پیام‌رسان ناموفق بلک‌بری به تاریخ می‌پیوندد


پیام‌رسان ناموفق بلک‌بری به تاریخ می‌پیوندد

ایتنا - پیام‌رسان بلک بری در پایان ماه می 2019 برای همیشه تعطیل می‌شود. این پیامرسان به دلیل وجود انبوه بازی‌ها، تبلیغات و کانال‌ها نتوانست کاربران را به خود جلب کند.



به گزارش ایتنا از مهر، پیام‌رسان بلک‌بری (BBM) در ۳۱ ماه می سال جاری میلادی برای همیشه تعطیل می‌شود. هنگامی‌که شرکت اندونزیایی Etmek مدیریت آن را در ۲۰۱۶ میلادی بر عهده گرفت، این پیام‌رسان را به شکل یک اپلیکیشن با ویژگی‌های مدرن طراحی کرده بود تا بهتر بتواند با اپلیکیشن‌های چت محبوب رقابت کند.

اما متأسفانه تلاش‌های این شرکت نتوانست میان کاربران رغبتی به استفاده از BBM جدید ایجاد کند.
در بخشی از بیانیه شرکت Etmek آمده است: ما به آنچه که تا به حال ساخته‌ایم، افتخار می‌کنیم. اما به هر حال صنعت فناوری جاری است و با وجود تلاش‌های مضاعف ما کاربران به پلتفرم‌های دیگر کوچ کرده‌اند. از سوی دیگر جذب کاربران جدید نیز کار مشکلی است.

یکی از دلایل شکست این پیام‌رسان آن بود که مملو از بازی، کانال‌های مختلف و تبلیغات بود. این ویژگی‌ها در نسخه شرکتی اپلیکیشن وجود ندارد. اکنون بلک‌بری تصمیم دارد پیام‌رسان رمزگذاری شده شرکتی BBMe را برای استفاده شخصی کاربران عرضه کند.

BBMe اکنون برای دستگاه‌های اندروید از جمله BlackBerry KEY2 Red Edition در پلی استور گوگل عرضه شده است. این اپلیکیشن به زودی در اپ استور اپل نیز عرضه خواهد شد. استفاده از این پیام‌رسان در سال اول رایگان است و پس از آن به ازای هر ۶ ماه عضویت از کاربر ۲۴۹ دلار هزینه دریافت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید