بیش از 2 تُن محصولات فرعی مراتع در مرز باشماق کشف شد


بیش از 2 تُن محصولات فرعی مراتع در مرز باشماق کشف شد

سنندج - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: بیش از 2 تُن محموله شامل محصولات فرعی مراتع در مرز باشماق این شهرستان کشف و ضبط شد.

شاهرخ محمودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی اعلام مدیر کل گمرک باشماق مبنی بر توقیف یک محموله از محصولات فرعی مرتعی کارشناسان واحد مرتع منابع طبیعی به محل اعزام شدند.
وی افزود: در بررسی کارشناسان از این محموله، 2 تُن و 250 کیلوگرم محصولات فرعی مرتعی از گونه های هاز و ریواس مشاهده شد که متخلف بدون مجوز قانونی، قصد صادرات آن را داشت.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان یادآور شد: با همکاری نیروهای حراست و قضایی گمرک این محصولات ضبط و توقیف و در اجرای مقررات کالای قاچاق تحویل مراجع ذیربط شد.
وی با بیان اینکه متخلف به اداره منابع طبیعی معرفی شد، اضافه کرد: در راستای تحقق اهداف حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری اصولی از گیاهان مرتعی، صادرات محصولات فرعی مرتعی بدون مجوز و تایید اداره منابع طبیعی مریوان از طریق مرز باشماق ممنوع بوده و با متخلفین طبق مقررات حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور مصوب 1346، برخورد می شود.
شهرستان مریوان با 153 هزار نفر جمعیت در فاصله 120 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/9102

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا