واکنش رسانه‌های بیگانه به انتصاب فرمانده جدید سپاه پاسداران


واکنش رسانه‌های بیگانه به انتصاب فرمانده جدید سپاه پاسداران

خبر معرفی سرلشکر حسین سلامی به‌عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران، در رسانه‌های بیگانه بازتاب وسیعی یافته است.

جام نیـوز؛

💢 شبکه بی بی سی: انتخاب سردار «حسین سلامی» به‌عنوان فرمانده سپاه پاسداران حاوی پیامی سیاسی در سطح بین الملل است؛ او فردی بسیار ضدامریکایی و ضداسرائیلی است. سلامی از یک‌سو تمایلی به ورود در مسائل داخلی ندارد و از سوی دیگر به سیاست جهش راهبردی معتقد است؛ به‌طوری‌که برخورد سخت با اسرائیل و امریکا در سطح منطقه را تجویز می‌کند.

🔸 منش و گفتار سرلشکر سلامی کاملا با مدل سرلشکر جعفری فرق می‌کند. او را بیشتر به‌خاطر حرف‌های تند و تیزش می‌شناسند؛ سلامی همیشه ترجیح می‌دهد که به صریح‌ترین شکل ممکن نظرش را بیان کند. به‌ویژه وقتی پای دشمنان و رقبای منطقه‌ای ایران وسط باشد.

واکنش رسانه‌های بیگانه به انتصاب فرمانده جدید سپاه پاسداران

💢 تیتر روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» چاپ لندن:
[آیت‌الله] خامنه‌ای صاحب نظریه «جنگل موشکی» را به فرماندهی سپاه منصوب کرد.

💢 رادیو فردا: در سال‌های اخیر هیچ فرمانده ارشدی در سپاه پاسداران به اندازه حسین سلامی انگشت اشاره‌اش را در برنامه‌های تلویزیونی و سخنرانی‌ها به نشانه تهدید امریکا و اسرائیل بلند نکرده است.

🔸 آیت‌الله خامنه‌ای یک ویژگی را در سرلشکر سلامی نسبت به بسیاری از فرماندهان ارشد، نمایان‌تر و شاخص‌تر دیده و آن، نگرش عمیقاً تهاجمی او علیه امریکا، اسرائیل و حتی اروپا است.

🔸 رصد مجموعه اظهارات فرمانده جدید سپاه نشان می‌دهد که نظام با این انتخاب پیام روشنی صادر کرده که فرماندهی مهم‌ترین نهاد نظامی‌اش به فردی تندتر و تهاجمی‌تر منتقل شده و معنای آن، ایستادگی و عدم انعطاف در برابر فشارهای خارجی و آمادگی برای تقابل است.

🔸 افزایش مأموریت‌های ستادکل نیروهای مسلح که با دستور رهبر جمهوری اسلامی و پس از حضور سرلشکر باقری صورت گرفته، آرایش تازه‌ای به مناسبات بالادستی سیاسی - نظامی داده است.

🔸 جهت‌گیری سپاه در سه سال گذشته از یک سازمان نظامی فعال در حوزه سیاست داخلی و‌ اقتصاد، به یک سازمان نظامی فعال در حوزه امنیت داخلی، فرهنگ و دیپلماسی تغییر کرده است. در چنین فضایی، تغییر فرمانده کل سپاه بیش از آنکه یک تغییر استراتژیک باشد، یک تغییر تاکتیکی است.

🔸 احتمالا سرلشکر سلامی رفتار مقابله‌جویانه ضعیف‌تری نسبت به دولت داشته باشد و حضورش منازعه و تنش‌های کمتری را در سیاست داخلی رقم زند.

واکنش رسانه‌های بیگانه به انتصاب فرمانده جدید سپاه پاسداران

💢 تیتر روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل:
ایران یک ژنرال تندخو را که برای نابود کردن اسرائیل سوگند خورده است، به فرماندهی سپاه پاسداران گماشت.

💢 صدای آمریکا| «مایک پمپئو» وزیر خارجه امریکا، در کنفرانس خبری در پاسخ به سؤالی راجع به معرفی فرمانده جدید سپاه پاسداران گفت:

«در این باره نظر خاصی ندارم. بین همه رهبران ایران ـ ازجمله روحانی و ظریف ـ در سیاستشان فرقی نیست و آن‌ها هم از قاسم سلیمانی و بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه حمایت می‌کنند.»

واکنش رسانه‌های بیگانه به انتصاب فرمانده جدید سپاه پاسداران

💢توئیتر| "عبدالخالق عبدالله" تحلیلگر اماراتی:

با گذشت تنها دوهفته از گنجاندن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی توسط امریکا، سردار حسین سلامی به‌عنوان فرمانده سپاه تعیین شد؛ فرمانده‌ای که بیش از هرکس دیگر نسبت به بستن تنگه هرمز تهدید کرده و مرد رویارویی نظامی آینده با امریکا به‌شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق