اورژانس: جاری شدن سیل مجدد در آق قلا مصدوم نداشت


از شب گذشته تاکنون حدود هزار و 100 نفر از متاثرین از سیل و آبگرفتگی در چهار کمپ امام خمینی (ره)، تختی، حسینی عطاآباد و حوزه علمیه اسکان اضطراری و موقت داده شده اند.

اورژانس: جاری شدن سیل مجدد در آق قلا مصدوم نداشت

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: بارندگی های اخیر و جاری شدن سیل مجدد در شهرستان آق قلا در استان گلستان تاکنون مصدومی به همراه نداشته است.

مجتبی خالدی روز شنبه در گفت ‌و گو با ایرنا با اعلام آخرین وضعیت آب گرفتگی در شهرستان آق قلا در استان گلستان افزود: طبق آخرین اطلاعات دریافتی مناطق درگیر آب گرفتگی (حدود 20 سانتی متر) در کل آباد، ایثار محله و حکیم آباد در سامانه (EOC) اورژانس 115 ثبت و گزارش شده است.

وی ادامه داد: از شب گذشته تاکنون حدود هزار و 100 نفر از متاثرین از سیل و آبگرفتگی در چهار کمپ امام خمینی (ره)، تختی، حسینی عطاآباد و حوزه علمیه اسکان اضطراری و موقت داده شده اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: همچنین مسیر کمربندی آق قلا مسدود بوده و تردد از سطح شهر انجام می شود.

خالدی توضیح داد: همچنین طبق آخرین اطلاعات دریافتی از نیروهای امدادرسان اورژانس 115 در شهرستان آق قلا روستاهای سقر یلقی، میرزا علی یلقی و سلاق هم دچار آب گرفتگی شده اند که تاکنون به 100 خانوار و حدود 400 نفر از اهالی دستور تخلیه داده شده است.

به گزارش ایرنا از اواخر سال 97 و در پی بارندگی های رگباری بخش وسیعی از گلستان به زیر آب رفت و بر اساس برخی آمار و بدون احتساب بارش اخیر و آب ناشی از ذوب برف در ارتفاعات استان دستکم 2.2 میلیارد مترمکعب روان آب در سطح منطقه جاری شده است.

بر اثر این سیل شهرستان های شرقی گلستان اگر چه مدت زمان کمتری درگیر سیل بودند اما تخریب خانه های مسکونی، واحدهای تولیدی و صنفی، زیرساخت های شهری و روستایی، مزارع و باغات در آنها زیاد بود و مناطق غربی و شمالی استان همچون آق قلا و گمیشان هم در کنار تخریب و آسیب ها همچنان با آبگرفتگی، رطوبت شدید، کاهش بهداشت عمومی و مشکلاتی از این دست مواجه هستند.

در همین رهگذر داده های شرکت آب منطقه ای گلستان حاکی است سیلاب های منطقه نسبت به روز گذشته اندکی کاهش یافته و در زمان حاضر جریان آب در رودخانه گرگان رود در ایستگاه گنبدکاووس 68مترمکعب بر ثانیه، رودخانه های نرماب و چهل چای مینودشت و خرمارود آزادشهر 58 مترمکعب بر ثانیه، مجموعه آب ورودی به رودخانه گرگان رود در بالادست سد وشمگیر 126 مترمکعب بر ثانیه و رودخانه های بین سد و شمگیر و شهر آق قلا 51 متر مکعب بر ثانیه است.

سیل استان گلستان تاکنون در مجموع جان 11 نفر را گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس