روایت تیمی که این فصل چشم سری A را خیره کرده است؛ لباس پادشاهی برازنده ملکه شهرستان‌ها


روایت تیمی که این فصل چشم سری A را خیره کرده است؛ لباس پادشاهی برازنده ملکه شهرستان‌ها

در بین تمام اتفاقات فصل جاری سری A، بالانشینی یک تیم بیش از هر موضوعی جلب نظر می‌کند.

در بین تمام اتفاقات فصل جاری سری A، بالانشینی یک تیم بیش از هر موضوعی جلب نظر می‌کند.

به گزارش سایت نود، آتالانتا را با نامی که با کمی تغییر در اصوات شبیه اسم یکی از مناطق آمریکاست، شناختیم؛ با لباسی شبیه اینتر و هوادارانی که در شورش و نافرمانی دست همه تیفوسی‌ها را از پشت بسته‌اند.

آتالانتای این فصل اما فقط در زمین فوتبال توانسته چشم‌ها را از تعجب گرد کند. اگر روزگاری آن‌ها به خاطر پرتاب موتور سیکلت از سکوی هواداران سوژه بودند، حالا ورزشگاه «آتزوری دی‌ایتالیا» روی چمن و توسط بازیکنان میزبان، بیش‌تر اوقات این فصل، حرف اول فوتبال ایتالیا بوده.

تیم جان‌سخت

آتالانتا امسال از درخشش یک ستاره نوظهور نهایت استفاده را برده است؛ ستاره‌ای به نام دوان زاپاتا. زاپاتا در 32 بازی این فصل سری A برای آتالانتا موفق به ثبت 21 گل شده و همراه رونالدو (19)، پیونتک (21) و کوالیارلا (22) در کورس آقای گلی قرار دارد. جالب اینکه از این 21 گل زاپاتا، 14 گل در خارج از برگامو و زمین حریفان به ثمر رسیده است. در مسابقات این فصل 5 لیگ معتبر اروپایی، فقط لیونل مسی در زمین حریفان بیش از زاپاتا گل زده اما همه ماجرا در او خلاصه نمی‌شود. گاسپارینی، مردی که روی نیمکت اینتر چندان به چشم نیامد در حال انجام کاری بزرگ برای تیم منطقه برگاموست. برتری بر ناپولی، نایب‌قهرمان قطعی این فصل، تیم او را هم‌امتیاز با میلان در رده پنجم قرار داد؛ رتبه‌ای که در صورت ارتقا می‌تواند اولین حضور تاریخ آتالانتا در لیگ قهرمانان اروپا را رقم بزند. فراموش نکنید آتالانتا این فصل تنها تیمی است که هر 2 تیم اول جدول (یوونتوس و ناپولی) را برده و البته علاوه بر نتیجه، جذاب هم بازی می‌کند.

پرگل‌ترین شروع

آتالانتا که یک طرف پرگل‌ترین بازی تاریخ سری A ( شکست 9 بر 3 مقابل میلان) است، این فصل در بازی با بولونیا بهترین شروع یک بازی سری A در 87 سال اخیر را رقم زد و در 13 دقیقه اول 4 گل زد. خاستگاه ستاره‌های جوان ناکامی مانند پیرلو زمانی به معنای واقعی یک آسانسور و مدام در حال رفت و آمد بین سطح اول و دوم فوتبال ایتالیا بود اما حالا نه تنها دغدغه‌ای بابت بقا ندارد بلکه عزمش را جزم کرده نتایجی درخشان‌تر از صدرنشینی یک هفته‌ای در لیگ به دست بیاورد؛ افتخاری در حد تکرار حضور در نیمه‌نهایی فصل 1988 جام در جام اروپا در قامت یک تیم دسته دومی. در آن سال آتالانتای دسته دومی همراه کاردیف‌سیتی، بهترین حضور یک تیم دسته دومی در تاریخ میادین اروپایی را رقم زد و حالا اگر این گذشته قابل توجه با حال خوب حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا همراه شود، نام تیمی با هواداران فوق افراطی را بر سر زبان‌ها می‌اندازد. در این شرایط، لقب تیم (ملکه تیم‌های شهرستانی سری A) بیش از پیش معنا می‌یابد.

1977

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق