اگر به همسرتان علاقه ندارید بخوانید


به همسرم علاقه ندارم،همسرم را دوست ندارم چطور با او زندگی کنم،زندگی با همسری که از او متنفریم،تنفر مرد از زن،تنفر زن از مرد،،اگر به همسرتان علاقه ندارید بخوانید

اگر به همسرتان علاقه ندارید بخوانید

اگر به همسرتان علاقه ندارید بخوانید

اگر به همسرتان علاقه ندارید بخوانید

به همسرم علاقه ندارم ، همسرم را دوست ندارم چطور با او زندگی کنم ؟ زندگی با همسری که از او متنفریم ؟

واقعیت این است که بعضی زوجین در طول زندگی مشترک، این احساس را دارند که همسرشان شخص مورد علاقه و ایده آل آن ها نیست و از این موضوع احساس ناراحتی می کنند. این احساسی است که بسیاری از افراد متاهل آن را تجربه کرده‌اند اما برای برخی افراد، حسی کوتاه مدت و گذرا است و برای برخی دیگر احساسی مداوم و پایدار است که بر زندگی مشترک آن ها سایه افکنده است.

به علت بسیاری از سهل‌انگاری‌ها و جدی نگرفتن برخی اختلافات پیش از ازدواج،مشکلات بسیار زیاد و جدی در زندگی مشترک آینده شما ایجاد می‌شود. این مشکلات همان اختلافاتی است که آن‌ها را ساده و قابل حل انگاشتید؛ که مدتی بعد از ازدواج و پس از خوابیدن شور و هیجانتان در زندگی مشترکتان نمود پیدا کرده‌اند.

شما پیش از ازدواج بررسی های لازم را نکرده و احتمالا از یک سری معیارهایی که داشته‌اید گذشته و گاها با وجود فهمیدن موارد منفی از نظر شما در طرف مقابلتان، از آنها چشم پوشی کرده‌اید.

به هر حال اکنون شما وارد یک زندگی مشترک شده و زن و شوهرید، حتی ممکن است فرزندی هم داشته باشید. به هم زدن یک ازدواج کار ساده‌ای نیست و طبعات منفی فراوانی دارد. بنابراین نباید به راحتی قید این زندگی را زده و کم بیاورید. باید برای ساختن و سر و سامان دادن به زندگیتان تلاش کنید.

بی علاقگی به همسر

برای درک بی‌علاقگی همسرمان به خود، باید به نشانه‌های رفتاری او توجه و با دقت آنها را ریشه‌یابی و بررسی کنیم.

نشانه‌های بی‌علاقگی در زوج‌ها:

- احساس ناامیدی و غم و تنهایی

- توجه نکردن به یکدیگر

- عصبانیت و تحریک‌پذیری

- کاهش تعهد به طرف مقابل و درست انجام ندادن مسوولیت‌های معمول

- توهین و تحقیر

- کاهش تمایل جنسی به هم

- و در مجموع کاهش صمیمیت و کمتر شدن گفت‌وگو‌ها بین زن و شوهر

بیشتر بدانید : شوهرم مرد خوبیه اما دوستش ندارم

تنفر نسبت به همسر

همه‌ی رابطه‌ها پستی و بلندیهایی دارند؛ گاهی شدید و گاهی به شدت احساس بدبختی می‌کنید. هر دو وضعیت کاملا طبیعی‌اند. اما اگر به جایی رسیدید که احساس کردید واقعا از همسرتان متنفرید پس باید مکث کنید.

تنفری گذرا

همیشه تنفر از همسر پایه و اساسی منطقی ندارد. گاهی این حس تنفر ناشی از تغییرات هورمونی بدن است. این تغییرات به ویژه در خانم‌ها در دوره‌هایی مثل دوران بارداری، دوران پریودی و... رخ می‌دهد و ممکن از حس تنفر نسبت به همسر را بر انگیزد.

و یا در برخی موارد با اختلافات نظر و بحث و دعوایی که بینتان پیش می‌آید، به این فکر می‌کنید که از همسرتان متنفر هستید. اما این ناشی از عصبانیت شما بوده و پس از آشتی کردن با او باز هم علاقتان جایگزین حس‌های منفی‌تان نسبت به او می‌شود.

معمولا آدمها به جای اینکه در مورد احساس ناراحتی و نارضایتی خود در موقعیتی حرف بزنند، از کلمه‌ی «متنفرم» به عنوان یک ابراز احساسات کلی استفاده می‌کنند.

این جمله‌ای است که اغلب از سر خستگی و فرسودگی به زبان می‌آید یا به عنوان راهی برای بزرگنمایی کردن شرایط. شاید هم عده‌ای واقعا منظورشان نفرت باشد و قصدشان جدایی، اما به هر حال کلمه‌ی «متنفرم» کلمه‌ای واپس گرایانه است.

در مواردی این حس تنفر به همسر واقعی است و ممکن سال‌های سال با وجود زندگی زیر یک سقف با فرد همراه باشد. در این موارد پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر به یک روانشناس و مشاور خانواده مراجعه کرده، علت آن را ریشه‌یابی و در صدد برطرف نموندن آن عامل برآیید. زیرا نفرت حس بسیار قوی است و وجود آن در رابطه‌ زناشویی می‌تواند زندکیتان را متلاشی کند.

اگرد تنفر شما بر اساس عقیده و رفتار ناصحصح همسرتان باشد روانشناس با شیوه‌های درمانی به توجیه او و اصلاح اختلالات روانی و شخصیتی‌اش می‌پردازد. گاهی ممکن است خود شما راه نادرستی در پیش گرفته و این حس تنفر ناشی از عمل نادرست شما و عکس‌العمل همسرتان به آن باشد. مشاور شما را به سمت عملکردی مناسب در زندگی مشترک هدایت کرده شما را به نقطه‌ای مشترک می‌رساند.

راهکارهایی برای بر طرف کردن تنفر نسبت به همسر

اگر به همسرتان علاقه ندارید بخوانید

3 راهی که پیش رو دارید

- در صورتی که از همسرز خود متنفرید، شما 3 راه در پیش رو دارید. اولین گزینه این است که با همین روال به زندگی ادامه دهید که مهم ترین پیامد این روش آسیب‌های جبران ناپذیری است که به فرزندان تان وارد خواهد شد.

- دومین گزینه این است که از همسرتان جدا شوید البته طلاق پدیده ای است که عوارض و دشواری های بسیاری را به همراه دارد و در شرایطی که شما در آن قرار دارید، به هیچ عنوان برای راه حل توصیه نمی شود. گرچه طلاق انتخاب آخر است اما باید زمانی به این انتخاب به صورت جدی اندیشید که قدرت مقابله با عوارض و دشواری های آن در فرد وجود داشته باشد و صد البته راه دیگری برای حل مشکلات وجود نداشته باشد.

- سومین گزینه که پیشنهاد می شود این است که برای بهبود رابطه تان به مشاور مراجعه وتلاش کنید تا زندگی تان را دوباره بازسازی کنید.

بیشتر بدانید : چرا از همسرمان متنفر می شویم

توصیه هایی برای از بین بردن حس تنفر نسبت به همسر

- روی چیزهایی که دوست دارید تمرکز کنید:

روی چیزهایی تمرکز کنید که در وجود همسرتان دوست دارید. هیچ چیزی تماما خوب یا تماما بد نیست. در نظر گرفتن نقاط قوت همسرتان و ویژگیهای مثبت او به شما اجازه می‌دهد موقعیت‌تان را دوباره ارزیابی کنید و همه چیز را سیاه و سفید نبینید. اگر کفه‌ی خوبیهای او سنگین‌تر بود، خیلی کمتر احساس بد و منفی خواهید داشت.

- سهم خودتان در شرایط پیش آمده را پیدا کنید:

احساس خشم و نفرت معمولا زمانی برانگیخته می‌شود که اختلالی در رابطه پیش می‌آید؛ نه تنها بین شما و همسرتان بلکه بین شما و خودتان! قبل از اینکه انگشت اتهام را به سوی همسرتان بگیرید، یک خود ارزیابی انجام دهید. آیا در مورد مشکلی که پیش آمده با همسرتان حرف زده‌اید؟ آیا در شرایط پیش آمده کاملا بی‌تقصیرید؟

این سوالها به این معنی نیستند که مشکل خود شما هستید، بلکه قصد ما این است که به یک نگرش تازه‌تر و دقیق‌تر برسید. ارزیابی خودتان کمک‌تان می‌کند اگر متوجه شدید ابراز نفرت‌تان بیهوده نبوده پس حالا وقت آن است که با همسرتان وارد گفتگوهای جدی‌تری شوید.

- به ریشه‌یابی خشمتان بپردازید:

گاهی آنقدر حس نفرت و بدبینی جلوی چشمانمان را می‌گیرد که به سختی می‌توانیم واقعا اتفاقی که در حال روی دادن است را ببینیم و پرده از آن برداریم. اگر دیدید احساسی که به همسرتان دارید خشم است پس باید بتوانید بفهمید این خشم از کجا ناشی می‌شود تا بتوانید قدم بعدی را بردارید. بسیار نادر است که نفرت بدون علت خاصی سربرآورد و پیدا کردن منشاء این حس، اولین قدم برای تعیین اقدام بعدیست. تا علت خشم و نفرت خود را ندانید چگونه می‌توانید برای رابطه‌تان کاری بکنید؟

- عامل رنجش خود را بیابید:

بسیار بسیار کم پیش می‌آید که احساس کسی فقط نفرت باشد، بنابراین خیلی مهم است که ببینید علاوه بر خشم، چه احساس دیگری در درون‌تان جولان می‌دهد. چیزی که تجربه ثابت کرده این است که پشت نفرت، خشم است و پشت خشم، رنجش. رنجش و دل آزردگی هم معمولا با اندوه و ناامیدی همراه است. پس کاری که باید بکنید این است که مرحله به مرحله به عقب برگردید و ببینید نفرت شما از کجا شروع شده.

- برای بروز سایر احساسات‌تان هم تلاش کنید:

زنان یاد گرفته‌اند که احساس نفرت یا خشم نکنند بنابراین تجربه‌ی این احساسات در واقع می‌تواند اولین علامتی باشد که به آنها نشان می‌دهد مشکلی وجود دارد و باید راه حلی برایش پیدا کنند. زنها اینطور تربیت شده‌اند که راضی و شاد باشند و این باعث می‌شود خیلی وقتها احساس واقعی درون خود را سرکوب کنند.

هرگز احساسات واقعی خود را پنهان نکنید اما اجازه هم ندهید شما را ذره ذره بجوند و نابود کنند. احساس تنفر زمانی ترسناک است که نتوانید علت بوجود آمدن آن را پیدا کنید. با خودتان روراست باشید و با درایت و تیزبینی و البته واقع بینی، ریشه‌ی احساس‌تان را بیابید.

نفرت مرد به همسرش

دلایل که می‌تواند زمینه را برای سرد شدن و حتی نفرت مرد نسبت به همسرش فراهم کند:

- رفتار تحکم آمیز زن با شوهر

- بی توجهی زن به رابطه زناشویی

- سرزنش کردن مرد توسط زن

- توجه بیشتر زن به خانواده پدری خود

- رفتار مراقبتی، کنترلگرانه زن با همسر

- تمرکز بیش از حد زن بر روی فرزندان و یا دوستان

- شک و تردید نابجا و بیش از حد زن

- اهمیت دادن و توجه بیشتر زن به کار و مادیات نسبت به همسر

- تمایل شدیدی زن برای تغییر دادن شوهر

- اعتماد به نفس پایین، وابستگی، خود کم بینی و... در زنان

- بی توجهی به بهداشت و زیبایی و نرسیدن به خود

نفرت زن به شوهرش

عوامل موثر در ایجاد حس نفرت زن نسبت به شوهرش:

- سلطه گری بیش از حد

- متعهد نبودن

- رمانتیک نبودن

- نرسیدن به خود

- اولویت دادن به دوستانشان

- مدام بحث کردن

- عدم مسئولیت پذیری

این مطالب مفید را بخوانید :

همسرم را دوست ندارم

شوهرم علاقه ای به رابطه زناشویی با من ندارد

به نقل از بیتوته

اگر به همسرتان علاقه ندارید بخوانید

مشاهده دسته بندی : مقالات مسائل جنسی و روابط زناشویی

بازدید : 362

این مطلب را به اشتراک بگذارید و در گوگل محبوب کنید

اگر به همسرتان علاقه ندارید بخوانید اگر به همسرتان علاقه ندارید بخوانید




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر