محمود عباس: نتانیاهو اعتقادی به صلح ندارد


محمود عباس: نتانیاهو اعتقادی به صلح ندارد

خبرگزاری آریا- بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به صلح باور ندارد و این رژیم همه توافقنامه ها با ما را نقض کرده است.

محمود عباس: نتانیاهو اعتقادی به صلح ندارد
خبرگزاری آریا- رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به صلح باور ندارد و این رژیم همه توافقنامه ها با ما را نقض کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست فوق العاده وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در قاهره گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به صلح باور ندارد. اسرائیل همه توافقنامه ها با ما را نقض کرده است. اسرائیل شصت و پنج میلیون دلار از سهم مالیات تشکیلات خودگردان را به بهانه اینکه به خانواده های اسرای فلسطینی پرداخت می شد، کسر کرد.
نشست فوق العاده وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در قاهره با سخنرانی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین آغاز شد. این نشست به درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین و برای درخواست کمک مالی از کشورهای عربی برگزار شده است.

هشدار دبیرکل اتحادیه درباره نابودی آرمان فلسطین
دبیرکل اتحادیه عرب در این نشست گفت: مسئله فلسطین با خطر نابودی واقعی روبروست و ما باید برای اتخاذ موضع مشترک عربی، متحد شویم.
احمد ابوالغیط افزود: همه ما در خطر بودن مسئله فلسطین را که اصلی ترین مسئله برای جهان عرب است، درک می کنیم. این شرایط مستلزم همکاری، هماهنگی و همراهی در بالاترین سطوح است. این شرایط مستلزم آن است که هر نوع اختلافی را کنار بگذاریم و بر مسئله فلسطین متمرکز شویم. ممکن است در چند ماه آینده مجبور شویم با چالش های بزرگی درباره این مسئله روبرو شویم. حمایت عربی از مسئله فلسطین و اصول آن پایدار است.
وی خاطر نشان کرد:‌ اتحادیه عرب همچنان نماینده اراده دسته جمعی کشورهای عضو در حمایت از حق فلسطینی ها خواهد بود. حمایت از پایداری از استقامت ملت فلسطین در برابر محدودیت هایی که در این مرحله با آن روبروست، ضروری است. فشارهای اقتصادی به شیوه های مختلف سرکوبگری و ظلم در حق آنها اضافه شده است. حمایت از پایداری این ملت مقاومت، حق آن و وظیفه ای برعهده عرب هاست. عرب ها امروز باید برای مقابله با تلاش های بی سابقه اشغالگران که آمریکا از آنها حمایت می کند، برای مشروعیت بخشیدن به اقدامات غیرقانونی (اسرائیل) ، وارد عمل شوند. متأسفانه بعضی کشورهای جهان به این موج پیوسته اند و دفاتر نمایندگی خود را در قدس اشغالی افتتاح کردند که نقض قوانین بین المللی و قطعنامه های روشن شورای امنیت در این باره است. باید پیام ما به این کشورها برسد که موضع آنها را زیر نظر داریم و از این موضع گیری انتقاد و آن را محکوم می کنیم. مواضع این کشورها، بر منافع آنها در روابط با کشورهای عربی تأثیر خواهد گذاشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟