عملیات صیادی در سد مهاباد ممنوع شد


عملیات صیادی در سد مهاباد ممنوع شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: صید انواع ماهی در دریاچه پشت سد این شهرستان به علت فرا رسیدن فصل تخم ریزی ماهیان تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

کوروش سعیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ممنوعیت صید به منظور ایجاد وحدت رویه در بهره برداری از ذخایر ارزشمند آبزیان از طرف شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ابلاغ شد و در صورت مشاهده احتمالی صید در منطقه با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه سال گذشته 40 تن ماهی از دریاچه پشت این سد صید شد، افزود: در دریاچه پشت سد مهاباد انواع ماهی های بومی و غیربومی شامل زرد ماهی، سفید رودخانه ای، کپور، آمور، سیم برگ، سوف و فیتوفاک صید می شود.
سعیدی اضافه کرد: هم اکنون یک تعاونی صید و صیادی در مهاباد فعال است که در آن بیش از 40 نفر به طور مستقیم و 200 نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال دارند و اعضای این تعاونی در فصل هایی که صید ماهی صورت نمی گیرد، کار محافظت از دریاچه سد و مقابله با صیادان غیر مجاز را برعهده دارند.
به گزارش ایرنا صید و صیادی از دریاچه پشت سدهای مهاباد و ارس همزمان با فصل تخمگذاری آبزیان با هدف حفظ اصولی ذخایر ارزشمند منابع آبی ممنوع می شود.
سد مهاباد دارای 197 میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و 172 میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تامین آب شرب شهر مهاباد، بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می دهد.
سد مهاباد که در ضلع غربی این شهر احداث شده، تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیکترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می آید.
9903/6185/3072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...