مبارزه با علف های هرز در مزارع بروجرد آغاز شد


مبارزه با علف های هرز در مزارع بروجرد آغاز شد

عزت اله نباتی روز شنبه درگفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: حدود 10 کارشناس بخش خصوصی و اداره جهاد کشاورزی حدود 20 هزارهکتاراز اراضی گندم، جو وغلات را مورد پایش...

عزت اله نباتی روز شنبه درگفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: حدود 10 کارشناس بخش خصوصی و اداره جهاد کشاورزی حدود 20 هزارهکتاراز اراضی گندم، جو وغلات را مورد پایش قرارمی دهند.
وی با بیان اینکه مبارزه با علف های هرز تا نیمه دوم فرودین ماه ادامه خواهد داشت، اظهارداشت: ارائه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف های هرز به علف کش ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع آوری بذرعلف های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد یادآورشد: این نهاد در شهرستان و شرکت های وارد کننده و سازنده سموم را به کشاورزان معرفی و در خصوص قیمت آن نیز نظارت دقیقی برعملکرد فروشندگان دارد.
نباتی اضافه کرد: سالانه 360 هزار تن انواع محصول زراعی و باغی و 560 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می شود.
وی ادامه داد: ارزش این میزان محصولات تولید شده 10 هزار میلیارد ریال است.
مدیرجهاد کشاورزی بروجرد گفت: هم اکنون حدود 69 هزارهکتار اراضی زراعی و باغی در این شهرستان وجود دارد که 35هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم هستند.
نباتی با اشاره به فعالیت 35 هزار تن از جمعیت این شهرستان در بخش کشاورزی، زراعت و باغبانی بیان کرد: این تعداد در 232 روستای 2 بخش مرکزی و اشترینان بروجرد فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: حدود 12 هزارهکتار معادل 25 درصد باغات لرستان در بروجرد است که نقش مهمی در تولید انواع میوه مانند سیب پاییزه، گلاب، گردو، بادام، هلو و انگوراستان دارد.
6052/7273
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی