آموزش طرز تهیه چیپس پنیر


آموزش طرز تهیه چیپس پنیر چیپس پنیر یکی دیگر از پیش غذاهای بسیار خوشمزه‌ای است که معمولا باب میل بزرگسالان و کودکان می‌باشد. این پیش غذای خوشمزه به آسانی در طی چند دقیقه تهیه شده و می‌تواند لحظات شادی را برای شما و خانواده‌تان به وجود آورد. در ادامه این مطلب از روژان با ما همراه باشید تا با آموزش مرحله به مرحله و تصویری طرز تهیه چیپس پنیر آشنا...

آموزش طرز تهیه چیپس پنیر

چیپس پنیر یکی دیگر از پیش غذاهای بسیار خوشمزه‌ای است که معمولا باب میل بزرگسالان و کودکان می‌باشد. این پیش غذای خوشمزه به آسانی در طی چند دقیقه تهیه شده و می‌تواند لحظات شادی را برای شما و خانواده‌تان به وجود آورد. در ادامه این مطلب از روژان با ما همراه باشید تا با آموزش مرحله به مرحله و تصویری طرز تهیه چیپس پنیر آشنا شوید.

آموزش طرز تهیه چیپس پنیر

آموزش طرز تهیه چیپس پنیر

مواد لازم برای تهیه چیپس پنیر:

چیپس ساده نمکی: ۱ بسته پنیر چدار: ۳ پیمانه شیر تغلیظ شده: ۱ بسته نشاسته ذرت: ۱ قاشق غذاخوری نمک: ۱ قاشق چای‌خوری پنیر موتزارلا: ۲ فنجان لوبیای سیاه تفت داده شده: ۲ قاشق غذاخوری مرغ پخته و خرد شده: ۱ پیمانه زیتون سیاه: ۱/۴ پیمانه گشنیز خرد شده: ۱/۴ پیمانه سس: ۱ پیمانه

آموزش طرز تهیه چیپس پنیر

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه چیپس پنیر:

طرز تهیه چیپس پنیر ۴ مرحله دارد که در ادامه این مراحل را یاد خواهید گرفت.

مرحله اول: تهیه مخلوط مواد

برای تهیه چیپس پنیر خوشمزه و باب میل خود در ابتدا پنیر چدار را رنده و سپس داخل مخلوط کن بریزید. به پنیر رنده شده چدار داخل مخلوط کن نمک، نشاسته ذرت و شیر تغلیظ شده بیافزایید. مخلوط کن را روشن کرده و اجازه دهید مواد حدود ۳ دقیقه باهم به خوبی مخلوط شوند.

شیر تغلیظ شده: شیر تغلیظ شده نوعی محصول لبنی است که برای تهیه آن ۶۰ درصد از آب شیر کاسته می‌شود. این فراورده غلظنتی همانند شیر عسل‌های موجود در بازار دارد اما طعم آن با شیر عسل بسیار متفاوت است.

آموزش طرز تهیه چیپس پنیر

مرحله دوم: تهیه چیپس پنیر

در این مرحله یک ظرف مخصوص فر و یا فویل آلومینیومی را آماده کرده و سپس یک لایه چیس داخل ظرف بریزید، بعد روی لایه چیپس را با مخلوط آماده شده پنیر چدار و پنیر موتزارلای رنده شده پوشانده و سپس مقداری مرغ و لوبیا سیاه پخته شده را روی پنیر بریزید. این کار را حدود ۳ لایه انجام دهید تا چیپس، پنیر موتزارلا و مرغ رنده شده تمام شود.

پنیر موتزارلا (موزارلا) را قبل از انجام کار با رنده دستی بزرگ، زنده کنید. مرغی که قرار است به چیپس بیافزایید بهتر است از قسمت سینه مرغ بوده و به خوبی پخته و ریش ریش شده باشد. البته می‌توانید مرغ را به قطعات کوچک برش دهید. به جای استفاده از مرغ می‌توانید از سوسیس، کالباس و یا گوشت چرخ کرده سرخ شده استفاده کنید اما مرغ و گوشت نسبت به کالباس و سوسیس سالمتر بوده و خوشمزه‌تر. سعی کنید چیپسی را که می‌خواهید در این طرز تهیه مورد استفاده قرار دهید در خانه تهیه کرده باشید اما در صورت نداشتن فرصت کافی برای تهیه چیپس می‌توانید از چیپس‌های آماده درشت استفاده کنید. در صورت دلخواه می‌توانید لوبیا سیاه را از طرز تهیه حذف کرده و یا از مواد دیگری به عنوان جایگزین استفاده کنید. سعی کنید برای تهیه چیپس پنیر از ظرفی استفاده کنید که در فر با حرارت بالا نشکسته و تحمل حرارت را داشته باشد. البته ظروف آلومینیومی یکبار مصرف مناسبترین ظروف برای تهیه چیپس پنیر هستند.

آموزش طرز تهیه چیپس پنیر

مرحله سوم: پخت چیپس پنیر

بعد از آماده شدن لایه‌های چیپس پنیر، ظرف را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید.

زمان باقی ماندن چیپس پنیر در فر به میزان درجه فر شما بستگی دارد، چیپس پنیر داخل فر را کنترل کنید تا در صورت ذوب شدن پنیر آن را از فر بیرون بیاورید.

آموزش طرز تهیه چیپس پنیر

مرحله چهارم: افزودن چاشنی

چیپس پنیر آماده شده را از فر بیرون آورده و با استفاده از زیتون سیاه خرد شده، گشنیز خرد شده و سس دلخواه خود آن را تزیین کنید.

به جای افزودن زیتون سیاه، می‌توانید از قارچ سرخ شده و یا زیتون سبز برای تزیین استفاده کنید. جعفری خرد شده نیز برای تزیین چیپس پنیر بسیار مناسب است.

آموزش طرز تهیه چیپس پنیر

بعد از بیرون آوردن و تزیین چیپس پنیر، بلافاصله شروع به سرو کنید، زیرا در صورت سرد شدن طعم چیپس پنیر عوض خواهد شد.

طرز تهیه چیپس پنیری به پایان رسید. شما نیز می‌توانید این چیبس و پنیر را در خانه تهیه کرده و نوش جان کنید.

منبع

شاید دیگر مطالب
روژان را هم دوست داشته باشید

آموزش طرز تهیه چیپس پنیر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی