طرز تهیه دونات سیب بسیار خوشمزه در منزل


طرز تهیه دونات سیب بسیار خوشمزه در منزل

دونات یکی از خوراکی های محبوب و پر طرفدار کودکان می باشد که می توان آن را به عنوان میان وعده و یا تغذیه مدرسه در اختیار آنها قرار داد؛ دونات ها انواع مختلفی دارند، در این بخش طرز تهیه دونات سیب را آموزش خواهیم داد. در این مطلب با دستور پخت دونات سیب با ترکیباتی مانند آرد بکینگ پودر، باتر میلک، تخم مرغ، شکر، دارچین و … آشنا شده و می توانید آن را...

دونات یکی از خوراکی های محبوب و پر طرفدار کودکان می باشد که می توان آن را به عنوان میان وعده و یا تغذیه مدرسه در اختیار آنها قرار داد؛ دونات ها انواع مختلفی دارند، در این بخش طرز تهیه دونات سیب را آموزش خواهیم داد.

در این مطلب با دستور پخت دونات سیب با ترکیباتی مانند آرد بکینگ پودر، باتر میلک، تخم مرغ، شکر، دارچین و … آشنا شده و می توانید آن را به عنوان یک دسر، میان وعده و یا وعده عصرانه مناسب برای شش نفر مورد استفاده قرار دهید، برای آشنایی با انواع دیگر دونات های آموزش داده شده همچون طرز تهیه دونات ساده و دونات با ماست پیشنهاد می کنیم، بر روی آنها کلیک نمایید.

طرز تهیه دونات سیب بسیار خوشمزه در منزل

مواد لازم برای دونات سیب

سیب متوسط : ۲ یا ۳ عدد آرد : ۲۵۰ گرم بکینگ پودر : ۱ قاشق چای خوری نمک : نصف قاشق چای خوری تخم مرغ : یک عدد باتر میلک : ۵۰ میلی لیتر شیر : ۸۰ میلی لیتر شکر : ۵۰گرم دارچین : یک یک قاشق چای خوری جوز هندی : نصف قاشق چای خوری روغن : به مقدار لازم برای سرخ کردن

آموزش طرز تهیه دونات سیب

برای تهیه دونات سیب در قدم اول، سیب ها را بشویید و بعد از پوست کندن، به وسیله یک هسته گیر و یا یک چاقوی تیز، قسمت وسط آن را جدا کرده و سپس سیب ها را حلقه حلقه کنید.

طرز تهیه دونات سیب بسیار خوشمزه در منزل

آرد، دارچین، شکر، بکینگ پودر، جوز هندی و نمک را با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا مواد یک دست شوند، بعد تخم مرغ را اضافه کرده و هم بزنید. سپس باترمیلک را به مخلوط اضافه کنید و آن را هم بزنید، در این حالت خمیر سفتی بدست خواهد آمد، در آخر شیر را بر روی خمیر بریزید تا از سفتی آن گرفته شده و به حالت شل و روان در آید.

طرز تهیه دونات سیب بسیار خوشمزه در منزل

طرز تهیه دونات سیب بسیار خوشمزه در منزل

در این مرحله از طرز تهیه دونات سیب، ماهیتابه تقریبا گودی که داخل آن مقدار روغن لازم ریخته شده است را بر روی حرارت متوسط قرار داده و سپس حلقه های سیب را داخل مایه خمیر قرار داده، به طوری که ترکیب خمیری به طور کامل آن را بپوشاند، سپس آن را بلافاصله درون روغن سرخ نمایید. به همین ترتیب بقیه حلقه های سیب را نیز سرخ نمایید.

طرز تهیه دونات سیب بسیار خوشمزه در منزل

حال، دونات های سرخ شده را از روغن خارج کرده و بر روی یک دستمال تمیز قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود، سپس در صورت تمایل مقداری پودر قند بر روی آن پاشیده و این خوراکی لذیذ را میل نمایید. در پایان امیدواریم این بخش از آموزش شیرینی و کیک مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در