«اهل وفا» در شش کشور به سیل‌زدگان ایران یاری می‌رسانند


«اهل وفا» در شش کشور به سیل‌زدگان ایران یاری می‌رسانند

گروه فعالیت‌های جهادی ــ جمعی از فعالان اجتماعی و مردم شش کشور فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، عراق و تونس با شرکت در پویش «اهل وفا» به سیل‌زدگان کشورمان کمک می‌کنند، این امر نشان می‌دهد که انسانیت، مرز جغرافیایی نمی‌شناسد.

«اهل وفا» در شش کشور به سیل‌زدگان ایران یاری می‌رسانندبه گزارش ایکنا؛ پویش اهل وفا، متشکل از فعالان اجتماعی و مردم از شش کشور فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، عراق و تونس و با همت سازمان مردم‌نهاد «عدالت برای صلح» به منظور کمک به سیل‌زدگان ایرانی اعلام موجودیت کرده است.

مراسم افتتاحیه این پویش مردمی هفته گذشته، 11 آوریل در شهر غزه فلسطین با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم ابراهیم احمد، عضو شورای مرکزی کمپین اهل وفا و از اهالی فلسطین ضمن همدردی با مردم ایران و عرض تسلیت به بازماندگان سیل اخیر، گفت: پویش اهل وفا برای پاسخ به حمایت‌های معنوی و مادی ملت شریف ایران از ملت مظلوم فلسطین در طول سالیان متمادی شکل گرفته است.

وی افزود: می‌خواهیم به برادران و خواهران عزیز خود در ایران و مردم آسیب‌دیده از سیل این پیام را برسانیم که ما اهل وفای به عهد و شکرگزار آن‌ها هستیم و در سختی‌ها و مشکلات یاور آن‌هاییم، چرا که آن‌ها هم در زمان جنگ و محاصره و سختی‌ها در کنار ما بودند و حمایتمان کردند.

ابراهیم احمد در ادامه با تأکید بر فراگیری این پویش در شش کشور اسلامی، گفت: کمک‌های جمع‌آوری شده در ایران توسط داوطلبین مرکز بین‌المللی عدالت برای صلح و با نظارت نهادهای امدادرسان در میان سیل‌زدگان توزیع می‌شود.

آغازبه کار پویش اهل وفا در بیروت

بنابر گزارش ایکنا، پویش اهل وفا، 18 آوریل مصادف با پنج‌شنبه، 29 فروردین‌ماه به بیروت رسید.

در این همایش که با حضور شخصیت‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، مذهبی و اقشار مختلف مردم برگزار شد، حاضران ضمن اعلام همبستگی و همدردی با سیل‌زدگان ایرانی، بر برادری و دوستی عمیق و دیرینه‌ دو ملت ایران و لبنان تأکید کردند و کمک به سیل‌زدگان ایرانی را نه تنها یک مسئولیت دینی، بلکه پاسخی به حمایت‌های ملت ایران از مردم و مقاومت لبنان در سالیان گذشته دانستند.

شخصیت‌هایی همچون؛ شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، احمد حسینی، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان، علی فیصل، نویسنده فلسطینی و از فرماندهان جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، زکریا قمرالدین، مدیر دفتر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در لبنان، محمد برجاوی، نماینده سابق پارلمان و مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) در لبنان، جواد فلاح، نماینده جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، محفوظ منور، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، معن خلیل، شهردار منطقه الغبیری بیروت حاضر بودند.

در حاشیه این مراسم، شادی ابوقمبز، هنرمند فلسطینی، تابلوی نقاشی یاس، دختربچه سیل‌زده ایرانی را که خود آفریده است به مسئولان سفارت ایران در بیروت اهدا کرد.

«اهل وفا» در شش کشور به سیل‌زدگان ایران یاری می‌رسانند

«اهل وفا» در شش کشور به سیل‌زدگان ایران یاری می‌رسانند

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی