تداوم امداد رسانی به 191 روستای آسیب دیده از سیلابها


تداوم امداد رسانی به 191 روستای آسیب دیده از سیلابها

فرماندار نیمروز گفت: بارش باران باعث بروز خسارت به برخی از واحدهای مسکونی در روستای ماده کاریز بخش سفیدابه از توابع شهرستان نیمروز شد.

حاجی حسینی درگفت وگو با ایسنا افزود: به منظور اسکان موقت روستائیان، هلال احمر به امداد رسانی در این روستا مشغول است و چادرهای اسکان در بین روستائیان آسیب دیده توزیع شده است.

وی ادامه داد: بنیادمسکن نیز جهت برآورد خسارات وارده به واحدهای مسکونی درمنطقه حاضراست و جهادکشاورزی نیز به منظور برآور خسارات وارده به دامهایی که تلف شده اند به منطقه اعزام شده است.

وی ادامه داد: چون روستای ماده کاریز طوری احداث شده که باتوجه به اینکه کنارجاده قرارگرفته اما در سرازیری و قسمت شیب واقع شده، ازاینرو وقت بارش شدید باران، سیلاب حاصله، وارد روستاشده و به برخی از منازل آسیب جدی وارد کرده است.

فرماندار نیمروز ادامه داد: هنوز آماردقیقی از خسارات وارده به این روستا برآورد نشده ولی پس ازبرآوردهای لازم توسط بنیادمسکن،جهادکشاورزی، اطلاع رسانی خواهد شد.

حاجی حسینی همچنین در خصوص آمادگی لازم جهت رویارویی و مقابله باسیل درشهرستان نیمروز گفت: تمامی تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده و همه نقاط آسیر پذیری که احساس می شده خطرآفرین هستند با همکاری دستگاههای اجرایی و مردم، مقاوم سازی و استحکام بخشی شده و درواقع تقسیم کار لازم دراین خصوص صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ما از تمامی ظرفیتهای موجود برای مدیریت صحیح جهت هدایت آب ناشی از سیلاب، به سمت تالاب هامون استفاده کرده ایم و تا عادی شدن اوضاع، همه دستگاههای عضو مدیریت بحران، در آماده باش کامل می باشند.

شرایط عادی ورود سیلاب به دشت سیستان

فرماندار هیرمند گفت: افزایش حجم ورودی آب به سمت دشت سیستان تا کنون به صورت تدریجی بوده است.

به گزارش ایسنا، پیری افزود: در روزهای گذشته میزان ورودی آب به صورت تدریجی افزایش یافته است که افزایش تدریجی مشکلی را برای منطقه ایجاد نخواهد کرد .

پیری گفت: البته خبرها حاکی از احتمال افزایش زیاد حجم آب به سمت منطقه است.

فرماندار شهرستان هیرمند گفت:سه ورودی آب در این شهرستان وجود دارد که رودخانه شیردل، کانال یک و نهر گلمیر هستند که هر سه ورودی سد کنترلی دارند و می شود سیلاب را مهار کرد تا خساراتی به مردم وارد نشود.

وی افزود: تمامی تمهیدات لازم برای کنترل و مهار سیلاب و هدایت به سمت تالاب هامون در نظر گرفته شده است و در حال حاضر تمامی ماشین آلات راه سازی در محل های آسیب پذیر در حال استحکام بخشی به دایک های اطراف رودخانه ها هستند .

پیری گفت: آب در تمامی رودخانه ها و کانال های سطح شهرستان هیرمند جریان دارد و مردم هم به کار کشاورزی خود مشغول اند و از این سیلاب بهره مند شده اند .

فرماندار زهک هم گفت: در حال حاضر آب ورودی به سمت کانال ها و نهرهای این شهرستان جاری است و در ادامه به سمت دریاچه هامون می رود .

اربابی افزود: هم اکنون هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

وی در عین حال از احتمال افزایش حجم سیلاب به منطقه خبر داد و گفت: تمامی تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز مشکلات اندیشیده شده است .

مدیر کل مدیریت بحران استان هم گفت: در رابطه با سیلاب های ناشی از بارندگی های اخیر با مشکل جدی مواجه نشده ایم .

پیش بینی ها حاکی از افزایش بسیار زیاد حجم سیلاب به سمت دشت سیستان است و حتی گفته می شود احتمال این که بستر رودخانه ها و کانال ها توان هدایت این حجم آب را نداشته باشد ، وجود دارد.

بنابه پیش بینی هواشناسی، با شدت گرفتن بارندگی‌ها در افغانستان، احتمال جاری شدن سیلاب در شهرهای شمالی استان سیستان وبلوچستان بیشتر می شود.

تداوم امداد رسانی به ۱۹۱ روستای آسیب دیده از سیلابهای استان سیستان و بلوچستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۲۲ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر استان به ۴۲۱۵ نفر از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۹ فروردین ماه خدمات امدادی ارائه نموده اند .

به گزارش ایسنا- رسول راشکی اظهار کرد: در این مدت ۱۹۱ روستا در شهرستان های ایرانشهر – چابهار- کنارک – دلگان – نیکشهر- مهرستان- فنوج- زابل- زاهدان- هیرمند- سراوان-خاش- نیمروز و سرباز، دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند .

وی ادامه داد: ۴۲۱۵ نفر در اثر سیلاب‌ها دچار آسیب شدند که ۲۶۱۱ نفر از آنان در چادرهای هلال احمر اسکان اضطراری یافتند .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: امدادرسانی به آسیب دیدگان توسط ۹۶۵ نفر روز نجاتگر در قالب ۲۲۲ تیم عملیاتی به همراه ۱۳۲ خودروی امدادونجات صورت گرفت .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در خصوص اقلام توزیع شده بیان کرد: ۵۰۱ دستگاه چادر، ۱۳۱۵ تخته پتو – ۵۶۹ تخته موکت – ۲۴۵۶ کیلوگرم نایلون ، ۲۲۰ کیلو گرم برنج ، ۵۱۴ بسته غذایی و ۱۴۴۱ مورد سایر اقلام از قبیل آب معدنی، کنسرو جات و نان بین سیل زدگان استان توزیع شد .

وی گفت: در این مدت 27 خودرو در سیلاب‌های استان گرفتار شدند که توسط نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر استان عملیات رهاسازی انجام گرفت . در این مدت شهرستانهای ایرانشهر با ۴۱ روستای خسارات دیده و نیکشهربا ۳۳ روستا بیشترین آمار امدادرسانی را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


من میترسم