لباس شنای خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟


چه حرفه ای باشید و چه برای تفریح تنی به آب می زنید، باید لباس شنای مناسب داشته باشید. لباس شنا باید هم اندازه مناسبی داشته باشد هم جنس و کیفیت خوبی داشته باشد. آنچه در این مطلب، در خصوص انتخاب لباس شنای مناسب می خوانید، مربوط به انتخاب لباس شنای معمولی ست؛ همان لباس هایی که وقتی به استخر می روید یا به شهری ساحلی سفر می کنید، با خود به همراه می...

چه حرفه‌ای باشید و چه برای تفریح تنی به آب می‌زنید، باید لباس شنای مناسب داشته باشید. لباس شنا باید هم‌ اندازه مناسبی داشته باشد هم‌ جنس و کیفیت خوبی داشته باشد. آنچه در این مطلب، در خصوص انتخاب لباس شنای مناسب می‌خوانید، مربوط به انتخاب لباس شنای معمولی‌ست؛ همان لباس‌هایی که وقتی به استخر می‌روید یا به شهری ساحلی سفر می‌کنید، با خود به‌همراه می‌برید.

ویژگی مایو‌های مردانه

مایو‌های مردانه به دو دسته اسلیپ و پاچه‌دار تقسیم می‌شود. طبق تجربه پیشنهاد می‌کنیم چند مورد را هنگام خرید مایو‌های مردانه، مد نظر داشته باشید:

مایویی را انتخاب کنید که حتما آستر داشته باشد. بند کمر زخیمی داشته باشد تا بعد از خیس شدن هم به راحتی بتوانید آن را باز کنید. جیب کوچکی (ترجیحا زیپی) داشته باشد. مایوهای اسلیپ برای شنا و آفتاب گرفتن در سواحل مناسب نیستند.

لباس شنای خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

انواع مایو‌های زنانه

مایو‌های زنانه معمولا به دو دسته‌ی «یک‌تکه» و «دو‌تکه» تقسیم می‌شوند؛ البته در سال‌های اخیر، مایوهای اسلامی هم به این دسته‌بندی اضافه شدند.

لباس شنای خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

نکاتی در انتخاب مایوی زنانه

مایو‌های ۲ تکه، معمولا بیش از آن‌که لباس شنا باشد، لباس «آفتاب گرفتن» است و به جز بحث جنس مایو که در بالا به آن اشاره شد، توصیه دیگری برای خرید نمی‌توان داشت.

اما برای انتخاب مایوهای ۱تکه، این موارد را قبل از خرید بدانید:

قسمت بالای لباس شنا باید کاملاً قفسه سینه را بپوشاند اما این پوشاندن به معنای واردکردن فشار به قفسه سینه نیست! لباس شنا در قسمت نیم‌تنه باید کاملاً روی بدن بخوابد و هیچ پستی‌ و بلندی‌ای نداشته باشد. این مورد هم به مقوله زیبایی مایو مرتبط است، هم به راحتی بیشتر برای شنا. البته نباید این لباس انقدر تنگ باشد که نتوانید بدن‌تان را تکان دهید. پایین‌تنه مایو، باید کاملا اندازه بوده و چین‌خوردگی و کشیدگی در آن نبینید. پاچه‌های مایوها، دارای سایزبندی‌های متفاوتی است که می‌توانید در تصویر زیر، ببینید. تفاوت اصلی این سایزها، به پوشیدگی مایو مرتبط است.

لباس شنای خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

جنس لباس شنا

به دلیل املاح و کلر موجود در آب، لباس‌های شنا بیشتر در معرض آسیب هستند. بنابراین پیش از خرید لباس شنا باید بیش از هر چیز، به جنس آن توجه داشته باشید.

سعی کنید بیشتر از مایو‌هایی استفاده کنید که آب را کمتر به خود جذب می‌کند. برخی از مارک‌ها معتبر میزان مقاومن مایو در مقابل املاح و کلر را مشخص کرده‌اند. مایوهای مرغوب، نسبت به کلر و نمک مقاوم‌تر هستند! در صورت استفاده از مایوهای نامرغوب، انتظار از بین رفتن زودتر از انتظار آن‌ها در آب پر از کلر استخر و پر از نمک دریا را داشته باشید.

نحوه نگهداری از مایو

لباس شنای خود را پس از استفاده، در اولین فرصت ممکن با آب شیرین بشویید. با این کار،‌ مدت زمان بیشتری از آن لباس استفاده خواهید کرد. برای خشک کردن و بیرون رفتن آب، آن را نچلانید. در لباسشوی و خشک کن نیندازید و برای شستشوی آن از مواد شیمیایی استفاده نکنید. مایو را زیر نور مستقیم آفتاب قرار ندهید.

یک توصیه هنگام شنا

این توصیه هم با آن‌که به لباس شنا ارتباطی ندارد، اما به زمان‌هایی که لباس شنا می‌پوشید مرتبط است. در استخرهای روباز و سواحل، حتما از ضدآفتاب استفاده کنید! حتی اگر قصد برنزه کردن دارید، ابتدا ضد آفتاب را روی کل بدن خود بزنید و بعد از آن از روغن‌های برنزه کردن استفاده کنید.

در آخر، اگر طرفدار تفریحات آبی هستید، خواندن این مطالب را از دست ندهید:

دریا چطور شناگران را غرق می‌کند؟

ورزش‌های هیجان انگیز آبی رفتینگ در رودخانه 10 سکونتگاه ساحلی بی‌نظیر دنیا

1398/01/29 | کد مطلب: 2966
برچسب‌ها: نکات سفر
لباس شنای خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
لباس شنای خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ حامد احمدی
لباس شنای خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

کارشناس ادبیات، کارشناس ارشد گردشگری، علاقمند به سفر و طبیعت


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط