خالق و مالک «اینستاگرام» کیست؟+مدیرعامل فیسبوک


خالق و مالک «اینستاگرام» کیست؟+مدیرعامل فیسبوک

مؤسس و مالک «اینستاگرام» کیست؟مدیرجدیدشبکه «اینستاگرام» کوین سیستروم ( Kevin Systrom) در 30 دسامبر1983(9 دی 1362) در شهر هولیستون ایالت ماساچوست آمریکا به دنیا آمد. درادامه زندگینامه«مارک الیوت زاکربرگ»مدیرعامل فیسبوک راخواهیدخواند. مادر کوین« دیان پلز» مدیر بازاریابی شرکت Zipcar بود و پدر کوین« داگلاس سیستروم» پست معاونت ارشد منابع انسانی کمپانی...

خالق و مالک «اینستاگرام» کیست؟+مدیرعامل فیسبوک

مؤسس و مالک «اینستاگرام» کیست؟مدیرجدیدشبکه «اینستاگرام»

کوین سیستروم ( Kevin Systrom) در ۳۰ دسامبر۱۹۸۳(۹ دی ۱۳۶۲) در شهر هولیستون ایالت ماساچوست آمریکا به دنیا آمد.

درادامه زندگینامه«مارک الیوت زاکربرگ»مدیرعامل فیسبوک راخواهیدخواند.

مادر کوین« دیان پلز» مدیر بازاریابی شرکت Zipcar بود و پدر کوین« داگلاس سیستروم» پست معاونت ارشد منابع انسانی کمپانی TJX را در اختیار داشت.

«کوین یورک سیستروم» در۲۳ سالگی مدرک کارشناسی علوم مدیریت و مهندسی خود را از دانشگاه استنفورد دریافت کرد(۱۳۸۵شمسی=۲۰۰۶میلادی)

خالق و مالک «اینستاگرام» کیست؟+مدیرعامل فیسبوک

کوین سیستروم به دلیل علاقه اش به خوانندگی در سن ۱۷ سالگی درمجالس خوانندگی می کرد.
بعدازاخذ مدرک کارشناسی علوم مدیریت و مهندسی ، به عنوان یک کارشناس بازاریابی در شرکت گوگل استخدام شد.

«سیستروم» در دبیرستان شهر کنکورد ماساچوست درس خواند و در این مدت به واسطه بازی های کامپیوتری به مبحث برنامه نویسی علاقه مند گردید. وی سپس به دانشگاه استنفورد(کالیفرنیا) رفت و دوره کارشناسی خود را در رشته علوم مدیریت و مهندسی به پایان رساند. کوین سیستروم در این مدت توانست استعدادهای خود را نشان دهد و به یکی از دانشجویان برتر دانشگاه تبدیل شود.

مؤسس اینستاگرام در دوره دانشجویی موفق شد به عنوان یکی از ۱۲ دانشجوی برگزیده استنفورد وارد دوره «Mayfield» شود و تحت آموزش های ویژه ای در زمینه کارآفرینی فناوری های سطح بالا قرار گیرد. عضویت در دوره مذکور فرصت های مختلفی را برای پیشرفت کوین سیستروم در حوزه کسب و کار فراهم کرد و وی توانست از این طریق وارد کمپانی «Odeo»(اودئو )شود.

کمپانی اودئو بعدها به «Obvious Corp» تغییر نام داد و با گسترش فعالیت های خود، شبکه اجتماعی توییتر را راه اندازی نمود. جالب است بدانید که کوین سیستروم در طول مدت دانشجویی در دانشگاه استنفورد عضو انجمن برادری «Sigma Nu» بوده و سال سوم دوره کارشناسی در یک دوره کوتاه مدت برای یادگیری عکاسی به شهر فلورانس ایتالیا رفته است.

همسر کوین سیستروم«نیکول شوتز»

خالق و مالک «اینستاگرام» کیست؟+مدیرعامل فیسبوک

کوین سیستروم با «نیکول شوتز» بنیانگذار شرکت « Sutro Energy Group» ازدواج کرده. شرکت مذکور در زمینه انرژی های پاک فعالیت داشته و هدف اصلی آن جلوگیری از گرمایش کره زمین است.

در سال ۲۰۱۴میلادی(۱۳۹۳شمسی) مجله فوربز کوین سیستروم را در لیست ۳۰ فرد برتر زیر۳۰ سال حوزه فناوری های اجتماعی و موبایل قرار داد و سیستروم توانست ۲ سال بعد به دلیل افزایش ۵ برابری ارزش سهام فیسبوک (مالک کنونی اینستاگرام)، با ثروت ۱.۱ میلیارد دلار در فهرست میلیاردرهای نشریه «Magazine» قرار گیرد.

خالق و مالک «اینستاگرام» کیست؟+مدیرعامل فیسبوکخالق و مالک «اینستاگرام» کیست؟+مدیرعامل فیسبوک

«کوین سیستروم» خالق اینستاگرام

کوین سیستروم و مایک کریگر یکدیگر را در دانشگاه استنفورد ملاقات کردند. آنها در سال ۲۰۰۶ در رشته مدیریت علوم و مهندسی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند. کوین سیستروم یک اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس مبتنی بر مکان را توسعه داد و وقتی متوجه شد که به یک نفر دیگر به عنوان موسس برای راه‌اندازی شرکتش نیاز دارد، به استنفورد برگشت و سراغ مایک کریگر را گرفت. شاید به همین دلیل هم هست که سیستروم می‌گوید: «من با این افرادی که می‌گویند رفتن به دانشگاه و هزینه کردن در آن فایده‌ای ندارد، کاملا مخالفم.»

خالق و مالک «اینستاگرام» کیست؟+مدیرعامل فیسبوکخالق و مالک «اینستاگرام» کیست؟+مدیرعامل فیسبوک

فیس‌بوک مالک و«آدام موسری» مدیرجدید اینستاگرام

آدام موسری (Adam Mosseri) یکی از مدیران باسابقه‌ی فیسبوک است که مدت زیادی را خصوصا در بخش مدیریت محصول این شرکت و فید خبری گذرانده است. در ۹مهر ۱۳۹۷ (اول اکتبر ۲۰۱۸) به‌عنوان مدیرعامل این سرویس انتخاب شد.

دو بنیانگذار اینستاگرام، کوین سیستروم و مایک کریگرپس از تلاش‌های بی بدیل خود برای تبدیل کردن این شبکه اجتماعی به ارزشمندترین خرید فیس‌بوک، از سمت مدیریت اینستاگرام استعفا دادند. کمپانی فیس‌بوک هم با گذشت یک هفته از این ماجرا برای برقرار کردن روال عادی در کار شبکه اجتماعی اینستاگرام مدیر جدید آن را انتخاب کرد. کمپانی یاد شده آدام موسری یکی از پیشکسوتان شبکه‌های اجتماعی را به عنوان مدیر جدید اینستاگرام معرفی کرد.

آدام موسری از سال ۲۰۰۸میلادی(۱۳۸۷شمسی) در زمینه شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند. وی در ابتدا به عنوان طراح محصول کار خود را برای شبکه‌های اجتماعی آغاز کرد و ۱۰ سال است در همین حوزه فعالیت دارد. او پیش از آن که به مدیریت اینستاگرام برگزیده شود، نایب رییس محصول این شبکه اجتماعی بود. موسری حتی وظیفه معاونت بخش اخبار و تیم رابط کاربری فیسبوک را بر عهده داشته است.

خالق و مالک «اینستاگرام» کیست؟+مدیرعامل فیسبوک

«کوین سیستروم» و «مایک کریگر» در سال ۲۰۱۰میلادی( ۱۳۸۹شمسی) اینستاگرام را توسعه داده و دو سال بعد، آن را به قیمت یک میلیارد دلار به فیس‌بوک فروختند.

این دو تن از آن زمان، به عنوان مدیر عامل و مدیر فنی ارشد این کمپانی مشغول به فعالیت بودند. این دو نفر پس از انتصاب موسری به عنوان جایگزین خود طی بیانیه‌ای رسمی اعلام نمودند:

خالق و مالک «اینستاگرام» کیست؟+مدیرعامل فیسبوک

نفروسط «آدام موسری»مدیرجدیداینستاگرام

ما خوشحالیم که رهبری شبکه اجتماعی خود را به فردی«آدام موسری» می‌گذاریم که سابقه‌ی زیادی در طراحی دارد و می‌تواند روی سادگی و هنر این« پلتفرم »تمرکز کند. علاوه بر این، او اهمیت وجود انجمن‌های عمومی را عمیقاً درک می‌کند. این اصول و ارزش‌ها از ابتدا برای اینستاگرام اهمیت زیادی داشت و خوشحالیم که فردی لایق قرار است روشمان را در این شبکه اجتماعی ادامه دهد.

از نظر کارشناسان حوزه فناوری و شبکه‌های اجتماعی، «آدام موسری» بهترین گزینه برای هدایت غول شبکه اجتماعی به شمار می‌رود چرا که تجربه‌ زیادی در هدایت فیسبوک کسب کرده و با مخاطبین جوان نیز آشناست. به نظر می‌رسد با استعفای بنیانگذاران اینستاگرام و انتصاب موسری به عنوان مدیر جدید اینستاگرام، زاکربرگ و موسری می‌توانند مستقیماً نحوه فعالیت شبکه اجتماعی اینستاگرام را کنترل کنند و یکپارچگی بیشتری میان این دو شبکه اجتماعی ایجاد نمایند.

بیوگرافی «آدام موسری»

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:ظاهراً بعلت عدم شهرت تا قبل ازمدیریت ایستاگرام-اطلاعات زیادی دراینترنت وجودندارد،حتی سال تولدش واما اززمان تحصیلش درامریکا اطلاعاتش موجوداست. درطی سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ (۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵) دردانشگاه نیویورک و در رشته‌ی طراحی اطلاعات تحصیل کرد

گفته می شود که موسری یک امریکایی بااصالت اسرائیلی باشد.

موسری پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در سال ۱۳۸۵ (۲۰۰۶) وارد آکادمی هنر سان‌فرانسیسکو شد. سمت او در این آکادمی نوعی آموزش به‌همراه تحصیل بوده است. او در سال ۱۳۸۱ (۲۰۰۲) و در حین تحصیل، آژانس مشاوره‌ی طراحی خود با نام Blank Mosseri را تأسیس کرد و به عنوان مدیر در آن فعال بود.

آدام موسری در سال ۱۳۸۷ (۲۰۰۸) به فیسبوک پیوست. او در همان ابتدا به عنوان مسئول طراحی بخش موبایل این شرکت انتخاب شد. وشدمعاون «مارک زاکربرگ».

زندگینامه مدیرعامل فیسبوک«مارک زاکربرگ»

«مارک الیوت زاکربرگ» در ۱۴ می سال ۱۹۸۴(۲۴ اردیبهشت ۱۳۶۳) در وایت پلینز نیویورک به دنیا آمد،پدر مارک«ادوارد زاکربرگ دندانپزشک» و مادرش «کارن زاکربرگ» روانپزشک هستند.

مارک زاکربرگ که در کودکی بسیار باهوش بود در ۱۲ سالگی با استفاده از برنامه بیسیک آتاری یک برنامه پیام‌ رسانی بنام زوکنت درست کرد. مارک زاکربرگ همچنین در نوجوانی کدهای بازیهای رایانه ای برای دوستان خود می‌ نوشت.

مارک زاکربرگ در دوران دبیرستان در آکادمی معروف فیلیپس اکستر نیوهمپشایر یک پلتفرم اولیه پخش موسیقی ایجاد کرد که AOL و مایکروسافت به آن علاقمند شدند. مارک زاکربرگ که هنوز یک نوجوان بود پیشنهادات شغلی متعدد در شرکت‌ های معتبر را رد ‌کرد.

اما او فقط یک نابغه رایانه نبود. مارک زاکربرگ عاشق ادبیات باستانی روم و یونان از جمله اودیسه بود و به کاپیتان تیم شمشیربازی دبیرستان خود تبدیل شد.

مارک زاکربرگ کمی پس از شروع تحصیلاتش در دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۰۲، اعتبار زیادی به عنوان یک برنامه نویس متبحر برای خود دست و پا کرد. مارک زاکربرگ با چند تن از دوستانش پروژه فیس بوک را راه اندازی کرد و در سال دوم دانشگاه انصراف داد و تا تمام وقت روی آن کار کند.

فیس‌ بوک زمانی که مارک زاکربرگ هنوز به ۲۱ سالگی نرسیده بود به دارایی ۱۲.۷ میلیون دلار دست یافت.

مارک زاکربرگ در سال ۲۰۱۰ از سوی نشریه تایم به عنوان “شخصیت سال” انتخاب شد.

مارک زاکربرگ در ۱۸ می ۲۰۱۲ فیس‌ بوک را به یک شرکت سهامی عام تبدیل کرد. ۱۶ میلیارد دلار سهام این شرکت به فروش رسید و آن را به بزرگترین شرکت سهامی عام در کل تاریخ تا آن زمان تبدیل کرد.

خالق و مالک «اینستاگرام» کیست؟+مدیرعامل فیسبوک

مارک زاکربرگ مدیرعامل شرکت فیسبوک و همسرش (پریسیلا چان)

خالق و مالک «اینستاگرام» کیست؟+مدیرعامل فیسبوک

تحصیلاتش در دانشگاه هاروارد مشغول تحصیل بود با«پریسیلا چان»که اصالت چینی دارد آشناشد و در ۱۹ می سال ۲۰۱۲(۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱) ازدواج کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت لیر ترکیه امروز 30 فروردین 1403