جنب شدن: 12 نکته درباره احتلام یا ارگاسم در خواب


... نوشته جنب شدن: 12 نکته درباره احتلام یا ارگاسم در خواب اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

لابد در مورد جنب شدن یا ارگاسم خواب چیزهایی شنیده‌اید. شاید حتی خودتان هم یکی دو بار آن را تجربه کرده‌اید. اما آیا می‌دانستید که چه چیزی باعث رخ دادن رویاهای خیس می‌شود؟ یا چرا به عنوان یک فرد بالغ چنین چیزی را تجربه می‌کنید؟ در مورد ارگاسم در خواب (جنب شدن در خواب) اطلاعات زیادی وجود دارد، که البته بعضی از آن‌ها شما را متعجب خواهند کرد. برای این‌که اطلاعات بیش‌تری در مورد جنب شدن یا ارگاسم در خواب کسب کنید، تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید!

جنب شدن: 12 نکته درباره احتلام یا ارگاسم در خواب

۱. احتلام یا جنب شدن در خواب دقیقا چیست؟

در ساده‌ترین حالت، رویای خیس زمانی است که شما در طول خواب‌تان انزال داشته باشید یا مایعاتی از واژن‌تان تراوش کند. دستگاه تناسلی شما در طول زمان خواب حساس هستند زیرا جریان خون بیش‌تری به این منطقه می‌رسد. بنابراین اگر رویایی ببینید که حس جنسی شما را حسابی تحریک کند، فرصتی برای ارگاسم وجود دارد و احتمالا متوجه نخواهید شد تا زمانی که از خواب بیدار شوید.

۲. آیا جنب شدن همان ارگاسم در خواب یا احتلام است؟

بله. “رویای خیس”، “ارگاسم در خواب” و “احتلام” همه معنای یکسانی دارند. در واقع، “احتلام” نام رسمی برای ارگاسم در هنگام خواب است. بنابراین، اگر شنیدید که کسی در مورد احتلام یا ارگاسم در خواب صحبت می‌کند، به یاد داشته باشید که آن‌ها در حال صحبت در مورد رویای خیس هستند.

۳. آیا فقط در هنگام بلوغ رویای خیس را تجربه خواهید کرد؟

ابدا این‌طور نیست. رویاهای خیس یا جنب شدن در خواب در طول سال‌های نوجوانی شایع‌تر هستند، زیرا بدن شما در حال گذر از برخی تغییرات هورمونی عمده‌ای است که بر بلوغ جنسی شما تاثیر می‌گذارد. اما بزرگسالان نیز می‌توانند رویاهای خیس باشند و جنب شدن یا ارگاسم در خواب را تجربه کنند، به ویژه در صورتی که از نظر جنسی فعال باشند.

در واقع ارگاسم در خواب با بالا رفتن سن‌تان، کم‌تر اتفاق می‌افتد به این دلیل که بر خلاف دوران بلوغ، سطح هورمون شما از کنترل خارج نمی‌شود.

مطلب مرتبط: ۱۶ بهترین درمان خانگی برای جنب‌شدن

۴. آیا زنان هم می‌توانند رویای خیس داشته باشند یا در خواب به ارگاسم برسند؟

بله که می‌توانند! مطمئنا، یک جستجوی سریع در گوگل ممکن است این‌طور القاء کند که فقط پسرهای نوجوان رویاهای خیس دارند، اما چنین چیزی دور از واقعیت است. هم زنان و هم مردان می‌توانند در حالی که در سرزمین رویا هستند، تحریک شوند و ارگاسم را تجربه کنند.

در واقع، تحقیقات نشان می‌دهند که اکثر زنان اولین ارگاسم در خواب را قبل از این‌که ۲۱ سالگی را بگذرانند، تجربه می‌کنند.

علاوه بر این، مطابق با یک مطالعه که در سال ۱۹۸۶ که در ژورنال تحقیقات جنسی منتشر شد، ۳۷ درصد زنان در سن دانشگاه گزارش کردند که دست کم یک بار ارگاسم در طول خواب را تجربه کرده‌اند. این نشان می‌دهد که رویاهای خیس در میان زنان چیز جدیدی نیست.

هر چند زنان از یک رویای خیس همیشه به ارگاسم نمی‌رسند. مردان می‌دانند که در طول خواب خود ارگاسم داشته‌اند، زیرا آن‌ها مایع منی را روی لباس زیر یا ملحفه خواهند دید. اما برای یک زن، حضور ترشحات واژینال به این معنی نیست که حتما ارگاسم داشته‌است؛ بلکه در واقع، این ترشحات می‌تواند به این معنی باشند که شما بدون رسیدن به ارگاسم به لحاظ جنسی برانگیخته شده‌اید.

مطلب مرتبط: درمان زود انزالی: ۳۵ روش درمان انزال زودرس که تاثیر آنی دارند

۵. آیا طبیعی است که تمام وقت رویاهای خیس داشته باشید؟

به عنوان یک نوجوان در حال بلوغ، بله، چنین چیزی طبیعی است! به عنوان یک بزرگسال، چنین روندی چندان طبیعی نیست. نگران نشوید! در واقع غیر طبیعی هم نیست. همان‌طور که سن ما بالا می‌رود، سطح هورمون‌های‌مان کاهش می‌یابد، و همین روی فرکانس رویاهای خیس تاثیر می‌گذارد. اما این بدان معنا نیست که شما به عنوان یک فرد بزرگسال آن را تجربه نخواهید کرد.

اگر نگران این هستید که رویای خیس را بیش از حد تجربه می‌کنید، با پزشک‌تان مشورت کنید تا مسائل پزشکی را که ممکن است تاثیرگذار بوده باشند، رد کند. در صورتی که هیچ چیز غیر معمولی یافت نشد و شما هنوز هم نگران هستید، پزشک‌تان ممکن است شما را به یک مشاور ارجاع دهد. یک درمانگر ممکن است به شما کمک کند که به ریشه‌ی رویاهایی که دارید، برسید: این‌که آن‌ها چه معنایی دارند و چرا به نظر می‌رسد مدام آن‌ها را تجربه می‌کنید.

مطلب مرتبط: علت احتلام در خواب: ۵ دلیل انزال منی در خواب

۶. در صورتی که رویای خیس یا جنب شدن در خواب داشتیم، چه کار باید بکنیم؟

این موضوع به خودتان بستگی دارد. شما نباید خجالت بکشید از این‌که رویای خیس داشته باشید – دیدن این خواب‌ها کاملا طبیعی است و می‌توانند کاملا لذت‌بخش هم باشند! اگر با رویاهای‌تان راحت هستید، از آن‌ها به عنوان فرصتی برای کشف فانتزی‌ها، تمایلات جنسی و خواسته‌های‌ درونی‌تان استفاده کنید.

اما اگر آن‌چه در خواب می‌بینید، شما را ناراحت می‌کند، به یک درمانگر مراجعه کنید. مشاور می‌تواند به شما کمک کند آن‌چه در ذهن دارید و همچنین دلیل وجود آن را بررسی کنید.

۷. آیا رویاهای جنسی همیشه با ارگاسم پایان می‌یابند؟

جواب این سوال منفی است. به این شکل در مورد آن فکر کنید: آیا هر بار که رابطه‌ی جنسی دارید، به ارگاسم می‌رسید؟ احتمالا نه. بنابراین این امر در مورد رویاهای جنسی یا خیس هم صدق می‌کند. شما ممکن است در خواب ببینید که رابطه‌ی جنسی دارید، اما این بدان معنا نیست که شما به ارگاسم نیاز دارید، حتی اگر رویای‌تان سبب برانگیختگی جنسی در شما شود. از سوی دیگر، ممکن است یک رویای خیس داشته باشید که باعث می‌شود به اوج لذت جنسی برسید، اما شما را به انزال یا ارگاسم نمی رساند.

۸. آیا رویای خیس تنها چیزی است که باعث جنب شدن یا ارگاسم در خواب می‌شود؟

نه لزوما! رویاهای خیس همیشه در طول خواب شما را به ارگاسم نمی‌رسانند. و شما همیشه ارگاسم در خواب را به خاطر یک رویای جنسی تجربه نمی‌کنید. فشار ملحفه یا پتو هم در برابر آلت تناسلی‌تان ممکن است باعث ارگاسم شود. همه چیز بستگی دارد به آن‌چه که بدن شما را تحریک می‌کند.

مطلب مرتبط: فواید رابطه جنسی: ۲۷ فایده رابطه جنسی برای زنان و مردان

۹. من ارگاسم در خواب دارم اما در حالت واقعیت به سختی می‌توانم به ارگاسم برسم؟

اول از همه این‌که، سخت رسیدن به ارگاسم اصلا غیرمعمول نیست. توانایی رسیدن به ارگاسم برای همه متفاوت است، و بسیاری از آدم‌ها برای رسیدن به اوج لذت جنسی دشواری زیادی دارند. در واقع، مطالعات نشان داده‌اند که ۷۵ درصد از زنان فقط از طریق مقاربت واژینال نمی‌توانند به ارگاسم برسند. از این تعداد، ۵ درصد زنان هرگز ارگاسم ندارند، در حالی که ۲۰ درصد به ندرت به ارگاسم می‌رسند.

در صورتی که رسیدن به ارگاسم در خواب برای شما آسان‌تر است، پس ارزش‌اش را دارد که بررسی کنید و ببینید که چه چیزی در رویای‌تان سبب برانگیختگی در شما می‌شود و بعد سعی کنید همان را در زندگی جنسی‌تان به گونه‌ای بگنجانید. آیا یک پوزیشن متفاوت در هنگام داشتن رابطه (در رویا) سبب شده که به ارگاسم برسید؟ یا یک حرکت خاص؟ واقعا وقت بگذارید و نیازها و خواسته‌های‌تان را بررسی کنید، حتی اگر در سرزمین رویا اتفاق افتاده باشد.

۱۰. من هرگز رویای خیس را تجربه نکرده‌ام، آیا چنین چیزی طبیعی است؟

کاملا طبیعی است. همه‌ی آدم‌ها رویای خیس یا جنب شدن در خواب (احتلام) را تجربه نمی‌کنند. برخی آدم‌ها ممکن است چند باری رویای خیس داشته باشند، در حالی که دیگران ممکن است به دفعات آن را تجربه کنند. و تازه افرادی هستند که رویاهای خیس را در زمان نوجوانی تجربه می‌کنند، اما در بزرگسالی دیگر چنین رویاهایی ندارند. رویاها تجربیات به شدت فردی هستند که برای هر کسی به شیوه‌ای متفاوت نمود می‌کنند.

مطلب مرتبط: شخصیت و رابطه جنسی :۱۶نوع شخصیت جنسی که شما یکی از آن ها هستید

۱۱. آیا می‌توانید خودتان کاری کنید که رویای خیس را تجربه کنید؟

شاید! تحقیقات نشان می‌دهند که خوابیدن در موقعیت مستعد برای تحریک شدن – یعنی خوابیدن روی شکم – می‌تواند موجب دیدن رویاهای جنسی و شهوت‌انگیز شود. هرچند این‌که چرا چنین رابطه‌ای بین نوع خوابیدن و دیدن رویای خیس وجود دارد، مشخص نیست. اما اگر تمایل دارید این نظریه را امتحان کنید، قبل از این‌که به خواب بروید روی شکم‌تان در رختخواب دراز بکشید.

مطلب مرتبط: ۷ دلیل برای داشتن رابطه جنسی بیشتر

۱۲. آیا می‌توان از دیدن رویاهای خیس جلوگیری کرد؟

نه! نه واقعا. مطمئنا، برخی از کارشناسان خواب و رویا‌، به شما خواهند گفت که ممکن است بتوانید رویاهای خود را کنترل کنید. خوب چه‌طور چنین چیزی ممکن است؟ با توجه به تحقیقات صورت گرفته، یا با فکر کردن به یک موضوع قبل از خواب یا با استفاده از محرک‌های بیرونی در حالی که خواب هستید، ممکن است بتوانید روی روایت سرزمین خواب‌تان تاثیر بگذارید.

اما امتحان کردن این تاکتیک‌ها به این معنا نیست که شما واقعا رویاهای خود را با موفقیت کنترل خواهید کرد. واقعیت این است که هیچ تضمینی وجود ندارد که شما بتوانید از تجربه کردن رویای خیس جلوگیری کنید.

کلام پایانی

یک نکته‌ی مهم دیگر وجود دارد که باید همیشه در یاد داشته باشید: رویاهای خیس یا جنب شدن در خواب (احتلام) کاملا طبیعی هستند. همه‌ی آدم‌ها رویای خیس را تجربه نخواهند کرد، اما اگر هم آن را تجربه کنید، هیچ مشکلی وجود ندارد. فقط بدانید که ارگاسم در خواب، مثل همه‌ی ارگاسم‌های دیگر، به شدت شخصی و فردی است. هیچ راه درست یا غلطی برای داشتن یک یا دو یا سه یا چهار بار تجربه‌ی احتلام وجود ندارد!

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: هلث لاین

جنب شدن: ۱۲ نکته درباره احتلام یا ارگاسم در خواب

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟