکی از محبوب ترین اسلحه های پابجی در بین پلیرهای تازه کارها SCAR-L می‌باشد. این اسلحه مهمات ۵٫۵۶ میلی متری را با خود حمل می‌کند و به دلیل پرش کم در طول شلیک، پایداری بالا و دقت فوق العاده زیاد خود محبوب می‌باشد. با این حال محدوده شلیک این تفنگ کوتاه تر از دیگر اسلحه های ۵٫۵۶ میلی متری است. بر روی این تفنگ رنج وسیعی از ضمایم مثل دوربین با زوم یک تا ۶، خشاب اضافی، سرلوله و FOREGRIP نصب می‌شود. SCAR-L به طور کلی یک اسلحه‌ی بسیار خوب و بدون عیب است، اما چندان در بین پروفشنال‌ها محبوب نیست.

M416

یکی از محبوب ترین اسلحه های پابجی در بین تمامی کاربران M416 می‌باشد. این تفنگ وسیع ترین رنج ضمایم را پشتیبانی می‌کند. به غیر از ضمایم ذکر شده برای SCAR-L، شما می‌توانید STOCK مخصوص برای M416 به نام TACT STOCK را هم به این اسلحه متصل کنید. M416 با مهمات ۵٫۵۶ میلی متری شلیک می‌کند و محدوده شلیک و سرعت آتش بیشتری نسبت به SCAR-L دارد. M416 پرش بسیار پایینی در طول شلیک کردن داشته و برای نبرد در تمامی فاصله‌ها مناسب می‌باشد.

GROZA

از آن دسته از اسلحه های پابجی است که فقط در سبدهای پرتاب شده از هواپیماها (airdrops) در طول گیم یافت می‌شود. این اسلحه با مهمات ۷٫۶۲ میلی متری شلیک کرده و دارای حالت های اتوماتیک و تک تیر می‌باشد. GROZA بیشترین دمیج را در بین ARها (مخفف ASSAULT RIFLE) وارد می‌سازد، اما به دلیل پرش بسیار بالا کنترل آن سخت می‌باشد. بنابراین بهتر است تا از این اسلحه فقط برای نبردهای نزدیک استفاده کنید. همچنین ضمایم متصل شده بر روی این اسلحه محدود می‌باشند. GROZA انواع خشاب، دوربین های ۱ تا ۶ و صدا خفه کن را می‌تواند بپذیرد و دوربین ۸X و COMPENSATOR و FLASH HIDER بر روی آن نصب نمی‌شوند. GROZA می‌تواند هدف های در فاصله‌ی دور را در حالت تک تیر و بدون خم شدن مسیر حرکت گلوله به سادگی مورد هدف قرار دهد، اما همانطور که گفتیم به دلیل پرش بسیار زیاد برای شلیک به هدف های دور مناسب نیست. ضمنا نرخ شلیک این اسلحه پایین تر از نرخ شلیک M416 می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اجرای بازی PUBG بر روی کامپیوتر

راهنمای اسلحه های پابجی ؛ با ویژگی تک تک اسلحه های PUBG آشنا شوید!

GROZA

AUG 43

این اسلحه هم همانند GROZA فقط در سبدهای پرتاب شده از هواپیماها در طول گیم یافت می‌شود. AUG 43 با مهمات ۵٫۵۶ میلی متری شلیک می‌کند و به دلیل پرش بسیار پایین برای شلیک در مسافت های نزدیک و دور مناسب می‌باشد. بر روی AUG 43 ضمایمی مثل دوربین ۱ تا ۶X، انواع خشاب و انواع FOREGRIP نصب می‌شود. AUG 43 از آن دسته اسلحه های پابجی است که نمی‌توان نقطه ضعف خاصی را برای آن ذکر کرد. با این حال همانند دیگر اسلحه های ۵٫۵۶ میلی متری، دمیج این اسلحه خیلی بالا نیست.

M762

از جدیدترین اسلحه های پابجی است که با فشنگ ۷٫۶۲ میلی متری شلیک می‌کند. M762 دارای سه حالت شلیک تک تیر، سه تیر و اتوماتیک می‌باشد. ضمایم وصل شده بر روی این اسلحه همانند AUG 43 و SCAR-L می‌باشد، اما دمیج بالاتری نسبت به دو اسلحه‌ی فوق وارد می‌سازد. اما متاسفانه پرش عمودی M762 در حالت شلیک بسیار بالاست و بنابراین اصلا برای تازه کارها مناسب نمی‌باشد. بهتر است تا از M762 فقط در نبردهای تن به تن در فاصله‌ی نزدیک استفاده شود. ضمنا این اسلحه صدای بسیار زیادی تولید می‌کند و باعث می‌شود تا مکان شما توسط دشمنان به سادگی شناسایی شود. استفاده از یک ورتیکال گریپ برای این اسلحه توصیه می‌شود تا پرش عمودی آن در هنگام شلیک کردن کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: ۵۰ بازی برتر تاریخ ، بهترین بازی های کامپیوتری دنیا را بشناسید!

Mk47 Mutant

این اسلحه با فشنگ ۷٫۶۲ میلی متری شلیک می‌کند و قدرت و رنج شلیک بسیار بالایی دارد. با این حال این اسلحه فقط دارای حالات شلیک تک تیر و دوتیر می‌باشد. بنابراین استفاده از آن در نبردهای تن به تن توصیه نمی‌شود. ضمایم نصب شده بر روی این اسلحه هم همانند M762 می‌باشد.

G36C

از جدیدترین اسلحه های پابجی است که با مهمات ۵٫۵۶ میلی متری شلیک می‌کند. به طور کلی دمیج اسلحه های ۵٫۵۶ میلی متری کمتر از اسلحه های ۷٫۶۲ میلی متری است و G36C هم از این قضیه مستثنی نمی‌باشد. ضمایم متصل شده بر روی این اسلحه همانند M762 می‌باشند. G36C یک اسلحه‌ی کاملا متوسط است و دارای هیچ نقطه ضعف یا قوت قابل ذکری نیست. بهتر است تا از این اسلحه بیشتر برای نبرد در فواصل متوسط و نزدیک استفاده شود.

SNIPER RIFLE های پابجی

در تمامی بازی های اکشن و جنگی، اسنایپ‌ها نقش بسیار محسوسی را در نبردهای از فاصله‌ی دور ایفا می‌کنند. بازی پابجی هم یکی از گیم‌هایی است که در آن توجه خاصی به اسنایپ‌ها شده است.

AWM

قدرتمندترین اسنایپ در بین اسلحه های پابجی AWM می‌باشد. این اسلحه بالاترین دمیج را در بین تمامی اسلحه های پابجی دارد و شما با یک شلیک به قسمت سر دشمن، حتی در حالتی که دشمن از کلاه سطح ۳ (کلاه آهنی) استفاده می‌کند، می‌توانید او را از پا درآورید. در واقع تنها اسلحه‌ای که با یک بار شلیک به سر دشمن در حالتی که کلاه آهنی دارد، می‌تواند او را از پای درآورد AWM می‌باشد. گلوله‌ی AWM بدون خم شدن می‌تواند مسیر فوق العاده طولانی را طی کند. این اسلحه از مهمات مخصوص magnum استفاده می‌کند. اگر دشمن دارای جلیقه ضد گلوله باشد، دو شلیک با AWM به بدن می‌تواند او را از پای درآورد و اگر جلیقه نداشته باشد یک شلیک برای کشتن او کافیست. بر روی این اسلحه cheek pad و انواع MAG مخصوص اسنایپ و انواع muzzle مخصوص اسنایپ نصب می‌شود.

Karabiner 98 Kurz

یکی از محبوب ترین اسلحه های پابجی در بین پروفشنال ها، Karabiner 98 Kurz یا به طور مخفف KAR98K می‌باشد. این اسلحه‌ی آلمانی در زمان جنگ جهانی دوم توسط نازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما با گذشت بیش از ۷۰ سال هنوز محبوبیت خود را از دست نداده است. KAR98K دقت شلیک و دمیج بسیار بالایی را وارد می‌سازد، هرچند که سرعت پایین فشنگ گذاری یکی از مشکلات اساسی آن است. برای افزایش سرعت بارگیری گلوله های این اسلحه بهتر است تا از یک bullet loops برای آن استفاده کنید. KAR98K از فشنگ های ۷٫۶۲ میلی متری استفاده می‌کند.

M24

دومین اسلحه‌ی قدرتمند پس از AWM در بازی پابجی، M24 می‌باشد. این اسلحه همانند KAR98K از فشنگ ۷٫۶۲ میلی متری استفاده می‌کند، اما دمیج بالاتری را نسبت به KAR98K به دشمن وارد می‌سازد. بر روی این اسلحه cheek pad و انواع MAG مخصوص اسنایپ و انواع muzzle مخصوص اسنایپ نصب می‌شوند. ضمایم قابل نصب بر روی این تفنگ همانند AWM می‌باشند.

Win94

از غیر محبوب ترین اسنایپ های پابجی که از فشنگ ۰٫۴۵ میلی متری استفاده کرده و بر روی آن دوربین نصب نمی‌شود. این اسلحه دمیج نسبتا خوبی را به دشمن وارد می‌سازد، اما نرخ شلیک آن بسیار پایین است.

راهنمای اسلحه های پابجی ؛ با ویژگی تک تک اسلحه های PUBG آشنا شوید!

Win94

DMR ها

DMR‌ها یا اسلحه های گلوله زن، اسنایپ‌هایی هستند که به صورت تک تیر از خشاب شلیک می‌کنند، در حالی که در اسنایپ های سنگین پس از شلیک هر گلوله باید گلوله‌ی بعدی بارگذاری شود. بنابراین نرخ شلیک DMR‌ها از اسنایپ های سنگین بیشتر است، ولی معمولا دمیج کمتری وارد می‌سازند. همچنین معمولا بر روی DMR‌ها علاوه بر ضمایم اسنایپ، ضمایم AR هم نصب می‌شوند.

Mk14 EBR

از بهترین اسلحه های پابجی است که همانند AWM فقط در airdrop‌ها یافت می‌شود. Mk14 EBR برادر قدرتمندتر VSS است و نرخ شلیک آن از بقیه‌ی اسنایپ‌ها بهتر می‌باشد. بر روی این اسلحه می‌توان انواع خشاب و سرلوله های مخصوص اسنایپ و AR را نصب نمود.

SKS

یک DMR محبوب که علاوه بر ضمایم Mk14 EBR، می‌توان انواع Foregrip‌ها را هم بر روی آن نصب نمود. تنها مشکل این اسلحه پرش بسیار زیاد آن در هر شلیک است که کنترل SKS را سخت می‌نماید. SKS هم مثل Mk14 EBR از مهمات ۷٫۶۲ میلی متری استفاده می‌کند.

VSS

این اسلحه سرعت شلیک بالایی دارد، اما سرعت گلوله های آن بسیار پایین بوده و گلوله‌ها مسافت کوتاهی را به صورت مستقیم طی می‌کنند. بر روی این اسلحه که از مهمات ۹ میلی متری استفاده می‌کند، به طور پیش فرض یک دوربین ۴X و صداخفه کن نصب می‌باشد.

بیشتر بخوانید: ۹ بازی اندرویدی برای گوشی های قدیمی که حتما باید امتحان کنید!

راهنمای اسلحه های پابجی ؛ با ویژگی تک تک اسلحه های PUBG آشنا شوید!

VSS

Mini14

یکی از محبوب ترین DMR های پابجی که با استفاده از Extended mag می‌توان ظرفیت خشاب آن را تا ۳۰ گلوله افزایش داد. Mini14 دمیج بالایی ندارد، اما سرعت گلوله های آن بسیار بالا است. این اسلحه تعادل بسیار بالا و پرش بسیار کمی در هنگام شلیک دارد، اما صدای آن آنچنان زیاد است که دشمن به سادگی می‌تواند محل اختفای شما را پیدا کند.

راهنمای اسلحه های پابجی ؛ با ویژگی تک تک اسلحه های PUBG آشنا شوید!

Mini14

SLR

نسخه‌ی قدرتمندتری از VSS است که پرش آن در هنگام شلیک بسیار بالا می‌باشد. استفاده از این اسلحه فقط به پروفشنال‌ها توصیه می‌شود.

QBU

این اسلحه‌ی نیمه اتوماتیک مدرن دمیج بسیار بالایی وارد می‌سازد، اما پرش بسیار بالایی دارد. اما در صورتی که در حالت خوابیده از آن استفاده کنید، به دلیل داشتن یک دوپایه در زیر اسلحه که بر روی زمین قرار می‌گیرد، پرش و لگد آن بسیار کاهش می‌یابد.

شاتگان ها

در بازی پابجی ۳ نوع شاتگان وجود دارد. S686 که یک تفنگ دو لول بوده و دمیج بسیار بالایی دارد اما پس از شلیک هر دو گلوله زمان زیادی صرف تعویض گلوله های اسلحه می‌شود. S1897 شاتگانی با مخزن دارای ۵ فشنگ است که قدرتی مثل S686 دارد، اما کوتاه بردتر می‌باشد. و در آخر S12K که دارای خشاب بوده و ضمایم AR‌ها بر روی آن نصب می‌شود. این اسلحه قدرت کمتری نسبت به دو شاتگان قبل داشته و لگد ان نیز سنگین تر می‌باشد، اما سرعت آتش آن به طور قابل توجهی از دو شاتگان قبلی بالاتر است.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی اندروید ۲۰۱۸

SUBMACHINE GUN ها

مسلسل های سبک پابجی هم از بهترین اسلحه‌ها برای نبردهای تن به تن می‌باشند، اما استفاده از آن‌ها برای فواصل متوسط و دور توصیه نمی‌شود.

Micro Uzi

با فشنگ ۹ میلی متری، از بهترین اسلحه های پابجی برای نبردهای تن به تن می‌باشد. این اسلحه بسیار سریع و چابک است، اما بر روی آن دوربین نصب نمی‌شود.

UMP

UMP قدرتمندتر و دوربردتر از یوزی بوده و مخزن خشاب بزرگتری دارد، اما لگد آن نیز سنگین تر بوده و سرعت آتش پایین تری هم دارد. بر روی این اسلحه رنچ بزرگی از ضمایم متصل می‌شوند و برخلاف دیگر SUBMACHINE GUN‌ها برای نبرد در فواصل متوسط مناسب می‌باشد.

VECTOR

اسلحه‌ای با خشاب بسیار کوچک، اما سریع و باثبات. این اسلحه پرش بسیار کمی داشته، اما قدرت پایین و رنج شلیک بسیار محدودی نیز دارد.

راهنمای اسلحه های پابجی ؛ با ویژگی تک تک اسلحه های PUBG آشنا شوید!

VECTOR

Tommy Gun

اسلحه‌ای امریکایی مربوط به زمان جنگ جهانی دوم که بر روی آن دوربین نصب نمی‌شود. در واقع به غیر از انواع MAG ها، بر روی این اسلحه فقط صداخفه کن و Vertical grip مخصوص SMG نصب می‌شوند. Tommy Gun قدرتمندترین SMG است و برای نبردهای تن به تن مناسب می‌باشد. برد این اسلحه بیشتر از دیگر SMG‌ها است، ولی به دلیل نداشتن دوربین برای فواصل متوسط و دور مناسب نمی‌باشد. Tommy Gun همچنین بیشترین پرش در هنگام شلیک را در بین SMG‌ها دارد.

LIGHT MACHINE GUN ها

در بین اسلحه های پابجی، دو اسلحه با خشاب بسیار بزرگ هم یافت می‌شوند که برای به رگبار بستن رقبا مناسب می‌باشند.

M249

با خشاب ۱۰۰ تایی و مهمات ۵٫۵۶ میلی متری، از جالب ترین اسلحه های پابجی است. فقط کافیست تا دستتان را بر روی ماشه قرار دهید تا M249 دشمنان را درو کند! این اسلحه فقط در airdrop‌ها یافت می‌شود. M249 دارای قدرت بالا، پرش مناسب و نرخ شلیک فوق العاده بالایی بوده و ضمنا بسیار دوربرد می‌باشد. به غیر از انواع دوربین از زوم ۱ تا ۶، هیچگونه ضمایم دیگری بر روی M249 نصب نمی‌شود.

DP-28

دارای مهمات ۷٫۶۲ میلی متری بوده و به غیر از دوربین هیچ نوع ضمایمی بر آن سوار نمی‌شود. این اسلحه‌ی روسی ظرفیت خشاب بالایی دارد، اما سرعت پایین گلوله های آن به همراه نرخ پایین شلیک باعث بالا بودن پرش آن در هنگام شلیک کردن می‌شوند. بنابراین DP-28 فقط برای نبردهای نزدیک توصیه می‌شود.

راهنمای اسلحه های پابجی ؛ با ویژگی تک تک اسلحه های PUBG آشنا شوید!

DP-28

دیگر اسلحه های پابجی

از دیگر اسلحه های پابجی می‌توان به تیر و کمان اشاره کرد که تنها اسلحه‌ی بی صدای این بازی است. با این وجود سرعت بارگذاری تیر در کمان بسیار پایین می‌باشد و همچنین این اسلحه بسیار کوتاه برد است. ولی دمیج تیر و کمان بسیار بالاست و در صورت هدشات کردن دشمن می‌تواند او را با یک تیر از پای درآورد. شما با استفاده از quiver می‌توانید سرعت بارگذاری تیر در کمان را تا ۳۰ درصد بهبود بخشید. بر روی تیر و کمان دوربین های زوم یک تا ۶ هم نصب می‌شوند.

در پابجی ۶ اسلحه‌ی کمری مختلف هم وجود دارند: R1895 و R45 و P92 و P18C و P1911 و تپانچه‌ی دستی؛ که در بین آن‌ها R1895 و R45 قدرتمندترین بوده و P18C بالاترین نرخ شلیک را دارد. همچنین ۴ اسلحه‌ی سرد در این بازی وجود دارند: Sickle و Machete و Crowbar و Pan که در بین آن‌ها Pan (ماهی تابه) بیشتری دمیج را وارد می‌سازد. همچنین هیچ گلوله‌ای نمی‌تواند از Pan عبور کند. ۴ نارنجک هم در بین Grenade‌ها موجود می‌باشد: نارنجک دستی که انفجار آن ۴ ثانیه طول می‌کشد. نارنجک دودزا، نارنجک Frag یا به اصطلاح فلش، و کوکتل مولوتف که ناحیه‌ای وسیع را به آتش می‌کشد.

راهنمای اسلحه های پابجی ؛ با ویژگی تک تک اسلحه های PUBG آشنا شوید!

P18C

از دیگر اسلحه های پابجی می‌توان به اسلحه‌ای تک تیر به نام Flare Gun اشاره کرد که شما نمی‌توانید با آن به دشمن شلیک کنید، اما با شلیک آن به سمت آسمان در عرض چند ثانیه یک هواپیما از بالای سر شما عبور کرده و بسته‌ای را در محل شلیک گلوله به زمین پرتاب می‌کند. این بسته می‌تواند حاوی اسلحه و یا یک اتومبیل زرهی باشد. در واقع اگر شما با Flare Gun در خارج از محدوه‌ی امن شلیک کرده باشید، بازی به شما یک اتومبیل زرهی هدیه می‌دهد تا خود را به منطقه‌ی امن برسانید. در غیر این صورت بسته‌ای حاوی دو اسلحه و چند آیتم دیگر برای شما ارسال خواهد شد.

امیدواریم با مطالعه‌ی این مطلب هر آنچه که باید از اسلحه های پابجی بدانید را فرا گرفته باشید. اگر جزئیات بیشتری از اسلحه های پابجی می‌دانید، حتما با کامنت های خود ما را در کاملتر کردن این مطلب یاری بفرمایید. ضمنا دوست داریم بدانیم که دو اسلحه‌ی محبوب شما در این بازی کدام اسلحه‌ها می‌باشند؟ منتظر کامنت های شما دوستان عزیز می‌باشیم.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جهان در آستانه مارپیچی هولناک قرار دارد/ آیا جنگ جهانی سوم در تایوان کلید می خورد؟