دهها هزار پلیس برای خاموش کردن آتش خشم مردمی


دهها هزار پلیس برای خاموش کردن آتش خشم مردمی

امروز بار دیگر مردم شهرهای سراسر فرانسه حتی شهرهایی که تظاهرات در آنها منموع است به خیابان ها می آیند.

­به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس؛ در حالی که آتش مهیب در کلیسای نوتردام پاریس پس از 10 ساعت مهار شد اما هنوز پس 23 هفته متوالی دولت فرانسه نتوانسته آتش خشم مردمی به سیاست های ضد سرمایه داری را خاموش کند.
در بیست و سومین شنبه اعتراضات به سیاست های دولت فرانسه؛ معترضان اعلام کرده اند گسترده تر در خیابان ها شرکت می کنند. از طرفی دولت هم با آرایش ویژه 60 هزار پلیس ضد شورش ، نیروهای ژاندارم و امنیتی و همچنین هزاران نیروی ضد تروریسم ارتش اعلام کرده در فضای کنونی فرانسه به شدت با تظاهرات های امروز برخورد می کند.
امروز بار دیگر مردم شهرهای سراسر فرانسه حتی شهرهایی مانند بوردو، تولوز، نانت، لیون و مارسی که تظاهرات در آنها منموع است در اعتراض به سیاست های دولت فرانسه به خیابان ها می آیند.

در پاریس قرار است دو تظاهرات گسترده برپا شود و بر اساس آنچه فعالان جنش ضد سرمایه داری در شبکه های اجتماعی اعلام کرده اند ده ها هزار نفر برای شرکت در این تظات ها در پاریس اعلام آمادگی کرده اند.
خیابان شانزه لیزه ؛ میعادگاه اصلی معترضان؛ به رغم ممنوعیت تظاهرات در آن، تقریبا تمامی بانک ها و فروشگاه های بزرگ و برندهای معروف؛ که به اعتقاد مردم معترض نمادهای سرمایه داری و حکومت یک درصدی ها هستند از ترس شورش و ناآرامی تعطیل کرده اند.

کریستوف کاستانر وزیر کشور فرانسه در مورد برگزاری تظاهرات هشدارهایی داده است. کاستانر اعلام کرد خرابکاران قصد دارند تظاهرات را برهم بزنند و خشونت ها و حوادث شانزدهم ماه مارس را تکرار کنند.
کاستانر در سخنانی گفت برخی در شبکه های اجتماعی خواستار تجمع در حوالی کلیسای نوتردام شده اند. آنها با انتشار عکس هایی از آتش سوزی کلیسا اعلام کردند ما پاریس را به آتش و خون می کشیم و انتقام می گیریم. بنابراین ما روز شنبه می توانیم انتظار داشته باشیم که تندروها بار دیگر دست به آشوب بزنند.

تظاهرات هفته بیست و سومین در فرانسه در حالی برگزار می شود که دولتمردان به ویژه مکرون رئیس جمهور این هفته تلاش کردند از حادثه آتش سوزی کلیسای نوتردام پاریس فرصت برای اعلام آتش بس موقت بسازند اما گویا جنبش به راه افتاده ضد سرمایه داری در این کشور از بلوغ سیاسی بالاتری برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو