تولید میگو در ایران به 45 هزار تن در سال رسید


تولید میگو در ایران به 45 هزار تن در سال رسید

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به توسعه صنعت آبزی پروری در دولت تدبیروامید تاکید کرد: میزان تولید میگو در مزارع پرورشی کشور اینک به 45 هزار تن در سال رسیده است.

تولید میگو در ایران به 45 هزار تن در سال رسید

ایران اکونومیست- حسین عبدالحی با اشاره به برنامه های حمایتی دولت از صنعت تولید میگو افزود: در دولت تدبیروامید، میزان پرورش میگو در مزارع کشور افزایش چشمگیری داشته، بگونه ای که بیشترین میگوی تولیدی در مزارع ایران به کشورهای مختلف صادر می شود.
وی اظهار داشت: استانداران نیز برای توسعه و پرورش مزارع میگو برنامه های خوبی را تدوین کرده اند و سازمان شیلات نیز از توسعه و پرورش میگو حمایت می کند.
بگفته عبدالحی، میزان تولید میگو در ایران براساس برنامه پنجم باید 32 هزار تن در سال می رسید که اکنون تولید میگو در ایران از برنامه نیز جلوتر است.
وی در خصوص تولید ماهی خاویار پرورشی در ایران افزود: برنامه ایران افزایش تولید خاویار پرورشی با توجه به ممنوعیت صید در دریاست و سال گذشته 4 تن ماهی پرورشی خاویاری در کشور تولید شد که پیش بینی می شود در یکی دو سال آینده این میزان به 10 تا 15 تن خاویار پرورشی افزایش یابد.
وی در خصوص وضعیت ماهیان خاویاری در دریای خزر نیز گفت: اکنون صید ماهیان خاویاری در مجموع ممنوع است و همه کشورها آن را رعایت می کنند و ایران نیز این ممنوعیت را در صید ماهیان خاویاری رعایت می کند.
عبدالحی اظهار داشت: از ماهیان خاویاری تنها برای انجام طرح های تحقیقاتی و تکثیر و بازسازی ذخایر این ماهی استفاده می شود.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران در خصوص وضعیت ماهیان استخوانی در ایران نیز گفت: هر کشوری در حوزه دریاچه خزر ماهیان خاص خود را دارد، بگونه ای که ماهی سفید در سواحل جنوبی دریای خزر وجود دارد و این گونه، بیشتر در سواحل ایرانی دریاچه خزر زیست دارد.
عبدالحی افزود: صید ماهیان استخوانی در دریاچه خزر از سوی صیادان ایرانی براساس قوانین و دستورالعمل های فنی و علمی انجام می شود و ایران نیز این دستورالعمل ها را رعایت می کند.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران میزان تولید آبزیان و صید در کشور را در سال 97 یک میلیون و 200 هزار تن عنوان کرد و گفت: از این میزان 500 هزار تن مربوط به بخش آبزی پروری بود.
بگفته وی سال گذشته نیز 500 هزار تن انواع تولیدات آبزیان از ایران به کشورهای مختلف صادر شد.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات با اشاره به سیلاب های اخیر و آسیب به مزارع پرورش ماهی گفت: در استان گلستان مزارع گرمابی پرورش ماهی و در استانهای چهارمحال و بختیاری و لرستان مزارع ماهیان سردآبی پرورش بین 20 تا 30 درصد آسیب دید.
وی افزود: با توجه به حجم بارندگی ها، برآورد خسارت در آبزی پروری کشور حدود 4 هزار میلیارد ریال اعلام شده است.
عبدالحی در خصوص جبران این خسارت ها افزود: وزیر جهادکشاورزی برای جبران خسارت نامه ای به وزیر کشور نوشته تا در هیات دولت این موضوع مطرح شود.
میگو گونه‌ ای از سخت پوستان آبزی است که در بیشتر آب های جهان یافت می‌ شود.
اکنون میگو یک منبع غذایی در کشورهای مختلف مطرح است و در ایران نیز میگو به شکل های مختلف پخت می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس