بیش از هزار مترمربع از اراضی جنگلی مریوان تخریب شد


بیش از هزار مترمربع از اراضی جنگلی مریوان تخریب شد

سنندج - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: بیش از یک هزار متر مربع از اراضی جنگلی این شهرستان توسط یک متخلف تخریب شد.

شاهرخ محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی گزارش همیاران طبیعت مبنی بر تخریب اراضی جنگلی در اطراف روستاهای کال سفلی و سرنژمار در محلی مشهور به تپه ریواسان نیروهای یگان حفاظت همراه کادر درجه داری مستقر در اداره به محل اعزام شدند.
وی افزود: در بازرسی و بررسی نیروهای یگان حفاظت، یکی از پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب روستایی یک هزار و 565 متر مربع از اراضی جنگلی این منطقه را برای انجام پروژه های عمرانی تخریب و حجم زیادی از درختان جنگلی را قلع و قمع کرده بود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان یادآور شد: نیروهای یگان حفاظت ضمن توقف عملیات تخریب و مستند سازی، پرونده ای برای متخلفان تنظیم و به مراجع قضایی ارجاع دادند.
وی اضافه کرد: تخریب جنگل ها و مراتع حتی به واسطه انجام پروژه های عمرانی امری موجه نبوده و تمام طرح هایی که باید در عرصه های ملی اجرا شود، باید با مجوز و هماهنگی اداره منابع طبیعی اجرا شوند در غیر این صورت به صورت جدی با متخلفان برخورد خواهد شد.
محمودی گفت: مردم شماره تماس امداد جنگل و مرتع 1504 را به یاد داشته باشند و تخلفات صورت گرفته در این حوزه را به این شماره تلفن رایگان گزارش دهند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان افزود: تقاضا می شود مردم اجازه سوء استفاده از منابع طبیعی را به افراد سودجو ندهند و تخلفات صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی را به سامانه رایگان 1504 اعلام کنند.
شهرستان مریوان با 153 هزار نفر جمعیت در فاصله 120 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/9102

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام