انتخاب بهترین قالیشویی برای شست و شوی فرش و موکت


در زمان حاضر قالیشویی های بسیاری وجود دارند که خدمات شست و شوی فرش، موکت و قالی را در کارخانه و منزل به شما ارائه می دهند و به همین علت انتخاب قالیشویی مناسب به یکی از چالش های مهم افراد تبدیل شده. راههای زیادی برای انتخاب قالیشویی مناسب در پیش روی شما وجود دارد.

از آنجایی که فرش ها و قالی ها در طول سال به طور مداوم مورد استفاده قرار می گیرند، در زمان کوتاهی کثیف شده و نیاز به شست و شو پیدا می کنند. در زمان های قدیم مردم فرش های خود را در کنار رودخانه ها وچشمه ها یا در حیاط منزل شستشو می کردند، بعد از مدتی عده ای این کار را به عنوان شغل انتخاب کردند و فرش های مردم را به کنار چشمه ها می بردند و با آب و صابون، فرش و قالی ها را شستشو می دادند و بعد از خشک شدن به مردم تحویل می دادند. تا اینکه بعد از گذشت زمان قالیشویی تبدیل به یک صنعت مهم شد.

انتخاب بهترین قالیشویی برای شست و شوی فرش و موکت

انتخاب بهترین قالیشویی برای شست و شوی فرش و موکت:

در زمان حاضر قالیشویی های بسیاری وجود دارند که خدمات شست و شوی فرش، موکت و قالی را در کارخانه و منزل به شما ارائه می دهند و به همین علت انتخاب قالیشویی مناسب به یکی از چالش های مهم افراد تبدیل شده. راههای زیادی برای انتخاب قالیشویی مناسب در پیش روی شما وجود دارد. خیلی از افراد سابقه قالیشویی را مد نظر قرار می دهند و به دنبال قالیشوییهای قدیمی تر و معروف میگردند و به سال تاسیس آن ها توجه می کنند. بعضی از افراد نیز با پرس و جو از دوستان و آشنایان در مورد کیفیت کار قالیشویان و همچنین با جستجو در فضای مجازی و دیدن نمونه کارها و دستگاههای مورد استفاده ی آنها و همچنین نظرات کاربران سایت آنها سعی می کنند بهترین را انتخاب کنند.

حال شما از هر کدام از این راهها که استفاده می کنید باید در نظر داشته باشید که حتما یک قالیشویی معتبر مجوز و پروانه کسب فعالیت داشته باشد و همچنین حتما عضو اتحادیه قالیشویان باشد و با تماس گرفتن به اتحادیه قالیشویان می توان فهمید که قالیشویی مورد نظر عضو اتحادیه است یا خیر. و همچنین باید ترکیبی از قالیشویی مکانیزه و سنتی باشد که بنا به ماهیت کار، ماشینی و یا دست بافت بودن فرش و همچنین جنس و تار و پود فرش و موکت از مناسب ترین روش و ماده ی شوینده برای شست و شو استفاده کند.

حتما به این نکته توجه بسیار داشته باشید که قالیشوییهای مورد نظر گرمخانه مکانیزه خودکار داشته باشند زیرا گرمخانه های سنتی زمانی که حجم کار زیاد است جوابگو نیستند. نزدیک بودن به محل زندگی شما و در دسترس بودن از دیگر موارد حائز اهمیت است.

مراحل شستن فرش در قالیشویی:

بررسی فرش قبل از شستشو:

بازدید کردن از فرش برای کنترل ایراد های احتمالی آن قبل از شستشو ضروری است. در صورتی که فرش نیاز به ترمیم داشته باشد باید قبل از شستشو، حتما اصلاح شود. و یا در صورتی که جنس فرش حساس باشد باید با احتیاط و دقت بیشتری شسته شود.

خاک گیری فرش:

از دیگر مراحل خیلی مهم قبل از شستشو مرحله خاک گیری می باشد. برای بالا بردن کیفیت شستشوی فرش این مرحله بسیار مهم است. این امر در کارخانه قالیشویی کاردان با جدیدترین دستگاه های مخصوص خاک گیری و و زدودن غبار انجام می شود.

تثبیت رنگ فرش:

تثبیت رنگ برای فرش های نفیس و دست باف و فرش هایی که رنگ ده هستند امری ضروری است تا در هنگام شستشوی فرش، رنگ های فرش قاطی نشوند. در این مرحله بسیار مهم است در صورتی که فرش در اثر خیس شدن رنگ قاطی کند حتما رنگ برداری شده و تثبیت رنگ انجام شود. این عمل توسط کارشناس در قالیشوییها انجام می شود.

لکه برداری:

شستشوی لکه ها یکی از موارد بسیار مهم در قالیشوییها می باشد. که با توجه به نوع لکه باید با مواد شوینده مخصوص شسته شود.

قالیشویی:

بعد از انجام مرحله لکه برداری، نوبت به شستشوی فرش و قالی می رسد، که عمل شست و شو باید با توجه به نوع فرش و تراکم و جنس آن با دستگاهای مخصوص آن نوع از فرش و قالی صورت گیرد. کر دادن فرش یکی از مواردی است که خیلی از قالیشوییها با توجه به اصول اسلامی بعد از مرحله شست و شو انجام می دهند.

خشک کردن فرش:

در مرحله آخر فرش ها در دستگاه آبگیری قرار می گیرند و خشک می شوند و سپس در گرمخانه های مجهز خشک می شوند. در خیلی از قالیشوییها در مرحله آخر و قبل از تحویل حتما باید تمیزی و کیفیت انجام کار توسط کارشناس تایید شود.

انتخاب بهترین قالیشویی برای شست و شوی فرش و موکت

قالیشویی در تهران:

قالیشویی کاردان در تهران یکی از با سابقه ترین و پیشرفته ترین قالیشویی در تهران می باشد که با مناسب ترین و نازلترین قیمت و استفاده از مدرن ترین جدیدترین دستگاهها برای شستشوی فرش و قالی اعم از ماشینی و دست بافت و همچنین فرش های ابریشمی و نفیس و یا فرش هایی با گل های ابریشمی با تعهد بالا نسبت به تحویل فرش در زمان مقرر آماده ارائه کلیه خدمات شستشو به صورت تخصصی و تضمینی به مشتریان خود می باشد.

قالیشویی کاردان در تهران با پرسنلی مجرب و آموزش دیده و با تجهیزاتی پیشرفته میتواند مناسب ترین انتخاب برای شما عزیزان باشد.

شماره تماس : 77046706-021

ادرس سایت :

www.carpetkardan.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان