والتری بوتاس: هیچ چیز تغییر نکرده است


فرمول یک ایران – والتری بوتاس راننده مرسدس معتقد است که با توجه به اعمال قوانین آیرودینامیکی جدید نیز همچنان خودرو های پیشتاز کنترل کننده اصلی مسابقه هستند. بوتاس که در شروع جایزه بزرگ چین با اشتباه کوچکی رده اول را به هم تیمی خود داد و این تجربه به خوبی نشان دهنده کار دشوار خودرو های پشت سر است. بوتاس گفت: در فاصله سه یا چهار ثانیه تقریبا همه...

فرمول یک ایرانوالتری بوتاس راننده مرسدس معتقد است که با توجه به اعمال قوانین آیرودینامیکی جدید نیز همچنان خودرو های پیشتاز کنترل کننده اصلی مسابقه هستند.

بوتاس که در شروع جایزه بزرگ چین با اشتباه کوچکی رده اول را به هم تیمی خود داد و این تجربه به خوبی نشان دهنده کار دشوار خودرو های پشت سر است. بوتاس گفت:

در فاصله سه یا چهار ثانیه تقریبا همه چیز خوب است اما در فاصله نزدیک تر کار بسیار دشوار می شود چون دما لاستیک ها به شدت بالا خواهد رفت. البته این موضوع در فرمول یک بسیار قدیمی است اما به هر حال کسی که جلو است می تواند کنترل مسابقه را به دست بگیرد و جلو بودن یک راه بسیار ساده در رقابت است.

والتری بوتاس: هیچ چیز تغییر نکرده استوالتری بوتاس: هیچ چیز تغییر نکرده است لوئیس همیلتون و والتری بوتاس – چین 2019

بوتاس با اشاره به مزیت هوای تمیز در حین مسابقه معتقد است که قوانین جدید وضع شده در فصل ۲۰۱۹ هیچ تاثیری در کم شدن فاصله بین خودرو ها برای سبقت گیری ندارد:

من فکر می کنم اوضاع کمی بهتر شده است. این خوب است که خودرو در هنگام سبقت گرفتن رفتار عجیبی از خود نشان ندهد اما موضوع اصلی از دست دادن چسبندگی و نیروی رو‌ به پایین است. در سال قبل وقتی شما به کسی فشار وارد می کردید خودرو کمی نامتعادل بود و لرزش هایی در ترمزگیری و پیچیدن داشت. در سال جدید تعادل خودرو بهتر شده است اما شما چسبندگی که در گذشته داشتید را در اختیار ندارید.

نیروی رو به پایین در فصل جاری کم شده است البته بدیهی است که وقتی هوایی به بال جلو نرسد بال نمی تواند کار خود را انجام دهد. من در خودرو های دیگر نبوده ام اما می دانم اوضاع برای ما بسیار بهتر است چون ما در پیچ ها بسیار قوی هستیم.

من فکر می کنم این موضوع دست به دست و به هم وابسته است. اگر شما در پشت خودرو دیگر باشید به ازای هر درصد از دست دادن نیروی رو به پایین شما اتلاف زمان بیشتری را دارید.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...