تخریب پوست در اثر آفتاب + مهمترین توصیه ها برای محافظت و درمان


تخریب پوست در اثر آفتاب + مهمترین توصیه ها برای محافظت و درمان

وقتی پوست صورت و بدن رو بدون استفاده از کرم ضدآفتاب و پوشش مناسب در معرض نور خورشید قرار بدید، پوست شما به شدت در معرض تخریب هستش، چون اشعه ماوراء بنفش که در تمام محیط پراکنده هستش، می تونه باعث تغییر در آرایش DNA سلول های پوستی بشه و این تغییر، باعث تخریب و از بین رفتن سلول های پوست و حتی تا ابتلا به سرطان پوست پیش میره. البته شما نمی تونید این...

وقتی پوست صورت و بدن رو بدون استفاده از کرم ضدآفتاب و پوشش مناسب در معرض نور خورشید قرار بدید، پوست شما به شدت در معرض تخریب هستش، چون اشعه ماوراء بنفش که در تمام محیط پراکنده هستش، می تونه باعث تغییر در آرایش DNA سلول های پوستی بشه و این تغییر، باعث تخریب و از بین رفتن سلول های پوست و حتی تا ابتلا به سرطان پوست پیش میره.

البته شما نمی تونید این تغییرات را فورا متوجه بشید، اما خیلی زود علائمش رو در پوست (مخصوصا پوست صورت که بیشتر در معرض نور خورشید قرار داره) خودتون مشاهده خواهید کرد، البته نباید نگران باشید چون نور خورشید تا حدی هم ضروریه که به بدن تابیده بشه و حافظت هایی که در ادامه توضیح میدیم، میشه جلوی آثار مخربش رو گرفت و سلامت، زیبایی و جوانی پوست رو تا سالهای سال، تمدید کرد.

نور خورشید باعث ایجاد چه مشکلات و علائمی در پوست میشه؟

۱٫ ایجاد خطوط ریز و ظریف در پوست

۲٫ ایجاد چین و چروک عمیق

۳٫ خشکی و زبری

۴٫ خشن، زمخت و ضخیم شدن پوست

۵٫ ایجاد لک و تجمع رنگدانه

۶٫ ایجاد سلول های سرطانی

و اما میرسیم به بخش مهمی که می تونه کمک کنه نگرانی هاتون برطرف بشه. این محافظت ها برای بهتر شدن وضعیت پوست و کاهش تاثیرات مخرب نور خورشید، برای همه ضروریه اما اگه شما شخصی هستید که زیاد در معرض نور خورشید قرار می گیرید، باید محافظت هایی که در ادامه خواهید خوند رو جدی بگیرید و به اجرای اونا در طول روزهای زندگی تون، سخت گیری کنید.

محافظت و کاهش اثرات تخریب های ناشی از آفتاب برای داشتن پوستی سالم، ساداب، زی جوان:

بدون ضدآفتاب، حتی یک روز هم بیرون نرید!

این خیلی مهمه که خودتون رو ملزم به استفاده از ضدآفتاب بدونید، مثل پوشیدن لباس (شما هرگز بدون لباس بیرون نمیرید). ضد آفتاب جلوی دریافت اشعه های مخرب توسط پوست رو میگیره و کمک می کنه پوست خودش رو ترمیم کنه، ضمن اینکه نهایتا همه این ها، باعث کاهش ریسک ابتلا به سرطان میشه.

نکته:

۱٫ حتما ضدآفتاب PF 15 و بالاتر استفاده کنید و به ضدآفتاب های ضعیف تر (که معمولا در کرم پودرها وجود دارن) اکتفا نکنید.

۲٫ از قرار گرفتن طولانی مدت در برابر نور خورشید، جدا خودداری کنید و اگر مجبور هستید، علاوه بر ضدآفتاب، حتما از لباس و کلاه آفتاب گیر بزرگ و مناسب استفاده کنید.

بهترین ضدآفتاب را انتخاب کنید

تخریب پوست در اثر آفتاب + مهمترین توصیه ها برای محافظت و درمان

لایه برداری کنید

به هر حال پوست شما دچار آسیب هایی میشه (حتی جود محافظت)، مخصوصا لایه بیرونی و خارجی سلول های پوستی که معمولا لایه ای مرده و زبر و خشن هستش. ایه برداری ملایم و مناسب (مثلا هفته ای یک تا ۲ بار)، می تونید این لایه زبر و مرده رو بردارید و به پوستی نرم و لطیف که دارای درخشش و شادابی هستش دست پیدا کنید.

آموزش کامل روش اصولی لایه‌ برداری از پوست صورت

تخریب پوست در اثر آفتاب + مهمترین توصیه ها برای محافظت و درمان

هیدراته کردن پوست

هیدراته کردن پوست، باعث ترمیم بهتر سلول های پوست میشه و همچنین حجم و شفافیت سلول ها و در نتیجه ظاهر پوست رو افزایش میده. پوست در طول روز بر اثر قرار گیری در معرض خورشید و عوامل دیگه، رطوبت خودش رو از دست میده که بهتره وشیدن مایعات و آب کافی و همچنین استفاده از سرم ها، کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده و آبرسان، این کمبود رطوبت جبران بشه. استفاده از مرطوب کننده ها باعث:

تحریک کلاژن سازی در پوست

کاهش خطوط ریز و چین و چروک های پوستی

و شاداب و سرحال شدن پوست میشه.

بهترین کرم های آبرسان و مرطوب کننده پوست

تخریب پوست در اثر آفتاب + مهمترین توصیه ها برای محافظت و درمان

ویتامین C مصرف کنید

همین طور که اشعه ماوراء بنفش باعث تخریب سلول های پوست از طریق افزایش رادیکال های آزاد میشه، مصرف ویتامین C، می تونه ین رادیکال های آزاد مبارزه کنه و تاثیر تخریبی اونا رو کاهش بده. ویتامین C، اثر آنتی اکسیدانی داره که باعث تحریک کلاژن سازی و سلول سازی میشه و همچنین از تیره شدن پوست و بروز چین و چروک در اون جلوگیری می کنه.

ویتامین C رو هم از منابع غذایی و مکمل های داروخانه ای می تونید برای بدن تامین کنید و هم از کرم های مراقبت از پوست که حاوی این ویتامین هستن، کمک بگیرید.

نکته:

علاوه بر ویتامین C، آنتی اکسیدان های دیگه ای هم هستن که می تونن به کاهش تاثیر رادیکال های آزاد کمک کنن و همچنین منجر به کلاژن سازی، ایجاد استحکام و الاستیسیته در پوست، کاهش چین و چروک و… در پوست بشه که توصیه می کنیم حتما از این منابع هم استفاده کنید که اکثرا در مواد غذایی سالم، سبزیجاتی و ارگانیک پیدا میشن. روی لینک زیر کلیک کنید تا هترین منابع غذایی این آنتی اکسیدان ها آشنا بشید:

معنی آنتی اکسیدان، منابع آنتی اکسیدان برای پوست

تخریب پوست در اثر آفتاب + مهمترین توصیه ها برای محافظت و درمان

ممنون که مراه هستید.

منبع

شاید دیگر مطالب
روژانرا هم دوست داشته باشید

تخریب پوست در اثر آفتاب + مهمترین توصیه ها برای محافظت و درمان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی