53 پایگاه سلامت در فردیس راه اندازی شد


53 پایگاه سلامت در فردیس راه اندازی شد

کرج - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس گفت: پس از طرح تحول سلامت تمام جمعیت فردیس تحت پوشش قرار گرفت و در 53 نقطه این شهرستان پایگاه سلامت راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ترابی عصر سه شنبه در همایش علمی،آموزشی سلامت در سالن ولایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس افزود: این پایگاه ها به صورت تمام وقت به شهروندان خدمات رسانی می کنند.
وی بیان داشت: مردم می توانند برای تشکیل پرونده الکترونیکی به این پایگاه ها مراجعه کنند.
ترابی با اشاره به اینکه شهرستان فردیس با جمعیت 600 هزار نفری با کمبود سرانه های بهداشتی و درمانی مواجه است ، اضافه کرد: این شهرستان در زمینه امکانات بهداشتی درمانی عقب ماندگی زیادی دارد.
وی با اشاره به شعار امسال وزارت بهداشت تحت عنوان مراقبت های اولیه بهداشتی و پوشش همگانی نام گذاری شده،افزود: با همکاری تمام نهادها و ادارات این شهرستان پوشش همگانی سلامت اجرایی می شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس از خانوارهای این شهرستان خواست شمار تلفن های خود را برای اطلاع رسانی در پایگاه های سلامت منطقه ثبت کنند.
وی با بیان اینکه پیشگیری و آموزش از هدر رفت هزینه های کشور جلوگیری می کند،گفت: تفاهم نامه ای با سپاه این شهرستان منعقد شده تا بتوان از ظرفیت بسیجیان برای ارائه خدمات مطلوب به مردم استفاده شود.
وی گفت: تلاش براین است تا خدمات بهداشتی به محل زندگی مردم ، ادارات،کارخانه ها، فروشگاه ها و پایگاهها سوق دهیم.
ترابی اضافه کرد: آموزش و پرورش به عنوان همیار شبکه بهداشت و درمان سال گذشته با بکار گیری بیش از 13 هزار نفر سفیر سلامت کمک شایانی به خدمات رسانی بهداشتی فردیس کرد که امسال تعداد مروجان به 18 هزار نفر افزایش می یابد.
وی گفت: اگر 100 هزار بسیجی که در این شهرستان فعالیت می کنند هر کدام با سه نفر همراه شوند 300 هزار نفر می توانند از خدمات بهداشتی و درمانی استفاده کنند.
وی اظهار داشت: باید با تلاش و کمک مضاعف دست به دست هم دهیم تا بهداشت را به جایگاه اصلی خود برسانیم.
همایش علمی، آموزشی با همکاری شبکه بهداشت و درمان، آزمایشگاه مرکزی، انجمن دیابت شهرستان و شهرداری فردیس برگزار شد.
دوم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نام گذاری شده است.
7413/ 6155

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا