طرز تهیه بورانی بادمجان


شهر های شمالی کشور عزیزمان ایران علاوه بر طبیعت بکر و زیبا و مردمان خونگرم و با صفایش به انواع غذاهای خوشمزه و متنوعی که دارد، معروف می باشد. بورانی بادمجان یکی از غذاهای خوش عطر و طعم می باشد که معمولا در کنار غذای اصلی سرو می شود. در این مطلب قصد داریم، طرز تهیه بورانی بادمجان را به شما عزیزان معرفی نماییم که برای یادگیری آن در ادامه می توانید...

شهر های شمالی کشور عزیزمان ایران علاوه بر طبیعت بکر و زیبا و مردمان خونگرم و با صفایش به انواع غذاهای خوشمزه و متنوعی که دارد، معروف می باشد. بورانی بادمجان یکی از غذاهای خوش عطر و طعم می باشد که معمولا در کنار غذای اصلی سرو می شود. در این مطلب قصد داریم، طرز تهیه بورانی بادمجان را به شما عزیزان معرفی نماییم که برای یادگیری آن در ادامه می توانید همراه ما شوید.

بورانی بادمجان کبابی یک غذای محبوب ایرانی و از انواع ماست بورانی است که از بادمجان کبابی شده و نیز سیر تازه تهیه می شود؛ به طور کلی بورانی ها جزو سالاد محسوب شده و دارای انواع مختلف و متنوعی از جمله بورانی کدو، بورانی اسفناج و … می باشند. در مطالب قبلی آرگا با طرز تهیه انواعی از غذاهای شمالی از جمله مرغ شکم پر شمالی و باقلا قاتق آشنا شدید و در این آموزش، دستور پخت بورانی بادمجان را معرفی خواهیم کرد، روش تهیه این نوع پیش غذای شمالی راحت می باشد، شما دوستان گرامی می توانید بعد از مطالعه این مطلب و آشنایی با روش تهیه و پخت این غذای لذیذ، آن را در منزل تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه بورانی بادمجان

مواد لازم

ماست چکیده : ۲ پیمانه بادمجان کبابی : ۱ تا ۱/۵ پیمانه سیر رنده شده : ۱ یا ۲ حبه نعناع خشک : به مقدار لازم

طرز تهیه بورانی بادمجان

طرز تهیه بورانی بادمجان با عطر دلپذیر

برای درست کردن بورانی بادمجان در ابتدا باید دو عدد بادمجان را کبابی کنید و یا آن را به صورت کبابی شده و آماده از فروشگاه ها تهیه کرده و استفاده نمایید. در غیر این صورت، می توانید بادمجان ها را به وسیله فر، اجاق گاز و یا منقل کبابی کنید؛ توجه داشته باشید که استفاده از منقل و یا گاز برای کبابی کردن بادمجان ها موجب دودی و خوش عطر شدن بادمجان و در نتیجه بهتر شده طعم غذا خواهد شد. برای این کار، در سطح بادمجان ها با چنگال، چند سوراخ ایجاد کرده و آنها را با پوست بر روی حرارت منقل و یا اجاق گاز دارای شعله پخش کن قرار داده و هر چند وقت یکبار آنها را زیر و رو می کنیم تا هر دو طرف کاملا کبابی و دودی شده و خوب بپزد، بعد از پخته شدن، اجازه می دهیم تا بادمجان ها خنک شده و سپس، پوست آنها را بکنید.

در روش پخت به وسیله فر، بادمجان ها را طوری قرار می دهیم که آب آنها کشیده شده و بادمجان ها شل و آبکی نشوند و نیز آنها را زیر و رو کرده و سپس مانند روش قبلی می گذاریم خنک شوند و بعد پوست آنها را می کنیم.

حال در مرحله بعدی طرز تهیه بورانی بادمجان، بادمجان های کبابی شده را درون یک تابه بدون روغن ریخته، تابه را بر روی حرارت ملایم قرار داده و بادمجان ها را کمی تفت می دهیم تا آب اضافی آن گرفته شود و سپس آن را از روی حرارت برداشته و می گذاریم تا کاملا خنک شود.

در این مرحله از تهیه بورانی بادمجان، ماست چکیده، بادمجان های کبابی شده و نیز سیر و نمک را به داخل یک کاسه ریخته و خوب با هم مخلوط می کنیم.

به این نکته توجه داشته باشید که ماست کاملا چکیده و ترش مزه در لذیذتر و خوش طعم شدن بورانی کمک زیادی خواهد کرد.

طرز تهیه بورانی بادمجان

اکنون برای تزیین این نوع بورانی، می توانید از نعناع خشک استفاده نمایید، این ماده غذایی ممکن است مورد علاقه برخی از افراد نباشد، بنابراین استفاده از نعناع کاملا سلیقه ای است و نیز شما می توانید آن را با مواد دیگر مخلوط کرده و در طرز تهیه بورانی بادمجان به کار برید. اکنون بورانی بادمجان آماده شده و بعد از گذاشتن در یخچال به مدت چند ساعت، می توانید آن را میل نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | متلک یک دختر بچه به حامد آهنگی؛ مردم از خنده منفجر شدند