نماینده جهرم: مأموریت‌های ملی به دانشگاه جهرم واگذار شود


نماینده جهرم: مأموریت‌های ملی به دانشگاه جهرم واگذار شود

شیراز-ایرنا-نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های زیادی در دانشگاه‌های شهرستان‌ها وجود دارد ما در جهرم می‌توانیم نقش ملی ایفا کنیم و این نقش باید به دانشگاه جهرم واگذار شود.

محمدرضا رضایی یکشنبه در نشستی با حضور وزیر علوم در دانشگاه جهرم افزود: ایرادی در نظام برنامه‌ریزی کشور وجود دارد که همه امکانات و مأموریت‌ها در مراکز استان‌ها و پایتخت دیده ‌می‌شود.
وی ابراز کرد: برداشت اشتباهی از طرح آمایش شد بر این اساس که تجهیزات و امکانات از دانشگاه‌های کوچک تر گرفته شود و به مرکز استان‌ها منتقل شود در حالی که در برداشت صحیح باید متناسب با ظرفیت شهرستان‌ها به دانشگاه‌ها مأموریت دهیم.
رضایی ادامه داد: آمایش بدین منظور نیست که برای دانشگاه جهرم محدودیت ایجاد کنیم بلکه باید با توجه به شرایط و ظرفیت‌های شهرستان رشته جدید دایر شود انتظار داریم رییس دانشگاه و شورای معاونین در این زمینه اقدام کنند.
وی بیان کرد: انتظاری که از دانشگاه‌ها داریم این است که به شورای اداری و شهرستان کمک کند، قرار نیست استادانی در این دانشگاه‌ها آموزش ببینند و تربیت شوند اما از ظرفیت آن‌ها استفاده نشود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌ها در بحث آسیب‌ها کمک کنند و مراکز پژوهشی در دانشگاه به یاری توسعه آیند.
نماینده مردم چهرم در مجلس شورایاسلامی اضافه کرد: در هر دانشگاهی که می‌خواهد موفق شود نیروی انسانی حرف اول را می‌زند ؛ دانشگاه جهرم تعداد زیادی از کارمندان قراردادی هستند و وضعیت استخدامی آن‌ها بعد از گذشت قریب 15 سال از احداث دانشگاه مشخص نیست، همچنین تعدادی از مدرسین و پرسنل حق‌التدریس هستند.
رضایی بیان کرد: گسترش تحصیلات تکمیلی با وجود اینکه هیئت علمی و زیرساخت‌های آن را داریم، به نتیجه نرسیده است و از وزیر علوم درخواست دارم این امر محقق شود.

** تبدیل دانشگاه جهرم به شهرک دانشگاهی
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم نیز در این جلسه گفت: در بحث آمایش سرزمینی با مذاکرات صورت گرفته و حسن تدبیر وزیر علوم، محدودیتی شامل دانشگاه جهرم نخواهد شد.
علیرضا صحراییان افزود: شهرستان جهرم با قدمت تاریخی چند هزار ساله و با گردش مالی فراوان در حوزه کشاورزی به سبب محسوب‌ شدن به عنوان قطب کشاورزی جنوب کشور و ظرفیت فوق‌العاده در حوزه پزشکی و درمانی، می‌تواند مأموریت‌های ملی متفاوتی را در حوزه علمی و پژوهشی به عهده گیرد و ماموریت ها به دانشگاه جهرم محول شود.
فرماندار ویژه شهرستان جهرم ادامه داد: دانشگاه جهرم با حدود یکصد نفر هیئت علمی و با حدود 75 هکتار اراضی مصوب دانشگاه با کاربری آموزشی در شورای عالی معماری و شهرسازی نیازمند گسترش بیشتری است و قابلیت تبدیل به یک شهرک دانشگاهی را دارد.

** توزیع متوازن امکانات
امام جمعه جهرم نیز در این نشست گفت: مردم ما جز اجرای قانون اساسی مبنی بر توزیع متوازن امکانات توقع دیگری از وزارت علوم ندارند.
حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر افزود: از نظر طرح آمایش دانشگاهی، دغدغه‌ای برای مردم درست شده است که با توجه به مناسبت امروز که میلاد عدالت‌گستر جهان است، توقعی جز عدالت نداریم.
شهرستان جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
9910 /1876

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته