همسفر با سفیران صلح و عشق


همسفر با سفیران صلح و عشق

علی و مونا زوجی پرانرژی اند، با دیدی متفاوت نسبت به سفر و جهانگردی، آن ها از سال ٨٧ با شعار «سفرهای بدون مرز» راهی جاده ها شده اند و در مسیرشان به هرجا که رسیده اند در نقش سفیران صلح و عشق بر روی طوماری پارچه ای حدود ٢٠ متر امضا گرفته اند.


شهرآرا آنلاین - رَزان| این زوج جوان امروز در رؤیاهای گذشته شان زندگی می کنند و معتقدند باید در لحظه، رها و آزاد زندگی کرد. البته آن ها بهای این آزادی را با سختی های زیادی که در طول راه کشیده اند -چون تمام کردن پول و گرسنگی کشیدن در کشور غریب و...- پرداخته اند. با تمام این سختی ها کابوسشان این است که در جای خودشان ثابت بمانند و پایبند شوند. رها بودنشان را با هیچ چیزی عوض نمی کنند و لحظه ای هم از آن پشیمان نشده اند. تنها حسرتشان این است که چرا زودتر در این راه قدم نگذاشته اند!

علی نوروزی متولد سال ۱۳۵۸ و اصالتا تفرشی است. او تا پا گذاشتن به جاده چندین شغل را تجربه کرده و هیچ کدام نتوانسته است راضی اش کند. کشاورزی، فروش قطعات کامپیوتر، طلاسازی و... همه شغل هایی است که علی آن ها را امتحان کرده است. مونا حسین زاده هم متولد ۱۳۶۲ است و از همان زمان ازدواج و آشنایی با علی قرار می گذارد که سفر را داستان زندگی خود کند.

این زوج جوان که در ابتدا به دلیل ترس از پول زیادی که جهانگردی نیاز دارد، از آن دوری می جستند، پس از شرکت در کلاس های طبیعت گردی نگاهشان را تغییر می دهند. بعد از آن می شوند مثالی واقعی از ضرب المثل «خواستن توانستن است». یک شب علی با اشاره مونا رفتن به سر کاری را که هیچ علاقه ای به آن ندارد کنار می گذارد و تصمیمی جدید برای زندگی می گیرد. کار و منبع درآمد این زوج جوان بعد از این برگزاری تور می شود. به این ترتیب هم خودشان سفر می کنند و لذت می برند هم اینکه از این طریق درآمدزایی می کنند.

علی و مونا تا کنون به بسیاری از نقاط ایران سفر کرده اند و غیر از این با کاروان خود سفری هم به ارمنستان، گرجستان، ترکیه، هند و برخی دیگر از کشورهای آسیایی داشته اند. سفر به اروپا، آفریقا و آمریکا از برنامه های آینده این زوج است. داستان زندگی و سفرهای آن ها را می توانید در صفحه اینستاگرام به نشانی alimona.trips دنبال کنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد