کمک 3 میلیارد ریالی صنایع استان مرکزی به مناطق سیل‌زده


کمک 3 میلیارد ریالی صنایع استان مرکزی به مناطق سیل‌زده

عضو شورای اجرایی جمعیت هلال احمر شهرستان اراک گفت: صنایع استان مرکزی سه میلیارد ریال به مناطق سیل‌زده کمک کردند.

دکتر راحله بیات در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه وضعیت در مناطق سیل‌زده کشور به شکلی است که باید مشارکت حداکثری از سوی همه اقشار جامعه برای بهسازی و بازسازی این مناطق صورت گیرد، گفت: در کنار مردم که تاکنون کمک‌های نقدی و غیرنقدی داشته‌اند صنایع بزرگ استان نیز همچون پتروشیمی شازند حمایت‌های غیرنقدی مناسبی داشته اند.

وی با بیان اینکه برخی از شرکت‌ها نیروهای امدادی خود را به مناطق سیل‌زده اعزام کرده یا با توجه به تخصص و در حیطه کاری خود جهت کمک به بازسازی مناطق آسیب‌دیده اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: در کنار اهمیت کمک‌های غیرنقدی برای مناطق سیل‌زده، اما کمک‌های نقدی این امکان را برای دستگاه‌های امدادی فراهم می‌کند که با دست بازتر نیازهای اصلی‌تر مردم فراهم شود.

بیات تصریح کرد: با توجه به فروکش کردن سیل در مناطق سیل‌زده کشور در حال حاضر، تمرکز اصلی بر جمع‌آوری کمک‌های نقدی است تا بتوان بر اساس نیازهای اعلام شده از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، اقلام مورد نیاز برای آسیب‌دیدگان تهیه و ارسال شود.

وی با اشاره به کمک سه میلیارد ریالی صنایع استان به مناطق سیل‌زده افزود: استان مرکزی رتبه سوم کشور را از نظر جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشته است که این امر نشان از اعتماد و نگاه مثبت مردم و صنایع به جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی دارد.

عضو شورای اجرایی جمعیت هلال احمر شهرستان اراک بیشترین کمک‌های جمع‌آوری شده به لرستان ارسال شده است و کمک‌های بیشتری نیز با تلاش و مدیریت معاون امور داوطلبان استان مرکزی صورت خواهد گرفت، گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی پایتخت صنعتی ایران و قلب تپنده صنعت کشور محسوب می‌شود، برای جلب کمک بیشتر به مناطق سیل‌زده طرح "از تلاش تا بخشش" از سوی هلال‌احمر درحال اجراست که در این طرح مدیران توانمند و پرسنل صنایع و ارگان‌ها یک روز دستمزد خود را به رسم انسانیت به سیل‌زدگان می‌توانند هدیه کنند.

بیات با بیان اینکه کمک‌های مردم به مناطق سیل‌زده نشان داد که انسانیت در ایران با همه سختی‌ها هنوز نفس می‌کشد افزود: مسلماً با بخشش دستمزد یک روز از ۳۶۵ روز سال ما می‌توانیم ایران زیباتری را رقم بزنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)