رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از امحاء بیش از 14 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، قدرت اخوان اکبری در جمع خبرنگاران افزود: بالغ بر 14 هزار و 793 کیلوگرم موادغذایی فاسد در سطح استان اردبیل امحا شد.

وی از انجام 69 بازرسی مشترک در راستای شناسایی عوامل تخلف در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: در این راستا 9 مکان متخلف شناسایی و پلمپ و بالغ بر 14 هزار و 793 کیلوگرم موادغذایی فاسد امحا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه به اجرای طرح سلامت نوروزی در اردبیل اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز 15 اکیپ بازرسی و 10 اکیپ نظارتی با 300 بازرس بهداشت محیط بیش از 7 هزار و 940 مرکز و امکنه بهداشتی را مورد بررسی و پایش قرار دادند.

اخوان اکبری با اشاره به اینکه شاخص رشد جمعیت در استان اردبیل منفی است گفت: در استان اردبیل به غیر از شهرستان پارس‌آباد ما با کاهش زاد و ولد روبرو هستیم که با تداوم این روند در چند سال آینده اردبیل با جمعیتی سالخورده روبرو خواهد شد.

وی با اشاره به سیاست‌های تشویقی دولت در جهت افزایش جمعیت اظهار داشت: اجرای سیاست‌های سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در اردبیل در دانشگاه مورد تاکید است و در زمینه فرزندآوری و افزایش استقبال خانواده‌ها به داشتن فرزند، برنامه های تشویقی از سوی دانشگاه در حال اجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در ایام نوروز شاهد 110 هزار مراجعه به اورژانس بودیم که از این رقم 95 هزار نفر سرپایی درمان شده و 14 هزار نفر نیز بستری شده اند.

اخوان اکبری از کاهش جانباختگان تصادفات رانندگی در اردبیل خبر داد و افزود: در نوروز امسال 3 هزار و 388 ماموریت انجام شد که از این رقم 442 مورد مربوط به حوادث ترافیکی بود که در این زمینه سال گذشته 7 نفر فوتی داشتیم که امسال این رقم به 5 نفر کاهش یافت.