همکاری انویدیا و تویوتا در تولید وسایل نقلیه خودران


همکاری انویدیا و تویوتا در تولید وسایل نقلیه خودران

انویدیان سال گذشته از پلتفرم جدید آزمایش و بررسی وسایل نقلیه خودران خود رونمایی کرد و حالا تویوتا اولین مشتری این پلتفرم خواهد بود.

همکاری انویدیا و تویوتا در تولید وسایل نقلیه خودرانبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت خودروسازی به سرعت در حال پیشرفت است و هرروزه اخبار تازه‌ای از فناوری‌های نوین تولید شده در این حوزه به گوش می‌رسد که گاها موجب شگفتی ما می‌شود، از چندین سال پیش سیستم‌های هدایت پیشرفته و ایمنی خودرو به مدل‌های آن زمان اضافه شدند که تا حد قابل قبولی به کاهش تصادفات و مرگ و میر ناشی از تصادفات کمک کردند، شرکت‌های بزرگ بعد از نجات انسان‌ها به فکر نجات سیاره زمین افتادند و خودرو‌های الکتریکی را تولید کردند که در حال حاضر روز به روز فراگیرتر می‌شوند و فروش‌آن‌ها نیز بالاتر می‌رود. در حال حاضر نیز چند سالی است که وسایل نقلیه خودران تولید شده تا خدمات ربات‌ها به بشر جلوه‌ای جدی‌تر به خود بگیرد. این نوع وسایل نقلیه به خصوص در تاکسی‌های اینترنتی و رساندن بسته‌های پستی مورد استفاده قرار گرفتند و با گذشت زمان خطا آن‌ها کمتر و امینتشان افزایش پیدا کرده است. یکی از دلایل افزایش امنیت وسایل نقلیه خودران، سیستم‌های پیشرفته شبیه‌سازی اینگونه اتومبیل‌ها است که به موجب می‌شود اشکالات موجود در آن‌ها برطرف و دقت آن‌ها افزایش پیدا کند.

همکاری انویدیا و تویوتا در تولید وسایل نقلیه خودران

شرکت انویدیا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های رایانه‌ای جهان که بیشتر به دلیل تولید کارت‌های گرافیک رایانه‌‌های شخصی و همراه شناخته می‌شود، به تازگی یکی از این سیستم‌های شبیه‌ساز وسایل نقلیه خودران را تولید کرده و طبق اعلام این شرکت تویوتا اولین مشتری آن‌ها خواهد بود.

همکاری انویدیا و تویوتا در تولید وسایل نقلیه خودران

پلتفرم شبیه‌ساز وسایل نقلیه خودران انویدیا با نام Drive Constellation که برپایه سیستم‌های ابری تولید شده برای اولین بار سال گذشته توسط مدیرعامل اجرایی انویدیا معرفی شد، به شرکت‌های خودروساز اجازه می‌دهد به جای آزمایش خودرو‌های بدون راننده خود در جاده‌ها و مسیر‌های واقعی، اینگونه وسایل را به صورت مجازی مورد آزمایش قرار دهند. به گفته انویدیا این پلتفرم مجازی موجب می‌شود تا آزمایش‌های وسایل خودران با بهره‌وری بیشتر، کاهش خطرات و مشکلات موجود و امنیت بیشتر نسبت به دنیای واقعی انجام پذیرد که هزینه‌های شرکت‌های خودروساز را نیز کاهش می‌دهد.

همکاری انویدیا و تویوتا در تولید وسایل نقلیه خودران

برای کمک به این فرایند، انویدیا از یک پلتفرم باز رونمایی کرد که با هر نرم افزار رانندگی سازگار است و "SFF" (میدان نیروی امنیتی) نام دارد. این پلتفرم با سنسور‌هایی که دارد کمک می‌کند تا اتفاقات رخ داده درون جاده پیش‌بینی شود تا محافظت از وسایل نقلیه و کاربران افزایش پیدا کند. به گفته انویدیا، این پلتفرم ما را مطمئن می‌سازد که اتفاقات پیش‌بینی نشده برای وسیله خودران هرگز اتفاق نمی‌افتد تا ما بتوانیم خطرات رانندگی را کاهش دهیم و برای هرخطری قبل از رخ‌دادن آن آماده باشیم. این پلتفرم به جای تولید موقعیت‌های پیچیده که کمتر در دنیای واقعی رخ می‌دهد، موارد ساده‌ای که درصد بالایی از تصادفات جاده‌ای را خود اختصاص داده شبیه سازی می‌کند.

همکاری انویدیا و تویوتا در تولید وسایل نقلیه خودران

انویدیا پلتفرم Drive Constellation را یک سال پیش زمانی که یکی از وسایل خودران اوبر که به فناوری انویدیا مجهز بود با برخورد به یک عابر موجب فوت آن شخص شد معرفی کرد، به گفته انویدیا: "این سیستم از سخت‌ترین پردازش‌ها استفاده می‌کند تا امنیتی که ما در قبال آن مسئول هستیم را به ارمغان بیاورد." حال بعد از یک سال تویوتا اولین مشتری انویدیا برای پلتفرم جدید این شرکت است و باید دید نتیجه این همکاری چگونه خواهد بود.

همکاری انویدیا و تویوتا در تولید وسایل نقلیه خودران

بیشتر بخوانید: فورد ترانزیت ۲۰۲۰ خودرویی ایمن و پرقدرت

انتهای پیام/

انویدیا در تولید وسایل نقلیه خودران فعال خواهد شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح