10 بازی گروهی برای دورهمی‌های کوچک و بزرگ


10 بازی گروهی برای دورهمی‌های کوچک و بزرگ روژان: کم کم به ایام تابستان و دورهمی‌های خانوادگی نزدیک می‌شویم. بهتر است برای آن یک برنامه‌ریزی عالی داشته باشیم. در کنار گپ و خوردن خوراکی، یکی از سرگرم کننده‌ترین کارها در دورهمی‌ها، انجام بازی‌های گروهی است. یک بازی گروهی باید به اندازه‌ی کافی هیجان انگیز و مفرح باشد. بازی‌های مختلفی برای انجام در...

۱۰ بازی گروهی برای دورهمی‌های کوچک و بزرگ

روژان: کم کم به ایام تابستان و دورهمی‌های خانوادگی نزدیک می‌شویم. بهتر است برای آن یک برنامه‌ریزی عالی داشته باشیم. در کنار گپ و خوردن خوراکی، یکی از سرگرم کننده‌ترین کارها در دورهمی‌ها، انجام بازی‌های گروهی است. یک بازی گروهی باید به اندازه‌ی کافی هیجان انگیز و مفرح باشد. بازی‌های مختلفی برای انجام در دورهمی‌ها وجود دارد که در این مقاله چند نمونه از بازی های گروهی برای دورهمی ها خانوادگی، دوستانه و کاری را خدمت همراهان محترم معرفی می‌کنیم.

بازی های گروهی برای دورهمی ها

10 بازی گروهی برای دورهمی‌های کوچک و بزرگ

همچنین افرادی که در محیط اداری کار می‌کنند، گاهی اوقات ممکن است کار برای آن‌ها روتین، بسیار طولانی و خسته‌کننده شود. کارمندان می‌توانند پس از انجام کارهای اساسی دقایقی از زمان ناهار یا زمان استراحت را به تفریح مشغول شده تا کمی سرگرم شوند و از برنامه‌ی روتین خود فاصله بگیرند.

بازی‌های گروهی کمک می‌کند تا همکاران‌تان را بهتر بشناسید و روابط دوستانه‌ای با آن‌ها برقرار کنید.

از دیگر مزایای بازی‌های گروهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تشکیل تیم و تقویت روحیه‌ کار تیمی تقویت انرژی و روحیه‌ٔ کارمندان ایجاد حس صمیمیت و دوستی افزایش تعلق خاطر به محیط کار در کارمندان

به هر حال بازی‌های معرفی شده در این مقاله شاملِ بازی‌های گروهی با افراد زیاد و کم و قابل انجام در محیط‌های کاری و دوستانه است.

10 بازی گروهی برای دورهمی‌های کوچک و بزرگ

نقاش نابینا:

یکی از بازی های گروهی برای دورهمی ها بازی نقاش نابینا (blind artist) است. در این بازی هر تیم از دو نفر تشکیل خواهد شد. در ابتدا افراد باید یک تیم شده و سپس پشت به هم بنشینند. یک نفر از اعضای تیم یک عکس دارد و دیگری یک کاغذ خالی و یک مداد در اختیار دارد. فردی که عکس را در اختیار دارد باید بدون اشاره مستقیم به نقاشی، آن را برای هم گروهی خودش شرح دهد. هم تیمی باید با توجه به گفته‌های او نقاشی مورد نظر را بر روی کاغذ رسم کند. در انتها تیمی که نقاشی‌اش بیشترین شباهت را به تصویر اصلی دارد، برنده مسابقه خواهد بود.

10 بازی گروهی برای دورهمی‌های کوچک و بزرگ

چشمک مرگ:

این بازی تا حدودی شبیه به بازی مافیا بوده اما ساده‌تر از آن است. این بازی تا هر چه تعداد می‌تواند بازیکن داشته باشد. به تعداد افراد حاضر در این بازی باید کارت سفید داشته باشید. روی همه‌ی کارت‌ها به جزء دو عدد از کارت‌ها با کلمه قربانی درج شود. بر روی دو کارت باقی مانده کلمات کارآگاه و قاتل نوشته می‌شود. قاتل دیگر بازیکنان را با یک چشمک زدن قربانی می‌کند. زمانی که قاتل به فردی چشمک می‌زند، او کشته می‌شود. در طول بازی کارآگاه باید تلاش کرده تا قاتل را پیدا کند. زمانی‌که کارآگاه موفق به یافتن قاتل شد، قاتل قبلی کارآگاه می‌شود و کارت‌ها دوباره به صورت تصادفی بین بازیکنان پخش می‌شود.

10 بازی گروهی برای دورهمی‌های کوچک و بزرگ

دروغ یا حقیقت

یکی دیگر از بازی های گروهی برای دورهمی ها بازی دروغ یا حقیقت است. در این بازی هر فرد یک دروغ و دو حقیقت در مورد خود انتخاب می‌کند. افراد دور هم به صورت دایره حلقه می‌زنند. نفر اول دو حقیقت و یک دروغ در مورد خودش می‌گوید، نفر کنار دستی باید حدس بزند کدام‌ها دروغ و حقیقت هستند. اگر درست حدس بزند بازی با خود او ادامه می‌یابد، وگرنه از بازی خارج می‌شود. کسی که تا آخر بازی در دایره بماند، برنده نهایی بازی است.

10 بازی گروهی برای دورهمی‌های کوچک و بزرگ

حدس بزن چیه؟

در یک کاسه بزرگ، وسایل مختلف کوچک و اسباب بازی‌های غیر معمول را قرار دهید. به نوبت چشم شرکت‌کنندگان را ببندید و از آن‌ها بخواهید که یکی از اشیای داخل سبد را بردارند و با لمس آن حدس بزنند که آنچه از سبد برداشته‌ است چیست؟ البته باید سبد را طوری بپوشانید که شرکت‌کنندگان نتوانند محتویات آن را ببینند.

10 بازی گروهی برای دورهمی‌های کوچک و بزرگ

حدس بزن کیه؟

اسم هر شرکت‌کننده را روی یک تکه کاغذ بنویسید. کاغذها را تا زده و درون یک جعبه بریزید. هر کس باید یک کاغذ از جعبه بردارد و شخصی را که اسم او روی کاغذ نوشته شده، توصیف کند. بقیه باید با توجه به توضیحات او، شخص موردنظر را شناسایی کنند. این بازی را می‌توانید به صورت تیمی نیز انجام دهید.

10 بازی گروهی برای دورهمی‌های کوچک و بزرگ

توپ و سبد:

برای اجرای این بازی جالب به دو سبد، دو صندلی، تعدادی توپ پنبه‌ای، یک قاشق بزرگ، یک تایمر و یک چشم‌بند نیاز دارید. هریک از سبدها را روی یکی از صندلی‌ها قرار دهید و توپ‌ها را داخل یکی از سبدها بریزید. سبد دوم باید خالی باشد. صندلی‌ها را در فاصله‌ی حدود یک‌ونیم‌متری از هم قرار دهید و مدت زمان مشخصی (حداکثر پنج دقیقه) برای بازی در نظر بگیرید.

چشم بازیکن اول را با چشم‌بند ببندید و از او بخواهید که چند بار به دور خود بچرخد. بعد قاشق بزرگی در اختیار او قرار دهید و از او بخواهید که توپ‌ها را از سبد اول به سبد دوم منتقل کند. بقیه‌ شرکت‌کننده‌ها نیز باید به ترتیب این کار را انجام دهند. کسی که در مدت‌زمان تعیین‌شده بیشترین تعداد توپ‌ها را به سبد خالی منتقل کند، برنده است. با توجه به این‌که شرکت‌کننده‌ها به دلیل چرخیدن به دور خود در ابتدای بازی، محل سبدها را گم خواهند کرد، اجازه ندارند که از دست‌ها برای پیدا کردن سبدها کمک بگیرند؛ در غیر این صورت بازنده خواهند بود و این قسمت جالب و سرگرم‌کننده‌ مسابقه است.

10 بازی گروهی برای دورهمی‌های کوچک و بزرگ

توپ داغ:

یکی دیگر از بازی های گروهی برای دورهمی ها توپ داغ است. توپ داغ اصطلاحی برای این است که نباید توپ را بیش از حد در دست نگه داشت. برای این بازی از شرکت‌کنندگان بخواهید تا به شکل دایره در کنار هم بایستند. شیِ کوچک مثل یک توپ یا یک جعبه در اختیار نفر اول قرار دهید. یک آهنگ پخش کنید. با شروع آهنگ شرکت‌کنندکان باید توپ را دست به دست کنند. هنگامی‌که آهنگ به پایان می‌رسد، کسی که توپ در دست اوست بازنده خواهد بود و از دایره خارج می‌شود. برنده کسی است که تا انتها در دایره بماند.

10 بازی گروهی برای دورهمی‌های کوچک و بزرگ

دمشو بگیر:

برای انجام این بازی مهیج و سرگرم کننده، به گروه‌های سه نفره تقسیم شوید. اعضای هرگروه به ترتیب قد و پشت سرهم، به‌طوری‌که بلندقدترین فرد در ابتدای صف باشد، قرار بگیرند. یک تکه پارچه را به‌عنوان دم به کمرِ نفرِ آخر در هر تیم، یعنی کوتاه‌قدترین عضو، ببندید. هر تیم باید سعی کند که دم تیم‌های دیگر را گرفته و بکشد. تیمی که بیشترین دم را جمع کند برنده است. این بازی مستلزم حضور افراد زیادی است.

10 بازی گروهی برای دورهمی‌های کوچک و بزرگ

طناب‌کشی:

طناب کشی یکی از بازی‌هایی است که همه‌ی ما کم و بیش در مدرسه یا جمع خانواده آن را انجام داده‌ایم و یکی از بازی های گروهی بسیار مهیج است به ویژه اگر تعداد افراد حاضر در هر تیم بیش از ۸ نفر باشد. در این بازی اعضا را به دو تیم تقسیم می‌شوند. به‌طوری که هر دو تیم از لحاظ قدرت بدنی با هم برابر باشند. به این ترتیب انجام بازی مدت زمان بیشتری طول می‌کشد و جذاب‌تر خواهد بود. یک طناب با طول و مقاومت مناسب انتخاب کنید و هر سر طناب را در اختیار سردسته‌ی تیم‌ها بگذارید. تیمی که زمین بخورد یا طناب را رها کند، بازنده است. همچنین می‌توانید یک خط جداکننده بین دوتیم بکشید. هر تیمی که وارد زمین تیم مقابل شود بازنده است.

10 بازی گروهی برای دورهمی‌های کوچک و بزرگ

بله، نه معکوس

این بازی یک بازی کلامیِ پرهیجان است که نیاز به قدرت تمرکز بالا دارد. در این بازی یک فرد سرزبان دار باید در حکم پرسش‌گر ظاهر شود و از نفر مقابل سوال‌های بدیهی کند و طرف مقابل هر جایی که باید بگوید بله، نه جواب بدهد و بالعکس. شخص پرسش‌گر باید پرحافظه و با تمرکز باشد و تا می‌تواند به بازی سرعت بدهد تا کسی که به سوال‌‌ها جواب می‌دهد دستپاچه شود و اشتباه پاسخ دهد. کسی که در مقابل تعداد بیشتری از سوال‌ها مقاومت می‌کند، برنده بازی است.

برگرفته شده از: icebreakerideas.com

منبع

شاید دیگر مطالب
روژان را هم دوست داشته باشید

10 بازی گروهی برای دورهمی‌های کوچک و بزرگ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها