طرح #39;هر دهیاری یک همراهی #39; برای کمک به روستاهای سیل زده


طرح  #39;هر دهیاری یک همراهی #39; برای کمک به روستاهای سیل زده

کاشان - ایرنا - معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از اجرای طرحی برای کمک به روستاهای سیل زده با عنوان #39;هر دهیاری یک همراهی #39; خبر داد.

به گزارش ایرنا، سعید جندقیان بیدگلی روز پنجشنبه در حاشیه نشست تخصصی با عنوان مردم نگاری و هویت در کاشان به خبرنگاران گفت: نزدیک به چهار هزار و 500 روستای کشور در نتیجه بارندگی های فروردین ماه درگیر سیل شدند و به کمک نیاز دارند.
وی افزود: خانواده های روستایی و دهیاری های کشور دارای ظرفیت های زیادی از ماشین آلات، تجهیزات و منابع مالی هستند و می توانند در هنگام ضرورت به کمک یکدیگر بشتابند.
بارندگی های شدید و سیل که از بیست و هشتم اسفندماه گذشته آغاز شد، نزدیک 400 هزار میلیارد ریال خسارت به 25 استان وارد کرد و از جمله گلستان، مازندران، ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد را در شرایط اضطراری قرار داد.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین از اختصاص 55 هزار میلیارد ریال به دهیاری ها در سال جاری خبر داد و بیان کرد: این اعتبارها به نسبت سال گذشته نزدیک 2 برابر شده است.
وی با اشاره به اختصاص 2 هزار و 800 میلیارد ریال از محل طرح های بند و تبصره 6 به 280 روستا در سال گذشته تصریح کرد: برخی از دهیاران از حوزه گردشگری اطلاعاتی ندارند، ابتدایی ترین برنامه برای روستاهای هدف گردشگری حتی پیش از تخصیص اعتبار و تسهیلات، آموزش است و این کار از امسال آغاز خواهد شد.
جندقیان بیدگلی در ادامه اضافه کرد: هم اکنون 500 روستای هدف گردشگری در کشور وجود دارد که دهیاران آنها باید آموزش های مرتبط با زبان، مبانی گردشگری و آینده پژوهی را فرا بگیرند.
افزون بر 20 میلیون و 730 هزار نفر از جمیعت کشور بر اساس سرشماری سال 95 در بیش از 62 هزار روستا ساکن هستند.
6136/8123/6026

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)