نظر حضرت آیت الله وحید خراسانی در مورد زمان ظهور


نظر حضرت آیت الله وحید خراسانی در مورد زمان ظهور

شفقنا- حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی بر شناختن و شناساندن امام زمان(عج) تاکید کرد و گفت: به مردم معرفی کنید امام زمان کیست تا او را بشناسند. به گزارش شفقنا، سخنان آیت الله وحید خراسانی به مناسبت نیمه شعبان در پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید شیعیان قرار گرفته که بازنشر می شود: بسمِ الله الرَحمنِ الرَحیم الحمد لله رب […]

نظر حضرت آیت الله وحید خراسانی در مورد زمان ظهورآیت الله وحید خراسانی

شفقنا- حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی بر شناختن و شناساندن امام زمان(عج) تاکید کرد و گفت: به مردم معرفی کنید امام زمان کیست تا او را بشناسند.

به گزارش شفقنا، سخنان آیت الله وحید خراسانی به مناسبت نیمه شعبان در پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید شیعیان قرار گرفته که بازنشر می شود:

بسمِ الله الرَحمنِ الرَحیم
الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین سیما بقیه الله فی الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین

شب نیمه شعبان در پیش است. نه ظرف قابل بیان است ، نه مظروف. اهمیت زمان به وقوع آن زمانی در آن ظرف است . شب نیمه شعبان ظرفی است که مظروف، امید جمیع انبیا از آدم تا به خاتم است .

امام زمان علیه السلام نور هدایت خدا

ما هرگز در این حد نیستیم که درک کنیم عظمت آن شب را و مولودی که آن شب پا به عرصه وجود گذاشت. اگر کسی بخواهد او را بشناسد دو کلمه : ضیاء الله المشرق و نوره المتألق. از شیخ طوسی تا شیخ انصاری در این دو کلمه حیران اند . هُوَ الَّذِی جَعَلَ الشَّمْسَ ضِیَاءً وَالْقَمَرَ نُورًا . خورشید ضیاء است؛ ماه نور است ، اما او هم ضیاء است هم نور است اما چه ضیائی ؟!! ضیاء الله ؛ نور الله .

در قرآن مجید یک سوره به نام سوره نور است ، این سوره مشتمل بر آیه نور است؛ تفسیر آن آیه از امام ششم این است : یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ یَشَاءُ. ذات قدوس خدا هدایت می کند به نور خودش آن کس را که بخواهد . وقتی ظهور می کند ابری بر سر آن حضرت است ، منادی از آن ابر صدا می کند هذا المهدی خلیفه الله فاتبعوه ؛ این مهدی است اما مهدی کیست ؟ خلیفه خدا هنگام ظهور . ظهور او حکومت خود خدا است ، در عرصه وجود. فوق تقریر و بیان است. بیمنه رزق الوراء و بوجوده ثبتت الارض و السماء .

افتخار عیسی علیه السلام

دو مطلب برای اهل نظر کافی است : شکی نیست که امام باید عقلا ، شرعا، افضل از مأموم باشد . دلیل بر این مدعا متن قرآن است: أَفَمَنْ یَهْدِی إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ یُتَّبَعَ أَمَّنْ لَا یَهِدِّی إِلَّا أَنْ یُهْدَى .

عمده فقه حدیث است : امروز برای اهلش همین دو جمله بس است : اولا عیسی کیست ؟ بِکَلِمَهٍ مِنْهُ اسْمُهُ الْمَسِیحُ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ وَجِیهًا-آبرومند عند الله – فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَهِ .همچو عیسایی بعد از رفع … – آن رفع چه رفعی است؟ وَرَفَعْنَاهُ مَکَانًا عَلِیًّا – از مقام قرب عند الله نزول می کند – این نزول عین صعود است – یقتدی بولی الله الاعظم . امام زمان آن کسی است که مسیح، کلمه الله ، روح الله، افتخارش این است که مأموم امام زمان است در وفود إلی الله. این برهان بر افضلیت امام زمان از انبیاء اولوالعزم است .

نوح، موسی، عیسی، خلیل الله، همه تحت الشعاع این شمس سماء ولایت است . این مقام اول است .
اتفقت العامه و الخاصه… مورد اتفاق عامه و خاصه این کبری است. کبری چیست ؟ این کبری که مورد اجماع همه مسلمین است این است که امام افضل از مأموم است. نتیجه این کبری در مقام تطبیق بر صغری افضلیت ولی عصر بر انبیا، مرسلین، اولوالعزم من الرسل است. مستثنی فقط یکنفر است، او هم جد امجد اوست.
غمامه فیها مناد ینادی هذا المهدی خلیفه الله فاتبعوه. عیسی نازل از سماء…

غبطه موسی علیه السلام

موسی بن عمران کیست ؟ وَکَلَّمَ اللَّهُ مُوسَى تَکْلِیمًا وَنَادَیْنَاهُ مِنْ جَانِبِ الطُّورِ الْأَیْمَنِ وَقَرَّبْنَاهُ نَجِیًّا. موسی همان کسی است که مخاطب خدا است فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ إِنَّکَ بِالْوَادِ الْمُقَدَّسِ طُوًى . وقتی حجاب برداشته شد مقام مهدی ولی عصر را مشاهده کرد. بعد از مقام کلیم اللهی، آرزوی این مقام را کرد . خطاب آمد: تو کجا این مقام کجا؟! این مقام مختص به ولی عصر صاحب الزمان از نسل پیغمبر خاتم ماست. یملأ الله الارض به عدلا و قسطا بعد ما ملئت ظلما و جورا .

مقام اصحاب امام زمان علیه السلام

آنچه مهم است مقام او قابل وصف نیست. چرا ؟ برهان ناطق این است: اصحاب او قابل وصف نیستند. دست بر سر آنها می گذارد؛ هر یک، عقل چهل نفر را دارد . با هرکدام یک قبضه شمشیر، با آن قبضه یک کلمه از علم ربوبی نقش بسته؛ از آن کلمه هزار باب علم مفتوح است.

هر یک از اصحاب او عقل چهل نفر را دارد . ارزش هر یک فوق ادراک و تصور همه اهل عالم است. عمده فهم این مقام است: ضیاء الله المشرق، نور الله المتألق. ضیاء خدا، نور خدا هر دو در وجود او جمع است. این برهان ناطق است که منادی ندا می کند المهدی خلیفه الله فاتبعوه.

ارزش و اجر شناساندن امام زمان علیه السلام

به مردم معرفی کنید امام زمان کیست تا او را بشناسند. خطاب به موسی بن عمران رسید : اگر دو کار بکنی آن دو کار برابر با دویست سال هر روز صیام و هر شب تا صبح قیام. موسی سراسیمه شد، پرسید: یارب! دو عمل چیست؟ خطاب آمد: ان ترد آبقا . دوم: أن ترشد ضالا . پرسید از تفسیر این دو کلمه. خطاب آمد: اما رد آبق، توبه دادن گناهکار است؛ اما ارشاد ضال؛ هدایت به امام زمان است.

بشناسید و بشناسانید. او کیست ؟ ضیاء الله اما ضیا خدا در حال اشراق بر همه ما سوا است. بیمنه رزق الوری و بوجوده ثبتت الارض والسماء. اگر یک آن سایه او از سر عالم برداشته بشود تمام آسمانها با کواکب، تمام طبقات زمین در بوته عدم می رود. بیمنه رزق الوری و بوجوده ثبتت الارض والسماء.

ساعت ظهور آن حضرت

اما ظهورش کی است؟ تاریخ ظهور معین نیست. این همان ساعتی است که إِنَّمَا عِلْمُهَا عِنْدَ رَبِّی لَا یُجَلِّیهَا لِوَقْتِهَا إِلَّا هو

اما وقت ظهور روز عاشوراست. همان آنی که پرده خیمه را بالا زد، دید سر بریده روی نی است؛ همان آن او تکیه به خانه کعبه می دهد، بعد جمله ای که از زبان او در می آید: یا لثارات الحسین است .

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج