فرمول یک ایران – هوندا در گرندپری آذربایجان از اولین آپدیت موتوری 2019 خود با هدف حل مشکل کیفیت و دوام پاوریونیت رونمایی خواهد کرد.
راننده های ردبول، مکس ورشتپن و پیر گسلی به همراه دو راننده ی تورو روسو از موتور احتراق جدیدی در باکو استفاده خواهند کرد. هوندا برتری های اصلی این موتور V6 جدید را “بهبود دوام و بهتر شدن قابلیت اطمینان” عنوان کرد که ما حتی می توانیم “کمی بهبود عملکرد” را نیز مشاهده کنیم.
دنیل کویات به دلیل مشکل موتوری پس از تمرین اول چین و الکساندر آلبون به دلیل تصادف سنگینش در مرحله ی پایانی تمرین، دومین موتور خود را در گرندپری چین دریافت کرده بودند. هوندا پس از بررسی مشکل بوجود آمده برای کویات، علت را مسئله مربوط به کنترل کیفیت دانست.
هوندا یکی از دلایل ارائه آپدیت موتوری به چهار خودرو پس از گذشت چهار مسابقه از فصل را مشکل موتوری راننده ی تورو روسو در چین دانست.
بیشتر بدانید؛ واحد قدرت ( پاور یونیت) و سیستم ERS
این تغییرات، کویات و آلبون را در آستانه دریافت پنالتی قرار می دهد و با دریافت جزء بعدی پاوریونیت، آن ها برای شروع مسابقه رده از دست خواهند داد. هر راننده در طول فصل مجاز به سه بار استفاده از موتور احتراق داخلی، سیستم بازیابی انررژی گرمایی و توربو شارژر و دو بار استفاده از سیستم بازیابی انرژی جنبشی، منبع ذخیره انرژی و واحد کنترل الکترونیک می باشند و می توانند هر ترکیبی از آن ها را در هر زمانی استفاده کنند. هر راننده ای که بیشتر از تعداد مشخص شده از آن شش جزٕ استفاده کند برای او جریمه و پنالتی خط استارت در نظر گرفته خواهد شد.
با ادامه دادن این روند، می توان حدس زد که احتمال دریافت پنالتی توسط راننده های ردبول نیز زیاد است زیرا هوندا با ارائه ی آپدیت های دیگری سعی خواهد کرد تا هر چه بیشتر به مرسدس و فراری نزدیک شود.
مانند فصل های قبل انتظار داریم که مرسدس و فراری اولین آپدیت های موتوری خود را در هفتمین مسابقه فصل، یعنی در کانادا معرفی کنند. پیست خیابانی اما سرعت بالای باکو را نیز می توان گزینه ی مناسبی برای ارائه و بررسی آپدیت هوندا دانست.