بیماران سرطانی اصفهان برای شیمی درمانی سرگردان هستند


بیماران سرطانی اصفهان برای شیمی درمانی سرگردان هستند

سید مرتضی میرلوحی روز دوشنبه به مناسبت هفته سلامت در گفت وگو با ایرنا تصریح کرد:دستگاه رادیوتراپی چندین ماه است که توسط یک خیر خریداری و در بیمارستان امام رضا(ع)...

سید مرتضی میرلوحی روز دوشنبه به مناسبت هفته سلامت در گفت وگو با ایرنا تصریح کرد:دستگاه رادیوتراپی چندین ماه است که توسط یک خیر خریداری و در بیمارستان امام رضا(ع) این شهر نصب شده اما به دلیل صادر نشدن مجوزهای لازم، بیماران سرطانی این خطه برای انجام شیمی درمانی سرگردان هستند.
وی افزود: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انجام شیمی درمانی در مطب ها ممنوع است و به دلیل راه اندازی نشدن دستگاه یاد شده، بیماران سرطانی اصفهان برای انجام شیمی درمانی مجبورند به شهرهای تهران، شهرکرد یا کاشان سفر کنند.
وی تصریح کرد: این درحالیست که مرحوم هرندی از خیران سلامت اصفهان در سال گذشته، پیش از فوت دستگاه رادیوتراپی را خریداری و در بیمارستان امام رضا واقع در مجموعه آموزشی درمانی امید این شهر نصب کرد اما تاکنون راه اندازی نشده است.
دبیر انجمن خیرین سلامت استان اصفهان با بیان اینکه پیگیری های خانواده مرحوم هرندی برای راه اندازی این دستگاه تاکنون بی نتیجه مانده است، ادامه داد: این دستگاه مدت هاست نصب و آماده راه اندازی شده اما برای صدور مجوز درگیر پیچ و خم های اداری شده است.
بیمارستان امام رضا (ع) با ظرفیت 180 تخت و وسعت 15 هزار مترمربع، درکنار مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) اصفهان احداث شده است.
این بیمارستان شامل بخش های داخلی مردان و زنان، جراحی، اطفال، اتاق عمل، داروخانه، رادیولوژی و سایر بخش ها و نیز اتاق های یک تخته و دو تخته براساس استانداردهای پزشکی برای بیماران سرطانی است.
وی با اشاره به هزینه بالای شیمی درمانی برای بیماران سرطانی و سفر این بیماران به خارج از اصفهان، راه اندازی این دستگاه را اقدام مهی برای خدمت به این بیماران بیان کرد.
میرلوحی اظهارداشت: خیران اصفهان همچنین برای کمک به این بیماران، طرح توسعه بیمارستان سیدالشهدا ( تخصصی بیماران سرطانی و صعب العلاج ) را با عنوان بیمارستان امام رضا (ع) در مجموعه آموزشی درمانی امید اجرا کردند.
وی با اشاره به اینکه خیرین سلامت اصفهان 11 سال قبل به عنوان اولین مجمع خیران سلامت در کشور راه اندازی شد، افزود: خیریه های سلامت اصفهان تاکنون خدمات بزرگی را در زمینه کمک به بیماران ام اس ، سرطانی، سرع، کلیوی، قلبی، تالاسمی و هموفیلی در حد بضاعت خود انجام داده اند.
دبیر انجمن خیرین سلامت اصفهان با بیان اینکه طی سال های اخیر خیران در زمینه ساخت و تجهیز مراکز درمانی و بهداشتی اقدام کرده اند، بیان کرد: خیریه های سلامت استان از سال گذشته با کمک اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین فعالیت خود را در حوزه تحقیق و پژوهش آغاز کردند تا از این طریق به پیشگیری افراد به بیماریها کمک کنند.
6022/ 2093
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس