بعید می‌دانم خطر تهاجمی زودهنگام به سراغ ما بیاید


بعید می‌دانم خطر تهاجمی زودهنگام به سراغ ما بیاید

​خبرگزاری آریا- مشاور و دستیار فرمانده کل قوا با بیان اینکه بعید می‌دانم خطر تهاجمی زودهنگام به سراغ ما بیاید، تصریح کرد: مهمترین خطر عملیات روانی، مشکلات اقتصادی و بلایای طبیعی است.

بعید می‌دانم خطر تهاجمی زودهنگام به سراغ ما بیاید

خبرگزاری آریا- مشاور و دستیار فرمانده کل قوا با بیان اینکه بعید می‌دانم خطر تهاجمی زودهنگام به سراغ ما بیاید، تصریح کرد: مهمترین خطر عملیات روانی، مشکلات اقتصادی و بلایای طبیعی است.
به گزارش خبرگزاری آریا، سرلشکر یحیی رحیم صفوی مشاور و دستیار فرماندهی کل قوا در یازدهمین جشنواره جوان سرباز که امروز (چهارشنبه)در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد گفت: نگاه فرماندهی معظم کل قوا به سربازی یک نگاه تحولی است که همان رشد و تعالی جوانان به عنوان کادرهای آینده نظام است.
وی با اشاره به اینکه خدمت وظیفه فرصتی برای ساختن مدیران آینده کشور است، افزود: هر ساله به طور متوسط 400 هزار نیروی وظیفه وارد خدمت وظیفه می‌شوند که از این تعداد بیش از 150 هزار نفر تحصیلات دانشگاهی و مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری دارند که طبیعتاً بعد از گذراندن دوره سربازی در بخش خصوصی یا دولتی وارد صحنه اجتماع می‌شوند.
مشاور و دستیار فرمانده کل قوا با بیان اینکه هر ساله 40 هزار نیروی وظیفه به عنوان امریه در دستگاه‌های دولتی مأمور خدمت می‌شوند، گفت: حدود 225 سرباز نخبه توسط بنیاد ملی نخبگان به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی شده که اینها پروژه‌های تخصصی ملی، استانی و منطقه‌ای را عهده دار می‌شوند.
سرلشکر رحیم صفوی گفت: در سیل اخیر ده‌ها هزار نفر از نیروهای وظیفه و کادر ارتش، سپاه و ناجا در مناطق سیل زده حضور پیدا کرده و به سیل زدگان گلستان، لرستان و خوزستان کمک کردند و با روحیه مردم داری به کمک مردم شتافتند که این شرایط نشان دهنده فهم و عطوفت جوانان ما است.
وی همچنین با اشاره به حضور گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده ادامه داد: مردم میلیاردها تومان کمک نقدی به سیل زدگان داشتند. همچنین میلیاردها تومان کالا فرستادند.
مشاور و دستیار فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه خداوند بهترین ملت و جوانان را به ما داده است، ادامه داد: در ابتدای انقلاب 36 میلیون جمعیت داشتیم که در حال حاضر به 82 میلیون رسیده است. 46 میلیون نفر جوان زیر 40 سال هستند و باید مدیران بتوانند از این جوانان در صحنه‌های رونق تولید و خدمات استفاده کنند.
سرلشکر رحیم صفوی تاکید کرد: جوانان امروز بهتر از ما هستند و گام دوم انقلاب اسلامی با هوشمندی و مردم داری این جوانان پیگیری می‌شود. ما باید قدرت اول غرب آسیا بشویم. در حوزه علم قدرت دفاعی و آبادانی رشد کنیم. البته از نظر من هم اکنون هم هستیم اما مشکلاتی مثل مشکلات اقتصادی وجود دارد.
وی تاکید کرد: اگر خطری برای کشور پیش بیاید جوانان نیروی وظیفه بهتر از جوانان قدیم پیش قدم می‌شوند و در برابر حوادث آینده سینه سپر می‌کنند. البته بعید می‌دانم خطر تهاجمی زودهنگام به سراغ ما بیاید. مهمترین خطر عملیات روانی، مشکلات اقتصادی و بلایای طبیعی است.
مشاور فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه از نظر من فلسفه خدمت وظیفه، فلسفه آمادگی و ساختن جوانان است، گفت: فرماندهان نیروی انتظامی باید میدان رشد، کمال و مهارت آموزی و همچنین کار دسته جمعی را مورد توجه قرار دهند.
وی در پایان تاکید کرد: در پنج سال گذشته 55 هزار موضوع تحقیقی را جوانان دانشگاهی در نیروهای مسلح انجام داده‌اند که نشان دهنده ظرفیت بالای آنها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود