گام دوم انقلاب نیازمند تکوین اراده جمعیِ نیرومند در جوانان است


گام دوم انقلاب نیازمند تکوین اراده جمعیِ نیرومند در جوانان است

حجت الاسلام قمی با بیان اینکه ریشه، تار و پود و آثار و برکات انقلاب اسلامی اندیشه ای و متفکرانه است، گفت: امروز باید اراده جمعیِ نیرومند در آحاد جامعه به ویژه جوانان تکون بیابد تا بتوانیم اهداف گام دوم انقلاب را محقق کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، جشن بیست سالگی کانون اندیشه جوان صبح امروز (چهارشنبه، 28 فروردین ماه) با حضور رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، مدیر شبکه سه سیما، مدیرعامل موسسه تبیان و جمعی دیگر از شخصیت ها در محل این کانون برگزار شد.

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام «محمد قمی» در این آیین با اشاره به چرایی اهتمام رهبری به نگارش بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: قطعاً این اهتمام به دلیل نوع برداشت ایشان از وضعیت جامعه و انقلاب و ضرورت عرضه این برداشت است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر ضرورت خودآگاهی به ویژه در نسل جوان در این مقطع ویژه و متفاوت از عمر انقلاب بیان کرد: باید بدانیم شجره طیبه انقلاب چگونه ریشه گرفت، چگونه پرورش یافت، چه ظرفیت هایی دارد و برای اوج گرفتن چه باید بکند.

وی تاکید کرد: ریشه، تار و پود و آثار و برکات انقلاب اسلامی اندیشه و تفکر است و ما در این باره چه در تأملات نظری و چه در پردازش های هنری کوتاهی کرده ایم در حالی که هر تأمل عمیقی باید از انقلاب و نظرگاه آن آغاز شود.

حجت الاسلام قمی با بیان اینکه رسالت نهادهایی همچون کانون اندیشه جوان در این میان مهم است، خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب برای نهادهایی مثل کانون دشوار است چرا که باید هوشمندانه تر و مدبرانه تر ورود کنند. امروز باید اراده جمعیِ نیرومند در آحاد جامعه به ویژه جوانان تکون بیابد تا بتوانیم اهداف گام دوم انقلاب را محقق کنیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان با اشاره به روحیه جوان گرای آیت الله رشاد، رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی یادآور شد: امید است کانون اندیشه جوان در گام دوم انقلاب حضوری اثرگذار داشته باشد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن