عبور شگفت انگیز یک نابینا از اقیانوس آرام! +تصاویر


عبور شگفت انگیز یک نابینا از اقیانوس آرام! +تصاویر

«میتسوهیرو ایواموتو»، 52 ساله، توانست روی قایق بادبانی که 12 متر طول داشت، از سَن دیـِگو کالیفرنیا در سواحل غربی ایالات متحده، پس از گذشت بیش از یک ماه و نیم، در روز شنبه به بندر فوکوشیما برسد.

تابناک باتو: رسانه‌های محلی ژاپن، خبر شگفت انگیزی درباره شخص نابینایی منتشر کردند که توانسته سوار بر یک قایق بادبانی از اقیانوس آرام بگذرد!

«میتسوهیرو ایواموتو»، ۵۲ ساله، توانست روی قایق بادبانی که ۱۲ متر طول داشت، از سَن دیـِگو کالیفرنیا در سواحل غربی ایالات متحده، پس از گذشت بیش از یک ماه و نیم، در روز شنبه به بندر فوکوشیما برسد.

عبور شگفت انگیز یک نابینا از اقیانوس آرام! +تصاویر

بنا به گزارش آژانس خبری «کیودو» ژاپن، میتسوهیرو تصمیم گرفت به این ماجراجویی خطرناک وارد شود تا با این روش پول به دست بیاورد و آن را در امور خیریه به کار ببرد و برای از بین بردن بیماری‌هایی که منجر به از دست رفتن بینایی می‌شود، استفاده کند.

او نخستین نابینایی است که با قایق بادبانی از اقیانوس آرام عبور می‌کند. او این سفر را همراه «داگ اسمیت» دریانورد آمریکایی انجام داد. اسمیت شفاهی به او کمک می‌کرد و اطلاعات لازم از جمله جهت باد‌ها را به او می‌داد.

عبور شگفت انگیز یک نابینا از اقیانوس آرام! +تصاویر

این دومین تلاش دریانورد ژاپنی بود، او شش سال پیش هم نخستین سفر خود را انجام داد، اما چند ساعتی از آغاز آن نمی‌گذشت که قایقش با یک نهنگ برخورد کرد و غرق شد.

اما در این سفر ۴ هزار کیلومتر را با موفقیت پیمود و این در حالی است که به محض ورود او به فوکوشیما برایش جشنی برپا کردند. او نیز گفت: من در خانه ام هستم، سپاسگزارم! من تسلیم نشدم و رؤیایم را محقق کردم.

گفتنی است، این مرد ژاپنی در شانزده سالگی، بینایی خود را از دست داد و برای جمع آوری پول و کمک به نابینایان دست به چنین ماجراجویی زد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در